Update articol:

Cumpărătorii de case au o nouă bătaie de cap: fotografiile înșelătoare realizate cu ajutorul inteligenței artificiale

Cumpărătorii de case au o nouă bătaie de cap: fotografiile înșelătoare realizate cu ajutorul inteligenței artificiale
 - poza 1 Sursa Pixabay

Modificarea cu inteligența artificială a anunțurilor imobiliare  și dificultatea de a distinge ce este real și ce nu reprezintă a o nouă provocare în procesul deja descurajant de cumpărare a unei case, scrie Yahoo Finance.

Instrumentele de inteligență artificială, slab reglementate, pot pune în scenă, virtual, unități goale, dar pot face și modificări cosmetice care nu corespund realității.

Iarbă verde artificială. Linii distorsionate, topite, în jurul ușilor sau ferestrelor. Ocazional, pot apărea lumini inexistente.

După cumpărătorii de case de astăzi, oricare dintre cele de mai sus poate fi semnul unor fotografii ale anunțurilor imobiliare editate excesiv de inteligența artificială.

Astăzi, instrumentele de editare cu inteligență artificială pot facilita, ca niciodată, prezentarea virtuală a caselor – și pot merge chiar mai departe prin curățarea aspectului exteriorului îmbătrânit sau prin proiectarea unor viziuni optimiste despre cum ar putea arăta o casă, după o renovare costisitoare. Instrumentele sunt suficient de noi încât există doar un mozaic de reguli și reglementări – adesea puse în aplicare de comisiile imobiliare locale din SUA sau de serviciile de listare multiplă – care să guverneze utilizarea lor.

În acest moment de Vest Sălbatic, cele mai flagrante exemple ajung adesea să devină virale pe rețelele de socializare, alături de povești despre timpul pierdut vizitând case care nu arătau ca în fotografii.

Megan Kolstad, agent imobiliar la The Hive din St. Paul, Minnesota, a vizitat recent o casă din oraș cu un client, doar pentru a descoperi că imaginile cu inteligență artificială din listare adăugaseră o fereastră inexistentă într-un dormitor.

„Asta a părut înșelător”, a spus Kolstad. „Când am ajuns la proprietate, a fost vorba doar de a compara fotografiile pe care le vedeam online cu ceea ce experimentam în viața reală și nu cred că aceasta este cea mai bună utilizare a timpului nostru.”

Kolstad nu se opune tuturor utilizărilor inteligenței artificiale în fotografiile proprietăților. Ea crede că punerea în scenă virtuală poate ajuta cumpărătorii să-și imagineze cum arată un spațiu gol mobilat, deși a întâlnit și cazuri în care acest lucru merge prea departe, cum ar fi atunci când o canapea modulară pentru opt persoane se întinde spre o fereastră de dimensiuni medii, sugerând un joc imposibil de Tetris cu mobila.

„Realist vorbind, o canapea de o asemenea dimensiune nu se va potrivi în acel spațiu”, a spus ea.

Sonia Rodriguez, agent imobiliar la Redux Group din Virginia de Nord, s-a trezit păcălită de punerea în scenă virtuală când s-a oprit să previzualizeze o proprietate anunțată pentru un client. Era pregătită să ajungă la o casă goală, dar în schimb a găsit o harababură cu lucrurile ocupanților existenți și o iluminare semnificativ diferită. Nu s-a obosit să-și aducă clienta înapoi pentru un tur.

„M-am dus să o previzualizez și mi-am zis: «Oh, asta e un nu», a spus Rodriguez. S-a bucurat că a avut șansa să se uite la proprietate înaintea clientului ei.

„Amândouă am fi avut o surpriză”, a spus ea.

Asociația Națională a Agenților Imobiliari, asociația comercială pentru industria imobiliară, declară că „susține utilizarea responsabilă a inteligenței artificiale în domeniul imobiliar”. În 2022, grupul a declarat că există modalități etice de a utiliza fotografiile generate de inteligența artificială, dar și-a avertizat membrii să ia în considerare Codul de etică al agenților imobiliari, care le spune să „se abțină de la exagerarea, denaturarea sau ascunderea faptelor pertinente legate de o proprietate sau de o tranzacție”.

Deocamdată, unele agenții de brokeraj își dezvoltă și ele propriile politici. Atât Rodriguez, cât și Kolstad au spus că li se recomandă să eticheteze clar toate fotografiile care sunt puse în scenă virtual.

Statele încep, de asemenea, să acorde o atenție mai mare acestei probleme. Luna trecută, Departamentul de Stat din New York a emis un avertisment pentru cumpărătorii de case și agenții imobiliari cu privire la „o creștere semnificativă a imaginilor generate artificial pe anunțurile imobiliare”, care ar putea încălca regulile sale de publicitate înșelătoare. Acesta i-a încurajat pe potențialii cumpărători care au simțit că au fost induși în eroare să depună o plângere la stat.

Și, începând cu 1 ianuarie, o nouă lege din California va obliga agenții imobiliari să dezvăluie când au postat imagini modificate digital și, de asemenea, să includă online versiuni nemodificate ale fotografiilor.

Nathan Cool, care este fotograf imobiliar cu normă întreagă în stat de 15 ani, a declarat că, în general, susține legea. Anumite instrumente de inteligență artificială, inclusiv multe din cele mai recente versiuni de Photoshop, pot face editarea foto de rutină mai rapidă și mai ușoară. De asemenea, el a văzut cum cele mai recente tehnologii de inteligență artificială generativă merg prea departe și pot intra în conflict cu legile privind adevărul în publicitate.

„Steagurile roșii au apărut atunci când cineva spunea: «Stai puțin», a spus Cool. «Asta începe să schimbe structura. Pereții sunt mai lungi. Ferestrele ar putea fi mai mari. S-ar putea să ai un colț adăugat – s-ar putea halucina și adăuga lucruri. Asta a devenit foarte riscant.”