Auto

Euro-deputații adoptă obiective mai stricte de emisii de CO2 pentru camioane și autobuze

  • Autobuze urbane cu emisii zero până în 2035
  • Vehiculele grele reprezintă 25% din emisiile de gaze cu efect de seră din transportul rutier din UE

Miercuri, Parlamentul a adoptat noi măsuri, deja convenite cu Consiliul, pentru a consolida obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele noi (HDV).

Regulamentul, care se referă la emisiile de la camioane, autobuze și remorci noi, a fost aprobat de europarlamentari cu 341 de voturi pentru, 268 împotrivă și 14 abțineri.

Emisiile de CO2 de la camioanele mari (inclusiv vehiculele profesionale, cum ar fi camioanele de gunoi, basculantele sau betonierele) și autobuzele vor trebui reduse cu 45% pentru perioada 2030-2034, cu 65% pentru 2035-2039 și cu 90% din 2040. Până în 2030, noile autobuze urbane vor trebui să-și reducă emisiile cu 90% și să devină vehicule cu emisii zero până în 2035. Țintele de reducere a emisiilor sunt stabilite și pentru remorci (7,5%) și semiremorci (10%), începând din 2030.

Legea impune Comisiei să efectueze o evaluare detaliată a eficacității și impactului noilor reguli până în 2027. Această revizuire va trebui să evalueze, printre altele, dacă se aplică regulile camioanelor mici, rolul unei metodologii de înregistrare a HDV-urilor care funcționează exclusiv cu combustibili neutri în CO2 și rolul pe care l-ar putea avea un factor de corecție a carbonului în tranziția către HDV-uri cu zero emisii.

Raportorul Bas Eickhout (Verzi/ALE, NL) a declarat: „Tranziția către camioane și autobuze cu emisii zero nu este doar cheia pentru îndeplinirea obiectivelor noastre climatice, ci și un factor crucial pentru un aer mai curat în orașele noastre. Oferim claritate pentru una dintre industriile manufacturiere majore din Europa și un stimulent puternic pentru a investi în electrificare și hidrogen.”

Consiliul trebuie încă să aprobe oficial acordul înainte de a putea intra în vigoare.

Vehiculele grele sunt responsabile pentru peste 25% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) provenite din transportul rutier în UE și reprezintă peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE. Potrivit propunerii legislative a Comisiei depuse în februarie 2023, reducerea acestor emisii este crucială pentru obiectivele UE de a atinge neutralitatea climatică până în 2050 și de a reduce cererea de combustibili fosili importați.

Articole recente

Ministrul Muncii trimite Corpul de control la ANPIS

Ministrul Muncii, Petre Florin Manole, a dispus Corpului de control să demareze, luni, o anchetă…

18 minute ago

Grecia cere ajutorul UE pentru stingerea incendiilor de vegetaţie

Guvernul Greciei a cerut ajutor prin Mecanismul de Protecţie Civilă al Uniunii Europene pentru stingerea…

34 de minute ago

Allianz Life anunţă un atac cibernetic major: Datele personale ale majorităţii clienţilor, furate

Compania americană de asigurări Allianz Life a confirmat sâmbătă că hackerii au furat informaţii personale…

2 ore ago

Vicepremierul Dragoş Anastasiu susţine duminică o conferinţă de presă, în contextul scandalului legat de mita dată timp de opt ani unui funcţionar ANAF

Vicepremierul Dragoş Anastasiu susţine duminică, de la ora 17.00, o conferinţă de presă, în contextul…

2 ore ago

Qatarul ameninţă că va întrerupe exporturile de gaze LNG în UE, din cauza legii privind sustenabilitatea

Qatarul a ameninţat că va întrerupe livrările de gaze naturale lichefiate (LNG) către Uniunea Europeană,…

3 ore ago

Ursula von der Leyen şi Donald Trump se întâlnesc în Scoţia, pentru discuţii privind un acord comercial UE-SUA

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, urmează să discute duminică, în Scoţia, cu preşedintele…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More