JPMorganChase (JPM.N) va lansa banca digitală de retail Chase în Germania în al doilea trimestru al anului viitor, a anunțat joi, o mișcare îndrăzneață pe piața bancară aglomerată a celei mai mari economii din Europa, scrie Reuters.
Gigantul bancar american a pregătit lansarea în ultimii ani cu o serie de angajări, dar a păstrat secretul asupra momentului lansării. Germania ar fi a doua piață europeană pentru Chase, după lansarea sa în Marea Britanie în 2021.
JPMorgan este deja una dintre cele mai mari bănci din Germania, atrasă de baza sa largă de clienți bogați, de mediul de reglementare stabil și de scena fintech.
Însă țara este o piață dificilă din cauza peisajului fragmentat, cu ceea ce analiștii consideră a fi prea multe bănci. Noii veniți pe piața de retail se confruntă cu o piață de consum competitivă, dominată de operatorii locali, unde marjele sunt mici.
Deutsche Bank, cea mai mare bancă din Germania, încearcă să-și sporească profitabilitatea în sectorul retail prin reducerea personalului și a numărului de sucursale.
Alte instituții de credit, precum Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA.MC) din Spania au lansat deja bănci digitale în Germania, în timp ce ING (INGA.AS) și N26 se numără printre marile bănci online care operează de mult timp în această țară.
Banca Chase va avea sediul în Berlin și va începe prin a oferi conturi de economii înainte de a-și extinde gama de produse.
„Acest lucru marchează o extindere semnificativă a prezenței JPMorganChase în țară, bazându-se pe peste un secol de servicii oferite clienților și comunităților de acolo”, a declarat JPMorgan.
Conducerea JPMorgan a recunoscut că, în trecut, băncile au întâmpinat dificultăți în sectorul bancar de retail în afara piețelor interne, dar afirmă că era digitală a schimbat regulile jocului.
„Va fi o luptă”, a declarat Jamie Dimon, CEO-ul de lungă durată al JPMorgan, investitorilor în 2022.