Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzOricât ne-am dori ca școala să înceapă tradițional, fizic, așa cum era înaintea pandemiei, este evident că nu ne vom mai întoarce la acel moment, a declarat Jean Badea, consilier în Ministerul Educației.
Domnia sa a spus: “Trebuie să fim conștienți de nivelul și realitatea de la care am pornit în acest proces accelerat de informatizare, forțat de pandemie. Fără să blamăm pe cineva, până la momentul apariţiei COVID, tehnologia în procesul educațional era doar un deziderat și, în ciuda încercărilor de a-i face pe decidenți să înţeleagă care este rolul și importanţa tehnologiei în educație, nu am reușit să ridicăm standardele. Acest lucru s-a întâmplat până în momentul în care, forțați de contextul epidemiologic, ceea ce a dus la suspendarea cursurilor, a trebuit să acţionăm. Acum încercăm să transformăm acest proces în oportunitate, să privim partea bună a lucrurilor”.
Scopul Ministerului Educației este acela de a asigura educație în mod egal pentru toți elevii, de a crește calitatea procesului educațional și aceasta este premisa de la care noi pornim, susţine Jean Badea.
Potrivit domniei sale, Ministerul Educației a făcut demersuri pentru debutul, în cele mai bune condiţii, al noului an școlar și în mod deosebit pentru învățarea în sistem online: “Noi, ca minister, ne-am concentrat asigurarea resurselor logistice pentru unitățile de învățământ și pentru elevi. Sperăm că o parte din cele 250.000 de tablete să ajungă, la timp, la elevi.
De asemenea, au fost alocate fonduri europene pentru achiziția a altor 500.000 de dispozitive.
Şi prin proiectul Rose am demarat deja un proces de achiziție de aproximativ 70.000 de dispozitive, pentru peste 1000 de licee, școli, eligibile. Aceste achiziții sunt realizate cu finanțare prin Banca Mondială”.
Un alt aspect important pe care ne-am concentrat a fost formarea cadrelor didactice, a mai spus Jean Badea, explicând: “Integrarea tehnologiei în procesul educațional nu este o chestiune nici simplă, nici atât de complicată pe cât ar părea.
Și în perioada învăţământului «offline», se utiliza tehnologia, dar este adevărat că resursa de internet nu era atât de importantă sau absolut necesară cum este acum.
În ceea ce privește competențele pe care le au cadrele didactice, ne situăm la un nivel mediu spre bun, din evaluările noastre. Profesorii sunt obisnuitit să învețe, ei asta au făcut și fac pe parcursul întregii lor cariere. Avem suficiente exemple de cadre didactice care au fost auto-didacte și și-au perfecţionat metodele de predare învățare, evaluare în sistem online doar cu ajutorul resurselor existente în spațiul online.
De asemenea, s-au desfășurat prin Casele Corpului Didactic cursuri de formare în această vară, au fost acreditate și cumva simplificate procedurile inclusiv pentru furnizorii externi de formare-acreditare, pentru tot ceea ce presupunea competenţele digitale ale cadrelor didactice și utilizarea tehnologiei în procesul educațional.
Avem inclusiv un parteneriat cu TVR pentru un program complementar de formare a profesorilor, care vine în sprijinul lor pentru utilizarea platformelor educaţionale, program care a debutat pe 24 august. Feed-back-ul pe care îl avem este unul pozitiv. Progarmul poate fi accesat și ulterior, el rămânând pe canalele de youtube ale Ministerului Educației, ale TVR și practic susține permanent procesul educațional, respectiv cadrele didactice.
Un al treilea aspect pe care ne-am concentrat este asigurarea resurselor educaționale atât pentru elevi cât și pentru profesori. Prin crearea Bibliotecii virtuale, încurajăm colaborarea între cadrele didactice, le-am transmis ca toate resursele pe care le realizează pentru clasele la care dumnealor predau să le posteze pe portalul dezvoltat de Ministerul Educației – digital.educred.ro, astfel încât să beneficieze și ceilalți colegi”.
Jean Badea spune că există preocupare la nivel guvernamental privind dezvoltarea comunicațiilor în mediul rural: “Premierul Ludovic Orban și vicepremierul Raluca Turcan au participat la o primă întâlnire la care au fost prezente instituţiile de profil – Ministerul Educației, MTIC, ANCOM, dar și operatorii de telefonie, cu scopul de asigura comunicațiile internet și acolo unde acestea nu există.
În prezent, avem 22.000 de clădiri ale unităților de învăţământ, în care se desfăşoară procesul educațional. În jur de 75% din ele sunt deja conectate la internet. La ultima întâlnire a autorităţilor pe această temă, s-au propus soluții concrete și pe termen foarte scurt, adică până la începutul anului scolar, va trebui ca cea mai mare parte dintre ele să fie conectate la internet. Practic vrem să asigurăm conectarea tuturor unităților de învățământ la internet– este una din directiiile majore pe care le urmărim. O altă direcţie este extinderea accesului și în comunitățile în care internetul nu există sau nu este atât de accesibil pe cât ne-am dori astfel încât procesul educațional să se desfășoare optim.
Am identificat o serie de probleme ridicate de operatorii de telefonie, am găsit și soluții pentru remedierea acestor probleme pe care le vom înainta guvernului României și sunt convins că în cel mai scurt timp vor fi luate măsuri astfel încât să fie extins internetul în cât mai multe dintre comunitățile rurale.
Este cunoscut faptul că mediul rural este dezavantajat pe acest segment, neefind un mediu rentabil de business. Guvernul poate și va interveni să sprijine operatorii de internet să își extindă infrastructura astfel încât și elevii care vor trebui să învețe de acasă în comunitățile respective să poată beneficia inclusiv de servicii optime de internet pentru desfășurarea procesului educațional.
Ne dorim ca începutul de an să fie unul liniştitor pentru toată lumea”.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…
Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…
Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…
Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…
Guvernul portughez se va consulta cu preşedintele şi parlamentul în vederea recunoaşterii statului Palestina la…
This website uses cookies.
Read More