Gambling

Interviu Adam Lamentowicz: Platforma tehnologică dezvoltată de Superbet poate gestiona peste 100 de milioane de clienți, precum și miliarde de tranzacții în decursul unui singur an

  • Interviu cu Adam Lamentowicz, General Manager, Superbet România

Adam Lamentowicz deține peste 30 de ani de experiență în business development, lucrând în domenii precum telecomunicații, fuziuni și achiziții, industria chimică sau tehnologie și divertisment. În ultimii 15 ani, Adam a activat în industria pariurilor sportive și a jocurilor de noroc, conducând operațiunile unor companii de pariuri sportive în țări precum Polonia, Olanda sau Statele Unite ale Americii.

Adam s-a alăturat echipei Superbet în anul 2020, în calitate de Director General pentru Superbet Polonia. În mai puțin de 3 ani, Superbet a devenit operatorul de pariuri sportive cu cea mai rapidă creștere din Polonia. În urma acestor rezultate deosebite, Adam a fost numit VP pentru Piețele Internaționale, contribuind la dezvoltarea strategiei de expansiune globală a unicornului românesc. 

Continuând parcursul său în cadrul companiei, la începutul acestui an, Adam Lamentowicz a fost numit General Manager pentru Superbet România, având misiunea de a consolida și crește poziția de lider al industriei de pariuri sportive – titulatură deținută de Superbet în țara noastră.

În același timp, Adam continuă să facă parte din Consiliul Asociației de Business Sportiv din Polonia și din Consiliul Director al United Nations Global Compact Network (UNGC) din Polonia, un forum internațional care se concentrează pe creșterea economică durabilă. De asemenea, Adam Lamentowicz este CEO și fondator al Camerei de Jocuri de Noroc din Polonia, asociație ce reunește peste 100 de operatori și furnizori de tehnologie în lupta împotriva pieței negre și  a rețelelor ilegale de jocuri de noroc din Polonia.

Cât de important este Campionatul European de Fotbal din Germania pentru Superbet și industria de profil?

Adam Lamentowicz: Euro 2024, precum și celelalte competiții de nivel european și mondial, reprezintă, în primul rând, o sărbătoare a fotbalului care este dedicată suporterilor și iubitorilor de sport.

Faptul că echipele naționale din România, Polonia, Belgia și Serbia sunt calificate la Euro 2024, toate aceste țări fiind inclusiv piețe Superbet, ne oferă oportunitatea de a fi mai aproape de iubitorii de fotbal prin intermediul unei experiențe imersive de divertisment pe care o oferim utilizatorilor noștri.

Această experiență de client în ecosistemul Superbet include pariuri sportive, content de calitate și interacțiune pe rețelele de socializare. Suntem bucuroși să vedem că platforma noastră de socializare, Super Social, are mai mulți utilizatori decât Twitter (X) în România, iar calitatea produselor noastre digitale ne-a transformat în sursa principală de rezultate și statistici competiționale pentru pasionații de sport din România.

În concluzie, Campionatul European de Fotbal din Germania reprezintă un moment de sărbătoare și socializare, pe care dorim să îl trăim alături de toate comunitățile de suporteri din țările în care este prezent brandul Superbet.

Care este obiectivul pe care vi l-ați asumat ca Manager General al Superbet România?

Adam Lamentowicz: Am stabilit obiective foarte ambițioase pentru activitatea mea, atât din punct de vedere operațional, cât și din perspectiva de leadership.

Construind pe succesul deja înregistrat de Superbet în România, mi-am asumat obiectivul de a duce experiența clienților noștri la un alt nivel de calitate. Conceptul de „customer obsession”, acest mindset organizațional care pune satisfacția clientului în centrul fiecărei decizii strategice, guvernează strategia de business prin care intenționăm să consolidăm prezența noastră pe piața locală.

De asemenea, am dezvoltat o serie de procese prin care urmărim eficientizarea și digitalizarea operațiunilor, pentru a putea oferi clienților noștri o experiență omnichannel la înalte standarde. Aceste soluții de digitalizare sunt cu atât mai importante, cu cât susțin eforturile grupului de a dezvolta măsuri care facilitează, în mod suplimentar, jocul responsabil.

