Update articol:

Influencerii plătiţi trebuie să îşi eticheteze postările drept mesaje publicitare, a decis justiţia din Germania

Sursa Pixabay
Influencerii de pe reţelele sociale, care primesc bani de la companii pentru a le promova produsele, trebuie să îşi eticheteze în mod clar postările drept mesaje publicitare, a decis joi un tribunal superior din Germania, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Dacă influencerii nu sunt plătiţi, ei pot arăta produse în postările lor fără eticheta de publicitate, a decis Curtea Federală de Justiţie în cazurile a trei influenceri de pe reţeaua socială Instagram.

Influencerii cu zeci şi sute de mii de urmăritori pot câştiga sume mari de bani de la companii pentru a le promova produsele pe Instagram.

Tribunalul din Germania a apreciat că o influenceriţă specializată pe fitness ar fi trebuit să fie foarte clară că face publicitate atunci când a fost plătită să promoveze o anumită marca de dulceaţă.

În schimb, curtea a respins un caz care viza prezentatoarea de televiziune şi influenceriţă Cathy Hummels, ale cărei postări cu privire la o jucărie de pluş i-au condus pe oameni pe site-ul producătorului jucăriei. Curtea a decis că aceasta nu a fost plătită pentru promovare şi deci nu era obligată să îşi eticheteze postările drept mesaje publicitare.

Anul trecut, reţeaua Instagram a ajuns la un acord cu Autoritatea pentru competiţie din Marea Britanie pentru a combate publicitatea ascunsă făcută de influenceri pe platforma sa.

BVB | Știri BVB

IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. (IMP) (19/08/2025)

Initierea programului de rascumparare de actiuni

TURISM, HOTELURI, RESTAURANTE MAREA NEAGRA S.A. (EFO) (19/08/2025)

Informare Depozitarul Central - operare diminuare capital social - nr. actiuni

TRANSILVANIA BROKER DE ASIGURARE (TBK) (19/08/2025)

Raport semestrial S1 2025_rectificare eroare materiala