Kering, proprietarul Gucci, a anunţat vânzarea diviziei sale pentru îngrijirea frumuseţii firmei franceze L’Oreal, pentru patru miliarde de euro (4,66 miliarde de dolari), o schimbare majoră a strategiei de către noul director general Luca de Meo, care vrea să reducă datoria grupului de lux şi să se concentreze pe afacerea de bază din domeniul modei, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Tranzacţia ar urma să se finalizeze în primul semestru din 2026.
Conform acordului, L’Oreal va achiziţia marca de parfumuri Creed a Kering, precum şi drepturile de a dezvolta parfumuri şi produse pentru îngrijirea frumuseţii comercializate sub numele mărcilor de modă ale Kering: Gucci, Bottega Veneta şi Balenciaga, beneficiind de o licenţă exclusivă pe 50 de ani.
În prezent, licenţa pentru parfumurile Gucci este deţinută de Coty, iar noul acord pe 50 de ani cu L’Oreal va intra probabil în vigoare în 2028.
Tranzacţia este un mare pas înainte în vederea reducerii datoriei nete a Kering, care la 30 iunie se situa la 9,5 miliarde de euro, pe lângă datoriile pe termen lung de şase miliarde de euro pentru închirieri, care au provocat temeri din partea investitorilor.
Este de asemenea o schimbare majoră a strategiei de către noul director general Luca de Meo, fost şef al Renault, care şi-a început activitatea în 15 septembrie.
În primul semestru din 2025, divizia pentru îngrijirea frumuseţii a Kering a raportat pierderi operaţionale de 60 milioane de euro, pe fondul încetinirii vânzărilor celei mai importante mărci, Gucci, afectată de cererea scăzută din China. Veniturile Gucci au scăzut în cel mai recent trimestru cu 25%, sporind presiunile asupra Kering de a-şi reduce datoria pentru a evita o retrogradare a ratingului de credit din partea agenţiilor de evaluare financiară.
Luca de Meo le-a spus acţionarilor că intenţionează să ia câteva decizii dificile pentru reducerea datoriei grupului, inclusiv raţionalizarea şi reorganizarea afacerii, unde este necesar. De asemenea, compania a amânat planul de a achiziţiona integral casa italiană de modă Valentino şi va vinde participaţii în proprietăţile imobiliare pentru a obţine numerar.
L’Oreal, cel mai mare jucător global pe segmentul de îngrijire a frumuseţii şi cosmetice, produce deja parfumuri celebre sub marca Yves Saint Laurent, după ce a achiziţionat în 2008 drepturile pentru această marcă de la Kering, pentru 1,15 miliarde de euro.
Este cea mai mare tranzacţie de până acum a L’Oreal, care în 2023 a achiziţionat marca Aesop din Australia, pentru 2,5 miliarde de dolari.