Update articol:

DP World și PCFC vor moderniza Portul Constanța cu un nou terminal RO-RO

Guvernul României a semnat un acord cu Dubai’s Ports, Customs and Free Zone Corporation (PCFC) și DP World pentru a dezvolta o nouă infrastructură în Portul Constanța, potrivit unui comunicat DP World.

Acordul a fost semnat de Sorin Mihai Grindeanu, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, și Abdulla Bin Damithan, CEO & Managing Director, DP World UAE și Vicepreședinte al Consiliului de Administrație al PCFC.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii își propune să dezvolte un nou terminal roll-on/roll-off (RO-RO) pentru a stimula traficul de marfă în portul Mării Negre, care a devenit o poartă importantă pentru comerțul în Europa de Est.

Acest lucru va necesita investiții semnificative și proceduri îmbunătățite pentru a accelera tranzitul unităților RO-RO prin Portul Constanța. Conform acordului, PCFC va colabora cu DP World, un furnizor de top de soluții globale de logistică pentru lanțul de aprovizionare, pentru a moderniza și dezvolta infrastructura de pe Pier II-S din Port.

DP World va implementa proiectul și va asigura investițiile necesare în active fizice și electronice pentru a ajuta la transformarea Constanței într-un centru cheie pentru importurile în Europa. Aceasta include un nou scaner cu raze X de ultimă generație la terminalul RO-RO, care va reduce semnificativ timpul necesar pentru inspecțiile fizice și va spori eficiența operațională a acestuia.

Comentând acordul, Sultan Ahmed Bin Sulayem, Președintele PCFC și Președintele Grupului și CEO al DP World, a declarat: „Cu câteva săptămâni în urmă, am sărbătorit cel de-al 18-lea an de activitate la DP World Constanța. Suntem mândri de încrederea pe care guvernul României continuă să o arate în noi și așteptăm cu nerăbdare să oferim o soluție integrată de lanț de aprovizionare de clasă mondială, care va spori poziția Portului Constanța și a României în regiune. Acest acord este o mărturie a puterii relațiilor pe care le construim cu partenerii noștri de pe tot globul.”

DP World operează un terminal de ultimă generație de 1,5 milioane TEU/an Constanța South Container Terminal (CTST), deja cel mai mare port de la Marea Neagră, în baza unui contract de concesiune care durează până în 2049. De asemenea, oferă un serviciu complet de coordonare feroviară cu 3 linii de cale ferată, fiecare cu lungimea de 600 m, capabile să gestioneze simultan 3 trenuri complete de 30 de vagoane.

În plus, DP World continuă cu planurile pentru un nou terminal intermodal rutier-feroviar la Aiud, România, care urmează să fie operațional în prima jumătate a anului 2023. Terminalul va fi legat pe calea ferată de Constanța, stabilind o nouă rută de export pentru regiunea cheie a Transilvaniei din centrul României, care în mod tradițional nu a avut o infrastructură robustă pentru exporturi.

PCFC este o organizație guvernamentală din Dubai, care a fost înființată oficial în 2001 și include o serie de entități și autorități care lucrează sub umbrela sa.

BVB | Știri BVB

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (25/07/2025)

Convocare AGA O & E 03(04).09.2025

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (25/07/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 28.07.2025 - 27.08.2025

SIMTEL TEAM (SMTL) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 27.07.2025 - 26.08.2025