Comunicate de presa

FNM și Alstom prezintă primul tren cu hidrogen al Italiei

• După faza de testare, trenul va intra în serviciul comercial în zona denumită Valea Hidrogenului, localizată în Valcamonica, de-a lungul liniei Brescia-Iseo-Edolo
• Trenul Coradia Stream alimentat cu hidrogen îndeplinește obiectivul european de a reduce complet emisiile de C02 cu 100% până în 2050

FNM, lider în mobilitatea sustenabilă din regiunea italiană Lombardia, a prezentat, împreună cu producătorul Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și sustenabilă, trenul Coradia Stream alimentat cu hidrogen. Evenimentul a avut loc în cadrul ExpoFerroviaria 2023 și marchează începutul unei noi ere în transportul feroviar de pasageri din Italia. Trenul va intra în serviciul comercial în Valcamonica între sfârșitul anului 2024 și începutul lui 2025, de-a lungul liniei neelectrificate Brescia-Iseo-Edolo a FERROVIENORD pe care serviciul feroviar este operat de Trenord, ca parte a proiectului H2iseO, care își propune să creeze prima Vale a Hidrogenului din Italia în zona Brescia. Coradia Stream alimentat cu hidrogen îndeplinește obiectivul european de reducere a emisiilor de CO2 cu 100% până în 2050 și este primul tren cu zero emisii directe alimentat cu pile de combustie cu hidrogen realizat pentru Italia, cu o capacitate totală de 260 de locuri și o autonomie de peste 600 km.

La ceremonia de prezentare au participat Matteo Salvini, vicepreședintele Consiliului de Miniștri și ministrul infrastructurii și transporturilor, Alessandro Morelli, subsecretar de stat la Președinția Consiliului de Miniștri, Regiunea Lombardia, prezenți alături de consilierii Franco Lucente (Transport și Mobilitate Durabilă), Claudia Maria Terzi (Infrastructură și Lucrări Publice) și Alessandro Spada, președintele Assolombarda. Au mai vorbit președintele FNM Andrea Gibelli, președintele FERROVIENORD Fulvio Caradonna, președintele Trenord Federica Santini, CEO-ul Trenord și directorul general FNM Marco Piuri, președintele Alstom pentru Regiunea Europa Gian Luca Erbacci și directorul general Alstom Italia și președintele și CEO-ul Alstom Ferroviaria, Michele Viale.

Evenimentul este urmarea acordului semnat de FNM și Alstom în noiembrie 2020 de a furniza Trenord șase trenuri cu celule de combustie cu hidrogen, cu opțiune pentru încă opt. Introducerea trenului cu hidrogen face parte din proiectul H2iseO Hydrogen Valley.

Promovat de FNM, FERROVIENORD și Trenord, proiectul H2iseO își propune să dezvolte un lanț economic și industrial de aprovizionare cu hidrogen în Valcamonica, pornind de la sectorul mobilității, să inițieze conversia energetică a teritoriului și să contribuie la decarbonizarea unei părți semnificative a transportului public local. Este un proiect extrem de inovator, care prevede, printre altele, construirea a trei uzine pentru producerea, stocarea și distribuția hidrogenului regenerabil fără emisii de CO2 (în Brescia, Iseo și Edolo), precum și punerea în funcțiune a 40 de autobuze cu hidrogen, pentru a înlocui întreaga flotă folosită astăzi de FNM Autoservizi.

Noile trenuri alimentate cu hidrogen se bazează pe modelul trenului regional Coradia Stream cu un singur nivel al Alstom, destinat pieței europene și deja produs de Alstom în Italia. Coradia Stream alimentat cu hidrogen va menține standardele înalte de confort deja apreciate de pasageri în versiunea sa electrică și va oferi aceleași performanțe de operare ca și trenurile diesel, inclusiv autonomia. Coradia Stream alimentat cu hidrogen poate funcționa pe linii neelectrificate ca înlocuitor pentru trenurile care utilizează combustibili fosili și oferă caracteristici de confort și liniște comparabile cu alte modele electrice Coradia, cu o autonomie de peste 600 km.

Trenul a fost creat și produs la fabricile Alstom din Italia, respectiv uzina Savigliano pentru dezvoltare, certificare, producție și testare, uzina Vado Ligure pentru echiparea „vagonului motor” în care este instalată partea inovatoare din punct de vedere tehnologic, legată de hidrogen, unitatea de la Sesto San Giovanni pentru componente și cea de la Bologna pentru dezvoltarea sistemului de semnalizare.

„Suntem mândri că suntem astăzi aici împreună cu FNM pentru a prezenta primul tren alimentat cu hidrogen care va intra în funcțiune în sistemul feroviar italian. Un proiect care reprezintă un progres semnificativ pentru întregul sector feroviar și confirmă rolul Alstom în anticiparea și modelarea viitorului mobilității cu soluții de transport noi, extrem de sustenabile”, a declarat Michele Viale, Director General Alstom Italia și Președinte și CEO al Alstom Ferroviaria. „Trenul cu hidrogen va fi protagonistul primei „văi a hidrogenului” din Italia, situată în Valcamonica de-a lungul liniei neelectrificate Brescia-Iseo-Edolo, și va înlocui trenurile diesel actuale”.

CUM FUNCȚIONEAZĂ TRENUL CU HIDROGEN

Vagonul intermediar numit „Vagon motor” în care se află inima tehnologiei hidrogenului este principala sursă de energie. Energia este asigurată prin combinarea hidrogenului (stocat în rezervoare) cu oxigenul din aerul exterior, fără a emite dioxid de carbon în atmosferă. Bateriile litiu-ion de înaltă performanță stochează energia, care este ulterior valorificată în fazele de accelerare pentru a sprijini acțiunea celulelor cu hidrogen și pentru a asigura economia de combustibil.

 

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

8 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

8 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

10 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

10 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

11 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

12 ore ago

This website uses cookies.

Read More