Protectia Consumatorului

Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consiliul Concurenței va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață, potrivit unui comunicat de presă.

Astfel, când va analiza piața relevantă, autoritatea de concurență va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă.

Până acum, piața geografică, în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.

Autoritatea de concurență a comandat un sondaj pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii. Pe baza datelor şi informaţiilor obţinute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenţei a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maxim 1 km pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie.

De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.

Ca urmare, autoritatea de concurență a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieței relevante geografice la noul context.

Definirea pieței relevante este un instrument de identificare și de stabilire a granițelor în care se exercită concurența între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurențiale cu care se confruntă acestea.

Documentul final conținând noul mod de definire a pieței relevante în sectorul comercializării cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate, la nivel urban, poate accesat la adresa www.consiliulconcurentei.ro.

Articole recente

Oficialii americani și chinezi poartă discuții în Spania cu privire la problemele comerciale și termenul limită pentru TikTok

Oficialii americani și chinezi au început duminică la Madrid discuțiile privind relațiile comerciale tensionate, termenul…

3 ore ago

Rusia își demonstrează puterea militară cu rachete hipersonice și bombardiere în timpul exercițiilor militare – Reuters

Rusia a declarat duminică că a lansat o rachetă de croazieră hipersonică Zircon (Tsirkon) către…

4 ore ago

MAE: Ambasadorul Federaţiei Ruse, convovocat în legătură cu încălcarea spaţiului aerian al României

Din dispoziţia ministrului afacerilor externe, ambasadorul Federaţiei Ruse la Bucureşti a fost convocat, sâmbătă, la…

4 ore ago

Partidul de extremă dreapta AfD se preconizează că va înregistra câștiguri la  alegerile din Renania de Nord-Westfalia

Alegerile din cel mai populat land german reprezintă primul test important la urne pentru Friedrich…

8 ore ago

Elon Musk a cerut dizolvarea parlamentului şi schimbarea guvernului britanic într-un mesaj video transmis la mitingul extremei dreapta de la Londra

Miliardarul Elon Musk a cerut „dizolvarea parlamentului” şi „schimbarea guvernului” în Marea Britanie adresându-se sâmbătă…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More