Tehnologie

Mastercard și Primăria Sectorului 1 au încheiat un protocol de colaborare, pentru a accelera digitalizarea serviciilor publice

Mastercard și Primăria Sectorului 1 al Municipiului București au încheiat un protocol de colaborare pe o perioadă de patru ani, cu obiectivul de a accelera digitalizarea serviciilor publice. Sectorul 1, cu o populație de peste 215.000 de locuitori, este una dintre cele mai mari și dinamice comunități urbane din Capitală, iar acest demers urmărește să îmbunătățească interacțiunea cetățenilor cu administrația locală prin soluții tehnologice moderne. Acest demers va fi susținut de Mastercard prin dezvoltarea unei infrastructuri digitale inteligente și crearea unui ecosistem interoperabil, care să eficientizeze interacțiunea dintre administrație și cetățeni prin tehnologie, potrivit unui comunicat.

Prin această colaborare, administrația locală beneficiază de un cadru care reduce povara administrativă, simplifică procesele interne și optimizează relația cu comunitatea. Peste 1.200 de angajați ai Primăriei Sectorului 1, din aparatul propriu, direcțiile subordonate și serviciile publice locale, vor avea acces la instrumente digitale care le eficientizează activitatea și contribuie la livrarea unor servicii mai rapide și mai transparente. Totodată, crește calitatea serviciilor publice și generează consolidarea încrederii dintre cetățeni și autoritățile locale, iar accesul echitabil la tehnologie este extins, sprijinind incluziunea digitală a tuturor categoriilor sociale.

Inițiativa urmărește trei direcții strategice majore: digitalizarea proceselor publice, promovarea tehnologiilor emergente și creșterea incluziunii digitale și a educației financiare. Obiectul  protocolului semnat îl constituie stabilirea cadrului de colaborare între Primăria Sectorului 1 și Mastercard România în vederea:

  • Digitalizării serviciilor publice locale, prin implementarea de soluții tehnologice moderne și eficiente;
  • Optimizării și automatizării proceselor administrative interne;
  • Promovării tehnologiilor emergente, precum inteligența artificială, securitatea cibernetică, interoperabilitatea digitală și infrastructura inteligentă;
  • Furnizării de beneficii sociale prin mijloace digitale moderne (plăți online, aplicații mobile, carduri electronice);
  • Creșterii incluziunii digitale și educației financiare în rândul cetățenilor, cu accent pe sprijinirea categoriilor vulnerabile și a zonelor defavorizate;
  • Dezvoltării unui parteneriat public-privat durabil, axat pe inovație, eficiență și orientare către cetățean.

„Digitalizarea serviciilor publice aduce beneficii reale și imediate oamenilor – mai multă transparență, acces mai facil la serviciile de care au nevoie și reducerea timpului pierdut cu proceduri birocratice. Ne bucurăm să contribuim la acest efort comun și să sprijinim Sectorul 1 în procesul său de transformare digitală, punând la dispoziție expertiza și soluțiile Mastercard în beneficiul întregii comunități”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România și Croația.

„Sectorul 1 își face upgrade – nu doar tehnologic, ci și de viziune. Dorim să înlocuim cozile cu click-uri, hârtiile cu soluții și promisiunile cu acțiuni. Pentru aceasta este nevoie de un nou standard administrativ: digital, transparent, aproape de oameni. Transformarea reală începe cu alegeri curajoase și parteneriate strategice., a declarat George-Cristian Tuță, primar al Sectorului 1.

Prin acest parteneriat, Sectorul 1 face un pas important către o administrație mai accesibilă, mai eficientă și mai conectată la nevoile comunității. Prin această colaborare, Mastercard își reconfirmă angajamentul de a susține transformarea digitală a administrației publice locale, punând la dispoziție expertiza, tehnologia și soluțiile sale pentru a facilita modernizarea serviciilor publice.

Articole recente

Descinderi la o uzină din SUA: Peste 300 dintre cei 475 de arestaţi sunt sud-coreeni, anunţă Seulul

Peste 300 dintre cele 475 de persoane arestate joi în SUA într-o uzină de baterii…

10 ore ago

ANPC: România se află la coada clasamentului în privinţa numărului de entităţi SAL, cu doar două structuri

România se situează la coada clasamentului în ceea ce priveşte numărul entităţilor de soluţionare alternativă…

10 ore ago

Ambasadorul României în SUA: Subiectul privind anularea alegerilor, închis

Andrei Muraru, ambasadorul României în Statele Unite ale Americii, admite că momentul anulării alegerilor prezidenţiale…

10 ore ago

Raoul Bova: Războaiele distrug viitorul; tinerii ‘să privescă oamenii în ochii, nu în ecran’

Starul italian din 'Under the Tuscan Sun' sau 'Alien vs. Predator' (AVP), Raoul Bova se…

10 ore ago

Fitch a revizuit perspectiva asociată ratingului Poloniei la “negativă” din cauza deteriorării finanţelor publice

Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a revizuit, vineri, perspectiva asociată ratingului Poloniei, la "negativă",…

15 ore ago

This website uses cookies.

Read More