Huawei a înregistrat încasări globale de 123 miliarde USD (considerând o rată de schimb valutar US$1.00 = CNY6.9840), în 2019, în creștere cu 19,1% față de anul precedent, potrivit datelor financiare anunțate astăzi. Profitul net a ajuns la 8.97 miliarde USD, iar fluxul de numerar din activitățile operaționale a depășit 13.08 miliarde USD, cu 22,4% mai mult decât în anul precedent, conform unui comunicat. Ca parte a investițiilor pe termen lung, Huawei a investit 15,3% din încasările sale pe anul 2019, respectiv 18.85 miliarde USD, în cercetare și dezvoltare. În ultimii zece ani, cheltuielile totale în cercetare și dezvoltare au fost de peste 85.91 miliarde USD.
În 2019, încasările din afacerea Huawei pentru operatori au ajuns la 42.48 miliarde USD reprezentând o creștere de 3,8% față de anul precedent. Afacerile Huawei pentru operatorii de telecomunicații au condus la lansarea comercială a rețelelor 5G.
Încasările din vânzările enterprise ale Huawei au ajuns la 12.84 miliarde USD, în 2019, marcând o creștere anuală de 8,6%.
În 2019, Huawei și-a anunțat strategia pentru computing și a lansat procesorul AI, Ascend 910, precum și clusterul de training AI, Atlas 900.
Încasările din afacerea pentru consumatori, în 2019, au ajuns la 66.91 miliarde USD, crescând cu 34% față de anul anterior, cu un total de 240 de milioane de smartphone-uri livrate pe parcursul anului.
“Mediul de afaceri extern se va complica și mai mult de acum încolo,” a avertizat Eric Xu, președintele prin rotație al Huawei: “Trebuie să creștem în continuare competitivitatea produselor și serviciilor noastre, să promovăm inovația deschisă și să creăm plusvaloare mai mare pentru clienții noștri și pentru societate în general. Acesta e singurul mod în care putem profita de oportunitățile istorice oferite de transformarea digitală și inteligentă a industriilor, și astfel ne putem menține o creștere robustă pe termen lung.”
Toate declarațiile financiare din Raportul anual pe 2019 au fost auditate independent de către KPMG.