La nivel de leadership, mă voi asigura că oamenii cu care lucrez în România își vor atinge, pe deplin, potențialul, prin implicare și responsabilizare. Sunt adeptul unui mediu de lucru deschis, bazat pe comunicare autentică și un schimb constant de idei.

Cred cu tărie în faptul că un lider de business trebuie să își demonstreze abilitățile de coaching în raport cu oamenii din echipele pe care le conduce. De aceea, mă voi asigura că în biroul din București avem un mediu de lucru în care creativitatea este încurajată, iar oamenii sunt mândri de rezultatele pe care le obțin împreună.

În acest moment, sunteți lider de piață în România, precum și a doua companie din Polonia, în ceea ce privește cota de piață. Ce decizii strategice au dus la aceste rezultate?

Adam Lamentowicz: România este țara de unde a pornit povestea Superbet, în urmă cu 16 ani. Am crescut rapid, de la un lider local în retail, la un model de business axat pe online, oferind un produs digital deosebit de competitiv pe piețele internaționale. În acest context, investițiile constante în tehnologie și dezvoltarea propriei platforme tehnologice ne-au asigurat un avantaj competitiv față de alți operatori.

De asemenea, am știut să construim un mediu de lucru în care deciziile au fost luate cu celeritate, având o cultură organizațională bazată pe responsabilizare și autonomie a echipelor. Această abordare a permis colegilor din România să își asume riscuri calculate și să fie capabili să implementeze campanii care au avut un efect disruptiv asupra pieței locale.

Un rol important în acest ecosistem a fost reprezentat și de portofoliul complex de sponsorizări sportive. Printre cele mai elocvente exemple avem parteneriatul strategic încheiat cu eAD și Liga Profesionistă de Fotbal pentru a amplifica brandul de competiție al SuperLigii, acordul cu Federația Română de Fotbal pentru SuperLiga Feminină, precum și acordurile de sponsorizare cu echipele FC Rapid 1923, FC Farul Constanța, FC Universitatea Cluj, dar și sponsorizările cluburilor sportive Rapid București și Dinamo București.

Construind pe povestea de succes din România, digitalizarea businessului ne-a facilitat un proces de extindere regională în Polonia, Belgia și Serbia. Iar, recent, am făcut primii pași în Brazilia, prin parteneriatele strategice semnate cu trei echipe de tradiție din fotbalul brazilian: São Paulo FC, Fluminense FC și América Rio de Janeiro FC.

Piața din Polonia a fost deschisă sub conducerea mea, având, de la început, obiectivul clar de a deveni challengeri pentru poziția de lider local al industriei. În mai puțin de trei ani, am transformat radical modul în care ne-am desfășurat activitatea, reușind să devenim unul dintre liderii de piață în ceea ce privește cota de piață, precum și operatorul de pariuri sportive cu cea mai rapidă creștere din Polonia.

Pentru a atinge acest obiectiv am redefinit regulile jocului în Polonia, fapt ce ne-a permis să creștem rapid în termen de cotă de piață. Am fost prima companie care a introdus jocurile de tip „free to play”, precum și primii care au realizat, cu acuratețe, o micro-segmentare a categoriilor de consumatori, fiind motivați de dorința de a oferi o experiența unică pentru utilizatorii noștri. Totodată, am adaptat produsele Superbet pentru piața locală, venind cu o propunere comercială unică pentru jucătorii din Polonia, care au devenit, în timp record, utilizatori ai produselor noastre digitale și ai comunității Super Social.

Mai mult decât atât, pe lângă asigurarea unor standarde de excelență operațională, am creat un portofoliu de sponsorizări sportive de excepție, acoperind cele mai populare sporturi din Polonia: sărituri cu schiurile, speedway motocross, fotbal, darts, precum  și organizarea uneia dintre etapele Grand Chess Tour – Superbet Rapid & Blitz Poland.

Investiția în experiența clienților, în construirea unui brand autentic, care să aibă un mesaj coerent, toate aceste aspecte au fost decisive pentru succesul nostru. Sunt mândru să spun că Superbet a devenit un brand global care a creat un parteneriat de încredere cu clienții săi și care se asociază cu evenimente, sportive sau de divertisment, iubite de către comunitate.

Ce ne puteti spune despre activitatea diviziei de tehnologie a grupului, denumită Happening, care cuprinde o echipă de peste 500 de ingineri şi programatori, care lucrează în birourile din România, Croaţia şi Marea Britanie. Cu ce se ocupă, mai exact?

