Brandul Louis Vuitton foloseşte modelul cămăşii din Mărginimea Sibiului în noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi fără acordul păstrătorilor de zestre culturală, a scris La Blouse roumaine pe Facebook. Prin campania “Give Credit”, ONG La Blouse Roumaine, care are peste 250.000 de urmăritori, cere ca brandul “să scoată piesele din colecţie până la obţinerea acordului din partea comunităţilor, cu creditarea originii”.
“Dragi comunităţi din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Ţara Făgăraşului, Argeş, Sudul şi Centrul Transilvaniei şi orice persoană, colecţionar, artizan şi simplu iubitor, iubitoare a cămăşii şi portului specific Marginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, va rugăm să ne sprijiniţi în noua campanie “Give Credit” (A da recunoaştere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămăşii de Mărginime in noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi acordul păstrătorilor de zestre culturală”, potrivit mesajului publicat pe La Blouse roumaine.
Mesajul a fost trimis şi pe pagina brandului de mii de persoane.