Exporturile Antibiotice au ajuns să reprezinte 38% din cifra de afaceri totală, în ultimii cinci ani, reiese din raportul trimestrial, transmis Bursei de Valori București.
Compania a transmis: “În pofida provocărilor economice, Antibiotice își consolidează poziția de companie farmaceutică strategică în România, demonstrând reziliență, adaptabilitate și performanță constantă în segmentele strategice de activitate.
Anul 2025 reprezintă o etapă de consolidare și pregătire pentru implementarea investițiilor majore planificate, care vor susține dezvoltarea sustenabilă a companiei în anii următori. Strategia pentru perioada următoare vizează reechilibrarea teritorială a vânzărilor, intensificarea parteneriatelor comerciale și valorificarea oportunităților de creștere pe piețele interne si internaționale, în spiritul misiunii de a susține sănătatea prin calitate, responsabilitate și inovație”.
Compania Antibiotice derulează un plan ambițios, multianual de investiții, finanțat atât din surse proprii, cât și din fonduri externe, având ca obiectiv consolidarea capacităților de cercetare, producție și inovare, se arată în comunicat.
- În perioada 2025–2029, Antibiotice implementează o investiție recent aprobată, în valoare totală de 375 milioane lei, finanțată parțial (52%) prin Programul de Sănătate, care vizează dezvoltarea centrului modern de cercetare-dezvoltare „INOVA a+” și construirea unei noi capacități de producție pentru medicamente critice (pulberi sterile injectabile).
- În paralel, în intervalul 2023–2029, compania derulează investițiile aprobate prin ajutorul de stat acordat de Ministerul Finanțelor (InvestEU), în valoare de 250 milioane lei. Din cele trei obiective ale proiectului, depozitul de produse finite a fost deja finalizat, iar fluxul pentru produse topice sterile și capacitatea de producție pentru produse sterile injectabile se află în etapele de achiziție de echipamente și respectiv, proiectare.
- Totodată, Antibiotice continuă să investească în proiecte de cercetare-dezvoltare pentru noi medicamente, achiziții de licențe, digitalizare, precum și în modernizarea unităților de producție și a echipamentelor pentru laboratoarele de control si asigurare a calității. În primele nouă luni ale anului 2025, valoarea acestor investiții s-a ridicat la 47,26 milioane lei.
Pe piața internațională, veniturile din exporturi au înregistrat 202,6 milioane lei, un nivel similar cu cel din 2024, reflectând stabilitatea portofoliului extern și rolul strategic al piețelor internaționale, care contribuie cu 38% la cifra de afaceri totală. Exporturile de produse finite au crescut cu 3%, ajungând la 133,4 milioane lei. În ultimii cinci ani, exporturile au crescut cu 66%, ajungând să reprezinte 38% din cifra de afaceri totală.
Europa rămâne principala piață pentru produsele finite, cu vânzări solide atât pe piețele consacrate (UK, Țările Nordice, Ungaria, Serbia, Țările Baltice), cât și pe piețele noi (Italia, Franța, Polonia, Cehia, Bulgaria), în timp ce Asia-Pacific și America reprezintă 48% din cifra de afaceri internațională. Dezvoltarea exporturilor se sprijină pe parteneriate strategice durabile și contracte pe termen mediu, incluzând proiecte noi implementate recent în Germania, Spania și Turcia. Creșteri susținute au fost înregistrate în toate regiunile, iar estimările pentru finalul anului indică o depășire a vânzărilor planificate cu peste 5%.
În domeniul substanțelor active, Nistatina continuă să consolideze poziția de lider global a Antibiotice, cu prezență stabilă în Europa, Asia și America de Nord și progres semnificativ în proiectele de dezvoltare din America de Nord și America Latină, consolidând baza pentru expansiunea viitoare a piețelor internaționale. Compania exporta aceasta substanta activa in peste 50 de tari din intreaga lume.
Perspectiva pentru următorii ani rămâne pozitivă, susținută de strategia de creștere prin parteneriate strategice, extinderea pe noi piețe și consolidarea prezenței la nivel global.
Pe piața internă, veniturile au însumat 265,3 milioane lei, în scădere cu 12,5%, într-un context economic marcat de inflație ridicată, scăderea puterii de cumpărare care au determinat ajustări ale consumului de medicamente, măsuri fiscale anunțate precum și modificări în comportamentul de consum al pacienților.
Cu toate acestea, Antibiotice își menține pozițiile de lider pe segmente farmaceutice cheie:
– locul 4 în consum (dintr-un total de 372 companii ) în clasamentul producătorilor de medicamente generice eliberate cu prescripție și fără prescripție din România (4,8% cotă de piață);
– lider valoric în spitale (13,6% cotă de piață pe segmentul medicamentelor generice cu prescripție și și fără prescripție) pe o piață în care activează 248 de companii;
– lider cantitativ pe forme farmaceutice precum unguente (19,6% dintr-un total de 131 de companii), supozitoare și ovule (32,4% dintr-un total de 53 de companii), pulberi injectabile (59,8% dintr-un total de 60 de companii);
– locul 1 în piața medicamentelor antiinfecțioaselor orale (22,7% cotă de piață dintr-un total de 45 de companii).
În ultimii cinci ani, vânzările pe piața internă au crescut cu 80%, ajungând să reprezinte 62% din cifra de afaceri totală a companiei.