Update articol:

Elon Musk își intensifică atacurile la adresa lui Navarro, în timp ce acțiunile Tesla scad pentru a patra zi

  • Elon Musk, CEO-ul Tesla, l-a criticat în repetate rânduri pe Peter Navarro, principalul consilier comercial al președintelui Donald Trump, numindu-l „mai prost decât un sac de cărămizi”, înainte de a-și cere ulterior scuze sarcastice cărămizilor.

  • De la anunțul de miercuri al președintelui privind tarifele pe scară largă, acțiunile Tesla au fost în cădere liberă.

  • Disputa dintre Musk și Navarro este cea mai publică ruptură între membrii cercului restrâns al lui Trump de la preluarea mandatului în ianuarie.

În timp ce acțiunile Tesla au scăzut pentru a patra zi consecutiv, directorul general Elon Musk s-a dezlănțuit la adresa principalului consilier comercial al președintelui Donald Trump, Peter Navarro, potrivit CNBC.

Musk, cea mai bogată persoană din lume, a început să se ia de Navarro în weekend, postând pe X că un „doctorat în economie de la Harvard este un lucru rău, nu un lucru bun”, o referire la diploma lui Navarro. Orice subtilitate rămasă la începutul săptămânii a dispărut de atunci.

Marți, Musk a scris, „Navarro este cu adevărat un idiot” ca răspuns la remarca consilierului comercial potrivit căreia Tesla este mai mult un „asamblor de mașini” decât un producător de mașini, adăugând că actualele comentarii ale lui Navarro sunt „demonstrabil false”. Musk l-a numit pe Navarro „mai prost decât un sac de cărămizi”, înainte de a-și cere ulterior scuze sarcastice cărămizilor. De asemenea, Musk l-a numit pe Navarro „periculos de prost”.

Atacurile lui Musk la adresa lui Navarro reprezintă cea mai publică dispută între membrii cercului restrâns al lui Trump de la preluarea mandatului de către președinte în ianuarie și arată că tarifele ridicate pe care Trump le-a anunțat miercuri pentru mai mult de 180 de țări și teritorii nu au o aprobare universală în administrație.

Când a fost întrebată despre această dispută în cadrul unei ședințe de presă marți, secretarul de presă al Casei Albe, Karoline Leavitt, a declarat: „Sunt în mod evident două persoane care au opinii foarte diferite cu privire la comerț și la tarife”.

„Băieții sunt băieți și îi vom lăsa să-și continue disputele publice”, a spus ea.

Fratele mai mic al lui Musk, Kimbal – proprietar de restaurant, antreprenor și membru al consiliului Tesla – s-a alăturat acțiunii. Kimbal Musk a criticat tarifele luni, numindu-le o „taxă permanentă pe consumatorul american”. El a continuat marți, postând pe X că impasul dintre China și SUA „nu este un joc care ar trebui să fie jucat de studenți de nota C-minus precum Peter Navarro”.

Pentru CEO-ul Tesla, insultele par să fie legate de condițiile de afaceri.

Acțiunile Tesla au scăzut cu 22% în ultimele patru ședințe de tranzacționare și cu 45% pe an. Tesla a pierdut o valoare de peste 585 de miliarde de dolari de la schimbarea calendarului, echivalând cu zeci de miliarde de dolari în pierderi pe hârtie pentru Musk, care este, de asemenea, CEO al SpaceX și proprietar al xAI și al rețelei sociale X.

Chiar înainte ca Trump să detalieze planul său privind tarifele pe scară largă, acesta impusese deja un tarif de 25% pentru vehiculele care nu sunt asamblate în SUA.

Mulți analiști au afirmat că Tesla ar putea rezista acestor tarife mai bine decât concurenții, deoarece vehiculele sale vândute în SUA sunt asamblate în țară.

Însă costurile de producție ale companiei sunt pe cale să crească din cauza tarifelor aplicate materialelor și pieselor provenite de la furnizori străini. Canada și Mexicul se numără printre principalele surse de importuri de oțel din SUA, iar Canada este cel mai mare furnizor de aluminiu al țării, în timp ce China și Mexicul găzduiesc furnizori importanți de plăci cu circuite imprimate pentru industria auto.

La un eveniment găzduit sâmbătă de viceprim-ministrul italian de dreapta Matteo Salvini, Musk a declarat: „Atât Europa, cât și Statele Unite ar trebui să treacă, în mod ideal, în opinia mea, la o situație cu tarife zero, creând efectiv o zonă de liber schimb între Europa și America de Nord”.

Musk, a cărui viziune asupra relațiilor comerciale cu Europa contrastează puternic cu politicile puse în aplicare de Trump, are un interes direct în regiune. Tesla are o mare fabrică de automobile în afara Berlinului, iar Comisia Europeană a apelat anterior la SpaceX pentru lansări.

Chiar și înainte de tarife, afacerile Tesla erau șubrede. Miercuri, compania a raportat o scădere anuală de 13% a livrărilor în primul trimestru, ratând estimările analiștilor. Acest raport a fost publicat la două zile după ce prețul acțiunilor Tesla a înregistrat cel mai slab trimestru din 2022.

Musk, care a cheltuit aproximativ 290 de milioane de dolari pentru a-l ajuta pe Trump să revină la Casa Albă, conduce acum așa-numitul Departament al eficienței guvernamentale al lui Trump, sau DOGE, care a redus costurile, a eliminat reglementările și a redus zeci de mii de locuri de muncă federale. În primul trimestru, Tesla a fost lovită de valuri de proteste, boicoturi și unele activități criminale care au vizat vehiculele și instalațiile ca răspuns la retorica politică a lui Musk și la activitatea sa la Casa Albă.

BVB | Știri BVB

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (25/07/2025)

Convocare AGA O & E 03(04).09.2025

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (25/07/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 28.07.2025 - 27.08.2025

SIMTEL TEAM (SMTL) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 27.07.2025 - 26.08.2025