Adam Lamentowicz: Happening dezvoltă platforma tehnologică care găzduiește produsele digitale pe care Superbet le oferă jucătorilor din țările în care operează.

Această platforma tehnologică, care aparține exclusiv grupului Superbet, a fost construită de la zero și livrează rezultate impresionante. Spre exemplu, acum poate gestiona peste 100 de milioane de clienți, precum și miliarde de tranzacții în decursul unui singur an. De aceea, putem afirma, cu certitudine, că Happening inovează și livrează proiecte de dimensiuni comparabile cu cele ale companiilor de Big Tech din Silicon Valley.

În acest moment, Happening are peste 30 de echipe de produs și tehnologie, care sunt formate din tineri ingineri și programatori, majoritatea specialiști cu cariere internaționale, care au activat în cadrul Meta, Google, Amazon sau Adobe. Suntem mândri de faptul că oferim colegilor noștri din Happening oportunitatea de a inova și de a construi un produs digital pe care intenționăm să îl facem disponibil în numeroase piețe, la nivel global.

Care sunt evoluțiile pe care le preconizați în industria globală de pariuri sportive?

Adam Lamentowicz: Consider că industria va menține un grad de competitivitate foarte ridicat în următorul deceniu, care va fi amplificat de investițiile majore pe care companiile de profil le realizează în tehnologie. Mai mult decât atât, consider că miza cea mai mare va fi integrarea inteligenței artificiale (IA) în produsele digitale pe care le oferim utilizatorilor noștri. Un instrument de IA corect implementat poate crește exponențial nivelul de satisfacție al clienților, permițând un grad crescut de personalizare a produsului.

O altă evoluție interesantă pe care o pot prefigura este construirea unor parteneriate durabile, transparente și corect reglementate între cluburile profesioniste, competițiile sportive și industria de tech & entertainment. În acest sens, un exemplu de bune practici îl găsim în Statele Unite ale Americii, unde toate competițiile sportive majore au colaborări solide cu firme de pariuri sportive. În special, Liga Națională de Fotbal American (NFL) și Liga Națională de Baseball (MLB) sunt recunoscute ca având cele mai consistente acorduri de sponsorizare cu companii care provin din industria noastră.

Fondat în anul 2008, Superbet Group este o companie de tech & entertainment, fiind liderul industriei de pariuri sportive din România. De asemenea, grupul este prezent în 12 țări, cele mai importante piețe fiind în România, Belgia, Polonia, Serbia și Brazilia.

Între acționarii grupului se află și gigantul american Blackstone, cel mai mare fond de investiții din lume, care a realizat, în anul 2019, o investiție strategică minoritară în valoare de 175 milioane Euro.

Superbet este membru al IBIA (Asociația Internațională de Integritate în Betting) și singura companie românească premiată de patru ori în cadrul Central & Eastern European Gaming Conference cu trofeul de excelență în regiune – Cel mai bun Operator de Pariuri Sportive din Europa Centrală și de Est.

View Comments

Articole recente

Întâlnirea Trump – Von der Leyen: UE și SUA au convenit un acord comercial

Statele Unite și Uniunea Europeană au convenit un acord comercial cadru în urma întâlnirii pe…

15 minute ago

Comisia Europeană îi cere lui Zelenski să menţină independenţa instituţiilor anticorupţie

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a avut duminică o discuţie telefonică cu preşedintele…

50 de minute ago

Anastasiu: Am avut certificat ORNISS pe perioada cât am fost consilier prezidenţial şi vicepremier

Vicepremierul demisionar Dragoş Anastasiu a confirmat că, pe perioada cât a deţinut funcţiile de consilier…

o oră ago

Lutnick: Trump vrea o ofertă comercială „suficient de bună” din partea UE, dar nu este clar ce înseamnă asta

Secretarul pentru comerț Howard Lutnick a declarat că „întrebarea” înaintea discuțiilor dintre președintele Donald Trump…

2 ore ago

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat, după cum a anunțat într-o conferință de presă. "În acest…

4 ore ago

Trump joacă golf în Scoţia, înaintea întâlnirii cu Von der Leyen axată pe comerţ

Preşedintele american Donald Trump a jucat golf duminică la complexul său de la Turnberry, în…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More