Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzInvestitorii de retail au subscris 5,8 milioane de acțiuni Agricover Holding pe tranșa dedicată lor, adică circa 7% din totalul acesteia, în prima zi din IPO-ul companiei.
“E o cifra bună pentru prima zi, dat fiind și faptul că nu există nici o facilitate de tipul unui discount sau al unei alocări garantate celor care subscriu încă din prima zi”, ne-a spus Răzvan Raț, Director general Adjunct BRK Financial Group: “Este îmbucurător acest IPO, este o companie de talie, cu o capitalizare anticipată de peste 1 miliard de lei, care o va plasa în top 25 al emitenților autohtoni. În altă ordine de idei, văd compania ca fiind atractivă, evaluată la multipli mai mici decât companii listate din același sector , iar creșterea reprezentativitatii sectorului agro la BVB e binevenită”.
“Este foarte bine că asistăm la un nou IPO, după o perioadă în care numărul ofertelor publice și plasamentelor private au fost reduse, având în vedere contextul economic și geopolitic”, ne-a declarant Antonio Oroian, broker Goldring: “Agricover Holding are mai multe linii de business, iar această diversificare o poate ajuta să treacă mai bine peste anumite perioade complicate. Ca și evaluare, pare să fie un nivel acceptabil la acel preț maxim de 0,5 lei, iar dacă instituționalii vor reuși să negocieze un preț mai redus, poate deveni și mai atractivă din acest punct de vedere.
Din punct de vedere al investitorilor retail, deși am văzut că până la ora 17 s-au strâns în prima zi aproape 3 milioane lei, sentimentul general este unul de indecizie, poate chiar și precauție. Câțiva investitori s-au interesat în legătura cu procedura de subscriere însă au menționat că nu vor lua o decizie imediat, ceea ce este de recomandat, până la urmă, mai ales că oferta a început la foarte scurt timp după ce a fost făcut public prospectul.
Indecizia, ca să nu zic reticența investitorilor de retail, poate veni și ca urmare a lipsei unei politici de dividend din partea holdingului. În plus, nu trebuie să uităm că în curând va avea loc și listarea Hidroelectrica, iar unii investitori de retail ar putea prefera să participe acolo.
Rămâne de văzut cum va evolua situația subscrierilor, care va fi prețul final și cum va evolua acțiunea ulterior, în tot acest context încă complicat, din punct de vedere economic.”
Oferta este de maximum 833.333.333 de acțiuni, din care: maximum 277.777.778 de acțiuni nou emise, în cadrul operațiunii de majorare a capitalului social; maximum 151.253.685 de acțiuni existente, deținute de BERD; maximum 404.301.870 de acțiuni existente, deținute de dl. Jabbar Kanani.
Investitorilor de retail le sunt alocate 10% din ofertă, adică un număr de 83 milioane de acţiuni.
Prețul de subscriere pentru Tranșa Investitorilor de Retail va fi de maxim 0,5 lei/acțiune.
Pentru Tranșa Investitorilor Instituționali, prețul va fi orice preț mai mic sau egal cu prețul maxim de 0,5 lei/acțiune. Pasul de preț este de 0,01 lei.
Marcel MURGOCI, Director Operațiuni Estinvest Focsani, ne-a spus: “ Având în vedere caracteristicile ofertei, ea este dedicată, în primul rând, investitorilor instituționali. Investitorilor de retail le este alocată o cota de 10 % din oferta, cu posibilitatea de relocare a unei cote de 10% din întreaga oferta. În ceea ce privește datele fnanciare afișate de către emitent, acestea relevă o creștere constanța a profitului, de la 0,036 lei acțiune rezultat de baza și diluat, în 2020, până la 0,043 lei/acțiune rezultat de baza și diluat, în 2022 .
În afara rezultatelor financiare, în luarea decizie de subscriere, investitorii iau în calcul și condițiile actuale de piață: corecții de preț manifestate pe bursele externe ca urmare a problemelor existente în sectorul bancar american ( câteva bănci regionale declarate falimentare), precum și continuarea politicilor băncilor centrale de creștere a dobânzilor de referință, în condițiile în care, în funcție de stabilitatea financiară, ar putea să existe o pauză în aplicarea respectivelor politici.
Consider că această oferta este un test pentru piață în așteptarea IPO Hidroelectrica.”
Intermediarul ofertei este WOOD & Company Financial Services.
TradeVille a fost ales de către Agricover că să facă distribuția la BVB pentru retail, un rol bine-meritat, întrucât anul trecut 64% din tranzacțiile de pe BVB au trecut prin TradeVille, spune Miriam Andrei, CEO TradeVille: „Agricover vine la bursă după 17 luni în care nu au mai fost alte listari și observăm un interes clar din partea investitorilor. S-a lucrat cu entuziasm la această oferta și avem 15 persoane care pot răspunde la întrebările clienților, încă de la lansarea IPO-ului”.
În prezent, principalii acționari ai Agricover sunt domnul Jabbar Kanani, cu o participație de 87,269%, și BERD, cu o participație de 12,727%.
Conform platformei de analiză financiară RisCo.ro, în perioada august 2024 - iulie 2025 au fost…
Autor: Echipa invergent.ai În lumea afacerilor, presiunea de a inova nu este o opțiune, ci o…
Hidroelectrica, Romsilva şi Apele Române vor interveni pentru curăţirea Lacului Izvorul Muntelui din judeţul Neamţ,…
Actualizare: Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că în zona localității Valea…
Rata anuală a inflaţiei în zona euro a atins şi în iulie ţinta pe termen…
Suspectul care a înjunghiat un bărbat în complexul Cosmopolis este minor și are 15 ani.…
This website uses cookies.
Read More