Update articol:

Bogdan Apahidean, ASLO: Piaţa de leasing operaţional a depăşit nivelul de 77.000 de unităţi în administrare, în 2021

aslo

Piaţa de leasing operaţional a crescut în linie cu piaţa auto, depăşind la finalul anului 2021, potrivit estimărilor ASLO, nivelul de 77.000 de unităţi în administrare, a declarat joi preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO), Bogdan Apahidean.
El a precizat că reprezintă o creştere de peste 8.000 de autovehicule, respectiv 12% faţă de finalul anului 2017, ultimul an cu date disponibile despre volume.

În aceaşi perioadă, 2017-2021, înmatriculările de autoturisme şi autovehicule utilitare uşoare au crescut cu 13%.

Totodată, ponderea produsului full-service a crescut spre 90%, “demonstrând că această variantă asigură cele mai mari beneficii oferite de externalizarea administrării flotelor auto”.

“Piaţa de leasing operaţional a trecut prin mai multe provocări pe parcursul ultimilor cinci ani: investigaţia Consiliului Concurenţei, pandemia, termenele prelungite de livrare a autovehiculelor, peste toate suprapunându-se şi incertitudinile rezultate din situaţia din Ucraina. Cu toate acestea, piaţa şi-a continuat creşterea, confirmând importanţa acestui serviciu în achiziţia şi utilizarea autovehiculelor”, a menţionat Bogdan Apahidean.

Conform datelor centralizate de Asociaţia Societăţilor de Leasing Operaţional, în topul primelor cinci companii membre intră: LeasePlan România, Arval Service Lease România, ALD Automotive, Autonom Services şi BCR Fleet Management.

Bogdan Apahidean a mai spus că, în acest an, ASLO pregăteşte un demers pe lângă Autoritatea Fondului de Mediu în vederea extinderii accesului la eco-tichete.

“Asociaţia intenţionează să construiască o propunere legislativă pentru a permite accesul direct al clienţilor de leasing operaţional la eco-tichete, întrucât astăzi acestea sunt disponibile doar pe firma de leasing şi nu pe utilizator. Dacă acest demers ar avea succes şi tichetele ar fi oferite per utilizator şi nu pe firma de leasing, parcul auto green din România ar avea şanse suplimentare de extindere”, a afirmat Bogdan Apahidean, potrivit Agerpres.

Consiliul Concurenţei a închis în 2021, pe baza angajamentelor oferite de membri, investigaţia începută în noiembrie 2017. Investigaţia a avut ca obiect posibila încălcare a art. 5, alin. (1) din Legea Concurenţei privind practicile anticoncurenţiale şi a vizat schimbul de informaţii realizat prin presă şi intermediul asociaţiei.

Astfel, Asociaţia Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO) şi 14 companii s-au angajat să adopte un set de măsuri de conformare cu legislaţia din domeniul concurenţei, care să asigure, în acelaşi timp, confidenţialitatea colectării, prelucrării şi distribuirii de informaţii privind activitatea de leasing operaţional.

Aceste argumente au fost asumate de cele 14 companii ASLO pentru a elimina îngrijorările de natură concurenţială din cadrul investigaţiei derulate de Consiliul Concurenţei privind o posibilă coordonare a politicilor comerciale, prin fixarea preţului şi/sau împărţirea pieţei, realizată printr un schimb de informaţii referitoare la volumele realizate pe piaţă de fiecare societate de leasing operaţional.

“S-a confirmat faptul că ASLO a acţionat pe tot parcursul activităţii sale cu diligenţă în sensul respectării legii concurenţei şi în conformitate cu prevederile statutare. Ne bucurăm că eforturile noastre au dus la finalizarea investigaţiei fără amendă”, a mai declarat Bogdan Apahidean, Preşedinte ASLO.

Înfiinţată pe 17 noiembrie 2010 ca o asociaţie profesională, neguvernamentală, non-profit şi apolitică, ASLO are ca principal scop reprezentarea intereselor industriei de leasing operaţional în comunitatea de afaceri prin promovarea conceptului de leasing operaţional, a celor mai bune practici şi standarde profesionale, precum şi educarea şi dezvoltarea comunităţii de afaceri în domeniul leasingului operaţional şi crearea unei interfeţe oneste între comunitatea de leasing şi terţe părţi.

Membrii cu drepturi depline ai ASLO reunesc principalele companii de leasing operaţional de pe piaţa românească: ALD Automotive, Arval Service Lease România, Autonom, Services, Autotechnica Fleet Services, BCR Fleet Management, Business Lease Romania, LeasePlan România, New Kopel Romania, Premium Leasing, RCI Finanţare România, Unicredit Leasing Fleet Management. Membrii asociaţi sunt: Autovista Romania, Dekra Certification, Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare şi SGS România.

BVB | Știri BVB