Protectia Consumatorului

Două magazine din București, Lidl şi Mega, cu nereguli constatate de ANPC, au primit propunere de închidere temporară – foto şi video

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) continuă să supravegheze piața, respectiv punctele de desfacere ale produselor alimentare, pentru a se asigura că sunt respectate condițiile de comercializare conform reglementărilor în vigoare, în domeniul protecției consumatorilor, potrivit unui comunicat ANPC.

Astfel, în perioada 02-03.05.2022, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor din Municipiul București (CPCMB) a desfășurat activități de control la două magazine aparținând lanțurilor Lidl și Mega Image, situate în sectorul 1 al Capitalei și, pentru prima dată în istoria Autorității, verificările au fost urmate de întocmirea unor acte de control cu impact la nivelul magazinelor din același lanț, la nivel național.

” Nu de puține ori am constatat, în cadrul activității de comisar, faptul că sancțiunile aplicate într-un județ nu sunt respectate în toate celelalte.

Din acest motiv, am stabilit o nouă abordare, în premieră, în activitatea de control a instituției.

După ce se fac constatări la unul dintre magazinele parte dintr-o rețea mai mare, se întocmește un act la nivelul proprietarului întregii rețele, în așa fel încât cele constatate devin obligatorii pentru întreaga rețea.

Vrem ca, în felul acesta, abordarea să fie unitară la nivel național și punctul nostru de vedere să fie automat, nu permanent evitat.

Suntem în slujba consumatorilor, nu a operatorilor economici!

Legea este aceeași la nivelul întregii țări!”, a declarat Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Așadar, în urma acțiunilor din aceste zile, comisarii bucureșteni au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 90.000 lei și 2 avertismente.

Acestor sancțiuni li s-au adăugat și măsurile complementare de:

  • oprire definitivă de la comerializare a produselor alimentare nesigure sau modificări organoleptice
  • oprire definitivă de la comerializare a unor produse cu deficiențe de informare pe etichete
  • oprirea temporară a prestării de servicii a 15 vitrine, camere de frig de depozitare și a aparatului de stors citrice din magazinul Lidl
  • propunerea pentru închiderea temporară a unității, în cazul magazinului Lidl, pe o durată de cel mult 6 luni
  • oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor pentru magazinul Mega Image
  • propunere de încetare a practicilor comerciale incorecte
  • propunerea de suspendare a activității pe o durată de 6-12 luni, în cazul magazinului Mega Image
  • au fost prelevate de probe de apă minerală naturală plată și de suc proaspăt de portocale, preparat în unitate
  • a fost dispusă la nivel național măsura de traducere a informațiilor în limba română, pe fața ambalajului expusă la raft, în câmpul vizual principal, în cazul ambelor lanțuri de magazine.

 

Cele mai importante dintre neregulile constatate de comisarii CPCMB au fost:

  • comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită
  • comercializarea de legume-fructe cu evidente modificări organoleptice, cu caracteristici calitative neconforme și fără informarea asupra denumirii distribuitorului și adresa completă
  • neconcordanțe între ingredientele declarate pe etichete și denumirea produsului
  • comercializarea de diferite sortimente de produse alimentare ambalate, expuse în vitrine frigorifice verticale neigienizate, cu zone cu rugină, fire de păr și praf și grăsime, în cantități masive, sub grătarele de expunere
  • prezența unor grilaje încărcate masiv cu praf și grăsime, a unor containere cu vopsea exfoliată, a pavimentului neigienizat în agregatele de frig din camerele de depozitare
  • utilizarea unio aparat de stors citrice, neigienizat,cu resturi de coji și pulpă, cu grăsime
  • comercializarea unor produse alimentare, cu informare deficitară pe etichete (ex. fără traducerea în limba română a elementelor de identificare )
  • nerespectarea regimului promoțiilor (păstrarea în vigoare a unor promoții depășite ca termen)
  • comercializarea unor băuturi răcoritoare sub denumirea de limonadă, deși în compoziție se utiliza acidul citric
  • prestarea unor servicii care pot afecta sănătatea consumatorilor
  • încălcarea pevederilor legale pentru comercializarea produselor cu Nutriscore evidențiat pe ambalaje.

 

Articole recente

Marco Rubio afirmă că acordul de încetare a focului între Ucraina și Rusia „nu este exclus”

Secretarul de stat a mai declarat că nu crede că impunerea de sancțiuni suplimentare împotriva…

o oră ago

Zelensky insistă pentru mai multă claritate cu privire la garanțiile de securitate pentru Ucraina în cazul unui acord de pace

Președintele ucrainean Volodymyr Zelensky a insistat pentru mai multă claritate cu privire la forma pe…

o oră ago

Trump şi Putin au convenit în Alaska asupra unor ‘garanţii de securitate solide’ pentru Ucraina, susţine Witkoff

Preşedintele american şi omologul său rus au convenit în timpul întâlnirii lor de vineri din…

2 ore ago

Bolojan: România îşi poate recâştiga credibilitatea şi predictibilitatea prin respectarea angajamentelor şi consecvenţă în decizii

Respectarea angajamentelor şi consecvenţa în decizii sunt singurele căi prin care România îşi poate recâştiga…

2 ore ago

Ucraina: Von der Leyen salută propunerea lui Trump de a oferi garanţii de securitate inspirate de NATO

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a salutat duminică propunerea preşedintelui american, Donald Trump,…

2 ore ago

Incendii în Spania: Premierul Sanchez propune un pact naţional pentru urgenţă climatică

Prim-ministrul spaniol a anunţat un "pact naţional pentru urgenţă climatică" care să lase deoparte "luptele…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More