Update articol:

Bode: Pentru următorii 10 ani, necesarul total de finanţare pentru infrastructura de transport se ridică la 72,2 miliarde de euro

Necesarul total de finanţare în următorii 10 ani pentru toate modurile de transport se ridică la aproximativ 72,2 miliarde de euro, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Acesta a spus:  “Am lansat Planul de investiții pentru dezvoltarea
infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030. În sinteză, necesarul de finanţare pentru toate proiectele noi de infrastructură pentru perioada 2020-2030 se prezintă după cum urmează:

*sector rutier – 36,9 mld. euro (din care 31 mld. euro pentru reţeaua primară şi 5.7 mld. euro pentru reţeaua secundară);
*sector feroviar – 19,1 mld. euro (14.3 mld. euro pentru reţeaua primară şi 4 mld. euro pentru reţeaua secundară);
*metrou – 8,8 mld. euro;
*sector naval – 4,4 mld. euro;
*aerian – 3 mld. euro;

Aşadar, necesarul total de finanţare pentru toate modurile de transport este de 72,2 mld. euro. Cele trei surse de finanţare disponibile pentru realizarea proiectelor de infrastructură sunt: bugetul de stat; fonduri externe nerambursabile din bugetul
Uniunii Europene (POIM,CEF, POT, PNRR); fonduri rambursabile sub forma împrumuturilor de la instituţii financiare internaţionale sau fonduri private sub forma PPP.

Am trasat prin acest document strategic liniile directoare pentru sectorul transporturilor, document care actualizează pe de o parte strategia de implementare a Master Planului General de Transport şi care va sta la baza accesării fondurilor europene din viitorul exerciţiu financiar european 2021-2027”.

Şeful de la Transporturi a precizat, citat de Agerpres, că este nevoie şi de accelerarea implementării proiectelor de infrastructură existente în Planul investiţional, dar şi de măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului în vederea acestui proces.

“Evident că este nevoie de o implementare accelerată şi eficientă a proiectelor de infrastructură cuprinse în Planul investiţional, dar în paralel este nevoie de aplicarea unor măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului în vederea implementării acestor proiecte. Şi am spus de fiecare dată, am dat câteva exemple: creşterea calităţii, studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice, eficientizarea relaţiei cu instituţiile şi entităţile avizatoare, îmbunătăţirea legislaţiei privind achiziţiile publice, introducerea unui sistem de soluţionare rapidă a contestaţiilor, creşterea performanţei beneficiarilor şi o monitorizare eficientă a implementării acestor proiecte. Acest plan trebuie pus în aplicare în mod responsabil şi profesionist pentru că următorii 10 ani sunt decisivi pentru evoluţiile în domeniul transporturilor, una din obligaţiile majore pentru ţara noastră fiind închiderea tuturor coridoarelor europene de transport în următorii 10 ani”, a adăugat Bode.

BVBStiri BVB

ROMCARBON SA (ROCE) (23/11/2020)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

SSIF BRK FINANCIAL GROUP SA (BRK) (23/11/2020)

Contract de imprumut cu Gocab Software

SIF MOLDOVA S.A. (SIF2) (23/11/2020)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 16 - 20.11.2020

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (23/11/2020)

Litigiu dosar nr. 7784/63/2020

AAGES S.A. (AAG) (23/11/2020)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 16-20 noiembrie 2020