Platforma populară de investiții Robinhood a fost de acord să plătească aproape 70 de milioane de dolari autorității de reglementare a industriei financiare (FINRA) pentru a soluționa acuzațiile că a cauzat clienților un prejudiciu „larg răspândit și semnificativ” pe mai multe fronturi diferite în ultimii ani, scrie CNBC.
Aceasta este cea mai mare sancțiune financiară dispusă vreodată de organizație, o entitate neguvernamentală autorizată de Congres să supravegheze sute de mii de brokeri din SUA.
Mai exact, ancheta FINRA a constatat că milioane de clienți au primit informații false sau înșelătoare de la Robinhood cu privire la o varietate de probleme, inclusiv câți bani au avut clienții în conturile lor, dacă ar putea plasa tranzacții în marjă și multe altele.
Informațiile inexacte au costat clienții mai mult de 7 milioane de dolari, a constatat FINRA, iar Robinhood trebuie să plătească restituirea banilor către utilizatorii afectați.
Alte acuzații abordate în soluționare includ faptul că Robinhood a aprobat tranzacții cu opțiuni riscante pentru mii de utilizatori atunci când nu ar fi trebuit și nu au făcut suficient pentru a preveni întreruperile sistemului în martie 2020, care au afectat negativ milioane de utilizatori.
Robinhood a investit în îmbunătățirea platformei și își construiește echipa de servicii pentru clienți, a transmis purtătorul de cuvânt al Robinhood, Jacqueline Ortiz Ramsay, pentru CNBC.
„Suntem bucuroși să lăsăm această chestiune în spatele nostru și așteptăm cu nerăbdare să ne concentrăm în continuare pe clienții noștri și să democratizăm finanțele pentru toți”, spune ea.
Robinhood a fost lansat în 2014 și a atras milioane de clienți, mulți dintre ei investitori pentru prima dată, cu aplicațiile sale ușor de utilizat și tranzacțiile fără comisioane care schimbă industria. Dar a fost contestat de mai multe ori în ultimii ani, cel mai recent în timpul raliului GameStop la începutul acestui an, când a restricționat tranzacționarea.
Ancheta FINRA a constatat că problemele serviciului pentru clienți al Robinhood sunt mult mai vechi. Între 2018 și 2020, de exemplu, Robinhood nu a raportat către FINRA zeci de mii de reclamații ale clienților, deși trebuia să o facă, spune organizația.
FINRA susține, de asemenea, că Robinhood a „comunicat din neglijență informații false și înșelătoare” în diferite momente din septembrie 2016.
Aceste declarații înșelătoare și false au afectat financiar clienții, a constatat FINRA. Raportul a făcut trimitere, de asemenea, la povestea tragică a unui client cu detalii care se potrivesc cu povestea lui Alex Kearns, în vârstă de 20 de ani, un investitor care a murit prin sinucidere în iunie 2020 după ce Robinhood i-a arătat un sold negativ de numerar de 720.000 USD în contul său. FINRA a constatat că soldul său era inexact și că valoarea poziției sale era jumătate din ceea ce afișa contul.
În timp ce Robinhood a oferit tranzacționare de opțiuni din decembrie 2017, FINRA spune că „nu a reușit să își exercite diligența înainte de a da aprobare clienților să plaseze tranzacții cu opțiuni”, bazându-se pe algoritmi, mai degrabă decât pe oameni, pentru a aproba clienții pentru investiții riscante.
„Ca rezultat, Robinhood a aprobat mii de clienți pentru tranzacționarea opțiunilor care fie nu au îndeplinit criteriile de eligibilitate ale firmei, fie ale căror conturi conțineau semnalizări roșii care indică faptul că tranzacționarea opțiunilor ar putea să nu fi fost potrivită pentru ei”, scrie FINRA.
În cele din urmă, compania nu a reușit să supravegheze tehnologia pe care o folosește pentru a-și furniza serviciile de bază între ianuarie 2018 și februarie 2021, rezultând o serie de întreruperi și defecțiuni ale sistemelor. Una dintre aceste întreruperi a avut loc în 2 martie și 3 martie 2020, în timpul unei volatilități extreme a pieței. FINRA spune că aceste întreruperi costă anumiți clienți individuali zeci de mii de dolari.
Robinhood nu a recunoscut, dar nici nu a negat acuzațiile și este încă în curs de anchetă de către Securities and Exchange Commission. Miercuri, compania a publicat o postare pe blog pentru a evidenția modificările pe care le-a implementat pentru a răspunde preocupărilor clienților.