Ugur Yesil, CEO și Executive Board Member Kanal D, Kanal D2 și Radio Impuls, ne-a vorbit despre provocările celor 16 ani pe care Kanal D i-a împlinit pe 1 martie, precum și despre noul pas strategic al grupului Dogan Media International – lansarea Kanal D2, pe 2 aprilie.
Se împlinesc 16 de ani de când Kanal D a apărut în Romania. Ce ne puteți spune despre începuturi, cum vedeați atunci viitorul stației?
Ugur Yesil: Acum 16 ani, intram pe piața din România cu obiective îndrăznețe și planuri susținute pentru a ajunge un jucător important în industria media, dar eram conștient că nu va fi deloc ușor, accesam o zonă foarte concurențială. La început am fost o mână de oameni cu vise uriașe, dar foarte deciși să îndeplinească obiective clare de business. Kanal D a crescut de la an la an, pentru că de la început nu am copiat pe nimeni, dimpotrivă, am creat trenduri.
Încă de la lansarea stației am captat atenția publicului, a pieței de publicitate, a presei. Am venit cu un reality show puternic care a avut un succes uriaș, am difuzat meciurile din Liga 1 și am adus pe piața din Romania serialele turcești, într-o perioadă în care telenovelele sud-americane erau la putere. Au urmat alte formate puternice, inovatoare, internaționale (precum “Vrei să fii milionar?”, “Găsește-mi familia”, “Rătăciți în Panama”, “Roata Norocului” “Ochii din umbră”, “Exatlon”, “Casa iubirii” “Bravo, ai stil!”, “40 de întrebări cu Denise Rifai” etc), sau formate realizate chiar de Kanal D și care s-au dovedit de succes și longevive, precum “Asta-i România!”, “Se strigă darul”, “Teo Show”.
Știrile Kanal D sunt un reper relevant de informație pentru public, iar abordarea noastră apropiată față de urmăritorii noștri, implicarea în viața comunităților, cu bună credință și fără vreo implicare politică, ne-a adus aprecierea publicului.
Cel mai recent și puternic exemplu de inovație în materie de formate TV, care, din nou, a creat un nou trend în obișnuința de consum a celor de acasă, dar și în materie de formate TV, sunt emisiunile de cultură generală “Jocul cuvintelor” și “Tu urmezi!”, prezentate de Dan Negru; un quiz show despre vocabular și un game show de cultură generală. Aceste emisiuni reprezintă un pariu câștigat, pentru că am intuit o nevoie de consum și ne-am dorit să fim altfel și să oferim publicului o alternativă. O altă emisiune care a fost o revelație în materie de formate TV este “40 de întrebări cu Denise Rifai”, producție realizată de Kanal D și care, iată, se află acum la cel de-al patrulea sezon. E o emisiune care inspiră prin profesionalismul cu care este realizată, prin documentarea minuțioasă și modul în care se reflectă în presă dezvăluirile invitaților lui Denise Rifai.
Sunt foarte multe de povestit despre ceea ce făcut Kanal D să evolueze și să fie acum în top trei televiziuni din România, acestea sunt câteva exemple de emisiuni care au inspirat și inspiră în continuare publicul.
Comunități uriașe de fani s-au format în jurul brandurilor Kanal D (fie că este vorba de emisiuni, vedete ale stației), iar această realitate din social media s-a reflectat apoi benefic în modul în care consumatorii au venit către noi.
Mai mult, conținutul Kanal D și misiunea stației, aceea de a oferi entertainment de calitate și informație relevantă, am declinat-o pe mai multe medii. Am dezvoltat o divizie puternică de Digital, ne-am extins operațiunile și pe undele radio, în întreagă țară, odată cu preluarea Radio Impuls în 2019, iar acum vom continua această călătorie frumoasă cu o nouă stație generalistă, Kanal D2, care va emite din 2 aprilie.
Kanal D a evoluat de la o televiziune la un Grup Media. Care au fost cei mai importanți piloni sau pași strategici din întreaga evoluție?
Ugur Yesil: Diferențierea, găsirea unicității producțiilor stației au constituit un pilon strategic extrem de important, și exemplificam mai sus cu o serie de producții care au făcut din Kanal D un trendsetter. Un pas strategic important a fost unificarea operațiunilor stației, când am început să funcționăm cu birourile și platourile de filmare în Romexpo, fapt care ne-a ajutat enorm în fluidizarea activităților și eficientizare.
De asemenea, am înțeles importanța strategică a unei divizii Digital, iar în acest moment Kanal D are în portofoliu 5 site-uri (kanald.ro, wowbiz.ro, Kfetele.ro, radioimpuls.ro, stirilekanald.ro), două canale de YouTube cu un conținut video exclusiv, TheXclusive și WOWNews.
Un alt pas strategic a fost preluarea, în 2019, a Radio Impuls. De la preluarea sa, în urmă cu patru ani, audiența Radio Impuls în București a crescut de 5 ori (de la 4. 000 la 27.000 de ascultători). De la 9 licențe deținute inițial, Radio Impuls s-a dezvoltat continuu, numărând în prezent 19 licențe, în cele mai importante orașe ale țarii (București, Brașov, Timișoara, Constanța, Cluj, Craiova, Bacău, Tulcea, Râșnov, Sibiu, Aiud, Bistriță, Târgu Mureș, Botoșani, Ploiești, Campina, Sinaia, Alba Iulia, Câmpeni).
