Un aspect sesizat de reprezentanţii BAAR este acela al existenţei unor asociaţii de service-uri auto, deghizate în consumatori, care sunt prezente chiar şi la dezbaterile din Parlament legate de domeniul asigurărilor. Totodată, reprezentanţii BAAR subliniază că acestea nu reprezintă consumatorii, ci mai degrabă prestatorii de servicii de reparaţie, prestatori care nu au rolul de păgubit aşa cum este definit în literatura de specialitate, Codul civil sau legislaţia în domeniu. “Atunci când vorbim de RCA, trebuie să avem în vedere protecţia persoanelor prejudiciate şi nu protecţia intereselor sau chiar a lăcomiei unor prestatori de servicii, precum anumite unităţi de reparaţii auto deghizate în consumator”, se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii BAAR constată existenţa unor divergenţe între unităţile reparatoare auto şi actorii pieţei de asigurări, sectorul vizat fiind cel al răspunderii civile auto – RCA, cei mai afectaţi fiind, într-un final, clienţii.
De asemenea, reprezentanţii BAAR atrag atenţia asupra faptului că asigurările nu se rezumă doar la segmentul RCA şi că, “în acest domeniu financiar, există o rigoare tehnică, raportări, înregistrări contabille, analize de risc şi solvabilitate, audit, securitate, instrumentare de daune şi poliţe, arhivare, procese în relaţie cu autorităţi ale statului”.