Update articol:
COMUNICAT

CSALB: Împăcările dintre consumatori și bănci în primele şase luni, cu 30% mai multe față de anul trecut

csalb

Băncile au acceptat spre negociere 420 de cereri trimise de consumatorii de servicii financiare către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în primele şase luni din 2023, apetitul de negociere al băncilor fiind cu 27% mai mare faţă de perioada similară din 2022, potrivit unui comunicat al centrului.

Numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%.

“Astfel, până în acest moment, în 340 de cazuri consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluţie acceptată de ambele părţi), cu o treime mai mulţi decât în perioada similară din 2022. Alţi 290 de consumatori au ajuns la o înţelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Faţă de anul trecut, creşterea acestor înţelegeri directe este de 20%”, se mai precizează în comunicat.

***

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator.

BVB | Știri BVB
COMPA S. A. (CMP) (12/12/2025)

Proiect de divizare partiala - Incetare

FARMACEUTICA REMEDIA SA (RMAH) (12/12/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

JUDETUL BIHOR (BIH27) (12/12/2025)

Plata cupon 30 si rambursare rata principal 30 & calcul rata dobanda pentru cuponul 31