Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzIoana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
Grupul TeraPlast anunță depunerea proiectului pentru cofinanțare prin ajutor de stat pentru o nouă investiție, în valoare totală de 10,8 milioane de euro care vizează producția de folii stretch. Proiectul a fost depus în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie, potrivit unui comunicat.
Ajutorul de stat poate acoperi 49% din volumul total al investiției, iar beneficiarul se angajează ca în termen de cinci ani de la operaționalizarea proiectului să contribuie la bugetul public cu o sumă cel puțin egală cu ajutorul de stat primit.
Investiția de 10,8 milioane de euro a Grupului TeraPlast se va materializa într-o fabrica cu două linii de producție de folie din polietilenă pentru uz industrial, folosită în principal la ambalarea mărfurilor paletizate. Echipamentele avute în vedere în cadrul acestui proiect au un grad înalt de robotizare și automatizare, maximul existent în industrie la acest moment.
Noile linii vor fi instalate în cadrul Parcului Industrial din Sărățel, iar capacitatea de producție va ajunge la peste 14.000 de tone anual. La maturitate, investiția va genera o cifră de afaceri de 28 milioane euro, și o EBITDA de 4 milioane de euro.
„Noua investiție va aduce inovații tehnologice care vor contribui la competitivitatea pe termen lung a Grupului și la dezvoltarea pe noi piețe”, a afirmat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast. Aceasta a adăugat: ”Avem un istoric bun de investiții implementate prin cofinanțare asigurată de ajutorul de stat. Proiectele au fost finalizate, sunt viabile, generează activitate, locuri de muncă și venituri la buget. Sunt bifate toate principiile care reprezintă rațiunea de a exista a acestei facilități. Este o schemă de sprijin nu doar utilă, ci necesară pentru companiile românești care doresc să se extindă, să-și diversifice activitatea. Sprijinul statului este esențial pentru a crește competitivitatea internă, relevanța în regiune și pentru a reduce deficitul comercial.”
Proiectul face parte din strategia integrată a Grupului de extindere accelerată pe piața ambalajelor flexibile, concretizată atât în operațiuni M&A, cât și în dezvoltarea unor noi capacități de producție. Grupul își va diversifica portofoliul de folii din polietilenă care va fi prezent în piață sub brandul TeraPack, în care un loc central este ocupat de produsele biodegradabile TeraBio. Conform studiilor de specialitate, piața ambalajelor flexibile din România este estimată la aproximativ 300 de milioane de euro în 2019, din care aproape jumătate reprezintă importuri. Grupul TeraPlast îşi propune să ajungă lider pe această piață în următorii doi ani.
Evenimente recente
Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack și Somplast.
Direcția Anti-Fraudă ANAF a început, în aceste zile, o acțiune la sediile firmelor care oferă…
Autor: Alin Ionescu (Articol preluat cu acordul autorului) România și Bulgaria sunt singurele țări europene…
USR Cluj îl acuză pe primarul Boc că menține pentru angajații din Primăria Cluj un…
România a finalizat procesul de renegociere cu Comisia Europeană privind Planul Naţional de Redresare şi…
Guvernul transmite joi că premierul Ilie Bolojan nu a solicitat suma forfetară de la Senatul…
În 2024, despăgubirile plătite de UNIQA pentru IMM-uri au înregistrat o creștere de aproape 30%…
This website uses cookies.
Read More