Protectia Consumatorului

Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consiliul Concurenței va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață, potrivit unui comunicat de presă.

Astfel, când va analiza piața relevantă, autoritatea de concurență va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă.

Până acum, piața geografică, în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.

Autoritatea de concurență a comandat un sondaj pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii. Pe baza datelor şi informaţiilor obţinute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenţei a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maxim 1 km pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie.

De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.

Ca urmare, autoritatea de concurență a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieței relevante geografice la noul context.

Definirea pieței relevante este un instrument de identificare și de stabilire a granițelor în care se exercită concurența între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurențiale cu care se confruntă acestea.

Documentul final conținând noul mod de definire a pieței relevante în sectorul comercializării cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate, la nivel urban, poate accesat la adresa www.consiliulconcurentei.ro.

Articole recente

Estonia l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al Rusiei pentru încălcarea frontierei sale maritime

Ministerul eston de Externe a anunţat luni că l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al…

9 ore ago

Germania anunţă organizarea cu sprijinul Iordaniei a unui “pod aerian umanitar” către Gaza

Germania va organiza cu sprijinul Iordaniei un "pod aerian umanitar către Gaza", a anunţat luni…

9 ore ago

Oprea: În cazierul meu judiciar nu apare menţiunea unei condamnări, reabilitări sau prescripţie a răspunderii penale

Secretarul general al Guvernului, Radu Oprea, a susţinut luni că în cazierul său judiciar nu…

9 ore ago

SUA vor ajuta Argentina să reintre în programul Visa Waiver, anunţă Departamentul Securităţii Interne

Departamentul Securităţii Interne din Statele Unite a transmis luni că ia măsuri pentru a readuce…

9 ore ago

Trump anunţă înfiinţarea în curând de către SUA a unor centre de distribuţie a alimentelor în Fâşia Gaza

Preşedintele american Donald Trump, aflat în vizită în Scoţia, a anunţat luni că Statele Unite…

9 ore ago

Netanyahu: Ofensiva în Gaza nu va înceta până când “Hamasul nu va fi eliminat, iar ostaticii eliberaţi”

Premierul israelian Benjamin Netanyahu a reiterat luni că Israelul nu-şi va înceta ofensiva în Fâşia…

9 ore ago

This website uses cookies.

Read More