Din 2 aprilie, o nouă televiziune va face parte din grupul Dogan Media International, Kanal D2, o televiziune generalistă, cu acoperire națională, care va reprezenta o alternativă pentru telespectatori, cu un conținut bogat, atractiv și de calitate, ce va fi transmis la cele mai înalte standarde tehnologice și în format Full HD.
În 2023 reprezentăm un Grup, Dogan Media International, care livrează divertisment de calitate și informații utile și relevante, cu o abordare a conținutului declinată în trei medii foarte bine reprezentate: TV, Radio și Digital. Cele trei componente se potențează reciproc și sunt complementare, fiecare dintre ele livrând un conținut exclusiv și dedicat unui public exigent, eterogen.
Îmi puteți spune ce vi s-a părut mai dificil în tot acest parcurs?
Ugur Yesil: Au fost momente dificile în cei 16 ani, dar m-am bazat pe o echipă foarte unită și creativă, orientată către rezultate. Un exemplu ar fi perioada pandemiei, a fost o provocare uriașă, a trebuit să ne adaptăm la realitate într-un mediu global marcat de impredictibilitate.
Ne-am regândit fluxul de operațiuni și am fost în permanență atenți la sănătatea angajaților. Am continuat și în acea perioadă să le oferim celor care ne priveau de acasă un conținut fresh și am fost alături de telespectatori cu mesaje optimiste, informații de interes maxim, din surse sigure, în toate grupajele noastre de Știri.
Știrile Kanal D au fost și în perioada pandemiei un reper și sprijin real pentru telespectatori, nevoia de informare corectă, clară, din surse credibile era în acea perioadă mai importantă că niciodată. Am reușit astfel să depășim o perioadă extrem de dificilă pentru orice business și să avem și rezultate foarte bune.
În curând se va lansa Kanal D2, ce ne puteți dezvălui despre ce va reprezenta, cum va fi Kanal D2?
Ugur Yesil: Kanal D2 este o televiziune generalistă, cu adresabilitate națională, cu programe atractive pentru un public foarte divers. Venim cu o grilă care oferă unicitate, relevanță , cu potențial să aducă în fața micului ecran și un public tânăr, dinamic. Ne dorim să aducem în fața micului ecran, la Kanal D2, un public activ, dinamic, eterogen căruia îi vom oferi diversitate, conținut fresh într-o abordare proprie, așa cum i-am obișnuit până acum pe telespectatorii noștri.
Un format care a avut un succes uriaș, “Bravo, ai stil!”, va putea fi urmărit începând din 2 aprilie, la Kanal D2, cu o ediție specială. Este o emisiune fanion, o producție foarte așteptată de fani, care, iată, ajunge la cel de-al optulea sezon și care va putea fi urmărită pe Kanal D2.
Ce rezultate remarcabile din punct de vedere al audienței are Kanal D?
Kanal D se află în top trei stații TV generaliste din România, iar în 2022, Kanal D s-a aflat pe locul 2 în Prime Time (20:00-24:00), la nivel Național, cu o cotă de piață de 14,4%. Ne bucură foarte mult că telespectatorii ne-au urmărit în număr atât de mare și ne dorim ca în continuare să le oferim programe premium (atât pe Kanal D, cât și pe Kanal D2).
Daca ar fi să numiți câteva emisiuni care au conturat personalitatea, dar și succesul stației, care ar fi acelea?
Ugur Yesil: La temelia succesului Kanal D stau anumite valori de la care nu ne abatem, iar aceste valori se regăsesc în producțiile noastre, pe care le aminteam mai sus, dar și în acțiunile vedetelor stației. Și mă refer aici la umanitate, empatie, responsabilitate, încredere, nevoia de adevăr, dorință de autodepășire, prietenie. Ne dorim să îi inspirăm pe oameni, să fim alături de ei și să ne implicăm în construirea unei societăți sănătoase. Cred că, de fapt, aceste valori care ne reprezintă pe noi, ca echipă, și care se reflectă în emisiunile Kanal D, dau și personalitatea stației și creează o legătură strânsă cu publicul nostru.
Aceleași valori se vor translata și la Kanal D2, tocmai pentru că fac parte deja din AND-ul organizației noastre.
Acum, la 16 ani de Kanal D, ce urmează, cum vedeți stația, de fapt, Grupul Dogan Media International, în viitor? Cum arată proiecția?
Ugur Yesil: Ne dorim să investim în continuare în toate proprietățile Dogan Media International, atât în programele TV de pe cele două stații, Kanal D și Kanal D2, în programele și rețeaua Radio Impuls, cât și în Digital, unde să aducem un conținut video exclusiv, fresh, specific publicului din mediul online. De asemenea, vom continua să aducem plusvaloare pe piața media din România și să fim un exemplu de bune practici.
Vom investi în continuare în relația cu publicul nostru pentru că publicul reprezintă reperul nostru nr. 1 și cel care ne inspira să fim tot mai buni în ceea ce facem.