Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzNecesarul total de finanţare în următorii 10 ani pentru toate modurile de transport se ridică la aproximativ 72,2 miliarde de euro, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
Acesta a spus: “Am lansat Planul de investiții pentru dezvoltarea
infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030. În sinteză, necesarul de finanţare pentru toate proiectele noi de infrastructură pentru perioada 2020-2030 se prezintă după cum urmează:
*sector rutier – 36,9 mld. euro (din care 31 mld. euro pentru reţeaua primară şi 5.7 mld. euro pentru reţeaua secundară);
*sector feroviar – 19,1 mld. euro (14.3 mld. euro pentru reţeaua primară şi 4 mld. euro pentru reţeaua secundară);
*metrou – 8,8 mld. euro;
*sector naval – 4,4 mld. euro;
*aerian – 3 mld. euro;
Aşadar, necesarul total de finanţare pentru toate modurile de transport este de 72,2 mld. euro. Cele trei surse de finanţare disponibile pentru realizarea proiectelor de infrastructură sunt: bugetul de stat; fonduri externe nerambursabile din bugetul
Uniunii Europene (POIM,CEF, POT, PNRR); fonduri rambursabile sub forma împrumuturilor de la instituţii financiare internaţionale sau fonduri private sub forma PPP.
Am trasat prin acest document strategic liniile directoare pentru sectorul transporturilor, document care actualizează pe de o parte strategia de implementare a Master Planului General de Transport şi care va sta la baza accesării fondurilor europene din viitorul exerciţiu financiar european 2021-2027”.
Şeful de la Transporturi a precizat, citat de Agerpres, că este nevoie şi de accelerarea implementării proiectelor de infrastructură existente în Planul investiţional, dar şi de măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului în vederea acestui proces.
“Evident că este nevoie de o implementare accelerată şi eficientă a proiectelor de infrastructură cuprinse în Planul investiţional, dar în paralel este nevoie de aplicarea unor măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului în vederea implementării acestor proiecte. Şi am spus de fiecare dată, am dat câteva exemple: creşterea calităţii, studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice, eficientizarea relaţiei cu instituţiile şi entităţile avizatoare, îmbunătăţirea legislaţiei privind achiziţiile publice, introducerea unui sistem de soluţionare rapidă a contestaţiilor, creşterea performanţei beneficiarilor şi o monitorizare eficientă a implementării acestor proiecte. Acest plan trebuie pus în aplicare în mod responsabil şi profesionist pentru că următorii 10 ani sunt decisivi pentru evoluţiile în domeniul transporturilor, una din obligaţiile majore pentru ţara noastră fiind închiderea tuturor coridoarelor europene de transport în următorii 10 ani”, a adăugat Bode.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More