International

Preluarea unei participaţii la un pod peste Bosfor de către investitori chinezi s-a blocat

Vânzarea unei participaţii majoritare la un important pod peste Strâmtoarea Bosfor, Yavuz Sultan Selim, este în pericol din cauza neînţelegerilor cu privire la modul cum ar trebui finanţată tranzacţia, au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui dosar, potrivit Agerpres.

Potrivit acestora, firma turcă IC Yatirim Holding AS, cea care deţine drepturile de operare pentru podul Yavuz Sultan Selim până în 2027, a pus capăt discuţiilor cu un grup de investitori chinezi. Acest grup condus de China Merchants Expressway Network & Technology Holdings, şi din care mai fac parte alţi cinci investitori chinezi, a început în 2019 discuţiile pentru preluarea unui pachet de 51% din operatorul podului în schimbul unei sume de aproximativ 689 milioane de dolari.

Însă, succesul unei tranzacţii depinde de refinanţarea unui credit de 1,6 miliarde de dolari utilizat la finanţarea construcţiei podului în 2013. Discuţiile cu privire la termenii refinanţării, susţinută de o serie de bănci printre care Industrial & Commercial Bank of China Ltd., , Bank of China Ltd. şi China Merchants Bank Co., ameninţă acum să saboteze tranzacţia.

Una dintre surse susţine că firma turcă IC Yatirim a respins o ofertă a cumpărătorilor chinezi, care erau dispuşi să pună banii pentru achiziţie într-un cont de tip escrow, până când vor fi convenite detaliile referitoare la refinanţarea creditului, solicitând în schimb ca investitorii chinezi să facă plata în avans.

Sursele subliniază că, deocamdată, nu este clar dacă discuţiile cu privire la un posibil acord vor fi reluate.

Cu o lungime de 1,4 kilometri, podul Yavuz Sultan Selim a fost inaugurat în anul 2016. Construit de firma italiană de construcţii Astaldi SpA pe modelul construcţie-operare-transfer (BOT), podul de trei miliarde de dolari reprezintă un segment esenţial al autostrăzii Marmara Nord.

După ce s-a confruntat cu dificultăţi acasă, constructorul italian Astaldi SpA şi-a vândut propria sa participaţie de 33% la podul Yavuz Sultan Selim către operatorul IC Yatirim.

Negocierile între cumpărătorii chinezi şi IC Yatirim au mai fost întrerupte deja de pandemia de coronavirus, care a întârziat discuţiile pentru că bancherii nu au putut să călătorească între Turcia şi China şi au fost nevoiţi să comunice prin video.

Articole recente

ANUNȚ PRIVIND SELECȚIA CANDIDAȚILOR PENTRU CINCI POSTURI DE MEMBRU ÎN CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE SOCIETĂȚII TURSIB SA

ADI Transport Metropolitan Sibiu anunță selecția pentru ocuparea a cinci posturi de membru în Consiliul…

26 de minute ago

WSJ: SUA investighează un e-mail cu malware aparent destinat să ofere Chinei informaţii legate de negocierile comerciale ale administraţiei Trump cu Beijingul

Autorităţile americane investighează un e-mail fals, pretins a fi trimis de un legislator republican, care…

2 ore ago

Aurul digital ar putea zgudui în curând piaţa metalelor preţioase din Londra

Londra, cu o piaţă a aurului evaluată la 930 de miliarde de dolari, s-ar putea…

2 ore ago

Premierul Viktor Orban susţine că va fi haos dacă partidul pro-UE câştigă alegerile

Premierul Ungariei, Viktor Orban, a declarat duminică că alegerile din 2026 le-ar oferi cetăţenilor ţării…

2 ore ago

Iran: Ayatollahul Ali Khamenei face apel la creşterea producţiei petroliere

Ghidul suprem iranian, ayatollahul Ali Khamenei, a lansat un apel duminică la creşterea producţiei petroliere…

2 ore ago

Trump declară că este pregătit pentru noi sancţiuni împotriva Rusiei

Preşedintele american Donald Trump a lăsat să se înţeleagă duminica aceasta că ar avea în…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More