Update articol:

PPC blue îşi dublează numărul de staţii într-un an şi ajunge la peste 1.100 puncte de încărcare

PPC blue îşi dublează numărul de staţii într-un an şi ajunge la peste 1.100 puncte de încărcare
 - poza 1
Reţeaua PPC blue, companie parte a grupului PPC în România, a ajuns anul acesta la peste 1.100 de puncte de încărcare, din care peste jumătate rapide şi ultra-rapide, fiind una dintre cele mai extinse reţele de încărcare pentru automobile electrice din România, informează joi un comunicat al companiei.

“La PPC Blue Romania am depăşit anul acesta pragul de 1.000 de puncte de încărcare, dublu faţă de anul trecut, demonstrând că infrastructura inteligentă poate sprijini concret transformarea modului în care ne deplasăm. Am trecut la o distribuţie mai echilibrată între staţiile AC şi DC, cele DC depăşind acum 50% din reţea – o direcţie pe care o vom menţine, deoarece credem că mobilitatea viitorului se construieşte prin colaborare, inovaţie şi grijă faţă de mediu, iar noi ne dorim să fim o opţiune de încredere pentru clienţii din regiune. În ceea ce priveşte experienţa utilizatorilor, simplitatea schimbă comportamentul: tarife previzibile şi transparente, aplicaţii intuitive şi informaţii exacte în timp real elimină incertitudinea. Obiectivul nostru este să redefinim ce înseamnă accesibilitatea în mobilitatea electrică prin a oferi posibilitatea oamenilor să încarce acolo unde trăiesc, lucrează şi călătoresc”, a declarat Andreea-Dana Popescu, director general PPC Blue România, în comunicatul citat.

În 2025, şoferii care şi-au încărcat maşinile electrice la staţiile PPC blue au parcurs în total peste 12 milioane de kilometri, echivalentul a 299 de ture în jurul Pământului, înregistrând o medie 0,20 kWh per km. În urma sesiunilor de încărcare, aceştia au contribuit la reducerea cu peste 1.945 tone/an a emisiilor de dioxid de carbon.

În România, PPC blue operează peste 1.100 de puncte de încărcare în toate judeţele ţării, cu o putere totală instalată de peste 36 MW, dublând nu doar numărul de puncte, dar şi numărul de staţii de încărcare rapide si ultrarapide. PPC blue oferă soluţii integrate de mobilitate electrică clienţilor rezidenţiali, companiilor şi instituţiilor publice din întreaga ţară.

“În 2026, investiţiile PPC blue vor urmări aceeaşi direcţie strategică: integrarea mobilităţii electrice atât în viaţa cotidiană, cât şi de-a lungul călătoriilor lungi. Astfel PPC blue va continua dezvoltarea infrastructurii în trei direcţii complementare: densificarea reţelei de încărcare în zone unde oamenii deja îşi petrec timpul (retail, business districts, zone de interes, campusuri, parcuri industriale şi zone turistice), unde încărcarea devine o parte naturală din activitatea zilnică, nu o oprire dedicată; investiţii într-o infrastructură echilibrată prin staţii rapide pentru tranzit, dar şi încărcare AC în zone rezidenţiale şi de proximitate pentru a susţine conceptul de slow living şi pentru a reduce presiunea pe reţea. Şi, nu în ultimul rând, integrarea cu energie verde şi cu soluţii de stocare, astfel încât infrastructura să devină un element activ în ecosistemul energetic, nu doar un punct de consum”, susţin reprezentanţii companiei.

Potrivit surse citate, aplicaţia PPC blue permite vizualizarea staţiilor de încărcare disponibile şi alegerea serviciilor de încărcare potrivite nevoilor utilizatorilor (abonamentele sau Charge & Pay). De asemenea, prin intermediul aplicaţiei utilizatorii îşi pot organiza călătoriile şi utiliza atât staţiile de încărcare PPC blue din România, cât şi din Grecia.

“Compania PPC Blue România este prima din ţară care oferă clienţilor abonamente pentru încărcare cu unităţi incluse (1 unitate = 1 kWh), oferind şi serviciu de tractare gratuit. În funcţie de nivelul de consum, există trei opţiuni: PPC blueLite (60 de unităţi de încărcare incluse), PPC bluePlus (120 de unităţi de încărcare incluse) şi PPC blueMax (200 de unităţi de încărcare incluse). Clienţii pot încărca folosind aplicaţia mobilă sau un card RFID asociat profilului activ”, se mai arată în comunicat.

PPC blue instalează în România infrastructură de încărcare în centre comerciale, supermarketuri, restaurante şi hoteluri care doresc să atragă utilizatorii de maşini electrice, precum şi în spaţiile publice puse la dispoziţie de municipalităţi interesate de îmbunătăţirea calităţii aerului prin încurajarea mobilităţii electrice.

PPC Blue România face parte din Grupul PPC, cu o tradiţie de peste 70 de ani în Grecia, lider în domeniul energiei în Europa de Sud-Est, care şi-a asumat un angajament faţă de dezvoltarea durabilă şi protecţia mediului prin promovarea surselor de energie curată.