Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSoldul bugetar pentru 2021 este estimat la 7,16% din PIB, iar cheltuielile de personal la 9,8% din PIB, în timp ce pentru anul 2022, soldul bugetar va fi de 5,84% din PIB, iar cheltuielile de personal de 9,1% din PIB. Pentru anul 2021, plafonul propus pentru datoria guvernamentală, conform metodologiei UE, este de 55% din produsul intern brut. Acest plafon este obligatoriu pentru anul 2021.
Ministerul Finanţelor a publicat în această seară un Proiect Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2021.
Potrivit prevederilor art.26 din Legea responsabilității fiscal-bugetare, nr.69/2010, republicată, odată cu strategia fiscal – bugetară, Guvernul va depune și proiectul legii pentru aprobarea limitelor specificate în cadrul fiscal-bugetar, care va cuprinde indicatorii prevăzuți la art. 29 alin.(1) din Legea nr.69/2010, republicată, fundamentați în strategia fiscal-bugetară.
În anul 2021, plafonul privind finanțările rambursabile, care pot fi contractate de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, este în sumă de 1.200 milioane lei, iar plafonul privind tragerile din finanțările rambursabile contractate, sau care urmează a fi contractate de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, este în sumă de 1.200 milioane lei fiecare. Valoarea aferentă finanțărilor rambursabile, care poate fi autorizată pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritorială, este de maximum 100 milioane lei anual.
Plafonul privind emiterea de garanții de către Guvern, prin Ministerul Finanțelor şi de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2021, este de 30.000 milioane lei.
Bugetul pe anul 2021 a fost construit pe o țintă de deficit bugetar cash estimată la 7,16 % din PIB și deficit ESA estimat la 8,23% din PIB.
Proiectul de lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2021, a fost elaborat pe baza obiectivelor, măsurilor şi țintelor prevăzute în Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2021-2023.
Măsurile care stau la baza construcției bugetare pe anul 2021 și perspectiva 2022-2023, precum și evoluția descendentă a deficitului bugetar pe termen mediu indică tendința clară de eliminare graduală a politicii fiscale pro-ciclice, anul 2021 fiind primul pas pentru revenirea la ținta de deficit bugetar sub 3% din PIB prevăzut în Tratatul de la Maastricht, țintă estimată a fi atinsă în anul 2024.
Construcția bugetară pentru anul 2021 și perspectiva 2022-2023 a avut la bază măsurile fiscal-bugetare luate pe parcursul anului 2020, care vor influența cadrul macroeconomic și indicatorii bugetari pe orizontul 2021-2023.
De asemenea proiecția bugetară pentru anul 2021 și perspectiva 2022-2023 are la bază obiectivele și măsurile prevăzute în Programul de Guvernare aprobat prin Hotărârea Parlamentului nr.31/2020, precum și prognoza de iarnă a indicatorilor macroeconomici elaborată de Comisia Națională de Strategie și Prognoză
La construcția bugetară pentru perioada 2021-2023 s-au avut în vedere următoarele măsuri:
Pentru planificarea bugetară pe anul 2021 și estimările pe perioada 2022-2023 se stabilesc plafoane pentru anumiți indicatori bugetari (cheltuieli totale și sold pentru bugetul general consolidat și anumite bugete componente ale acestuia, precum și soldul structural anual al administrației publice) prin derogare de la prevederile art.6, art.7, art.14 alin.(1) și art.26 alin.(3) din Legea nr.69/2010 republicată.
Derogarea de la prevederile Legii responsabilității fiscal-bugetare nr.69/2010, republicată, a fost impusă având în vedere necesitatea finanțării măsurilor fiscal-bugetare care au stat la baza construcției bugetare pe anul 2021 și perspectiva 2022-2023.
Deși vor fi instituite aceste derogări, Guvernul României este preocupat de respectarea TSCG, respectiv un sold structural de 1% din PIB.
În termeni structurali, se estimează că deviația semnificativă înregistrată în anul 2016 de la OTM stabilit pentru România (respectiv 1% din PIB) se va ajusta începând cu anul 2021
Vezi mai jos documentul:
LEGE pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2021
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art.1. – Prezenta lege aprobă plafoanele unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozițiilor art.26 alin.(2) și art.29 alin.(1) din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr.69/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Art.2. – (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este în anul 2021 de 7,16 %, iar în anul 2022 de 5,84%.
(2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este de 9,8% în anul 2021 și de 9,1% în anul 2022.
Art.3. – (1) Plafonul privind datoria publică, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfârșitul anului 2021, este de 55 % produsul intern brut.
(2) În anul 2021, plafonul privind finanțările rambursabile, care pot fi contractate de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, este în sumă de 1.200 milioane lei, iar plafonul privind tragerile din finanțările rambursabile contractate, sau care urmează a fi contractate de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, este în sumă de 1.200 milioane lei. Valoarea aferentă finanţărilor rambursabile, care poate fi autorizată pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritorială, este de maximum 100 milioane lei anual.
(3) Plafoanele prevăzute la alin.(2) nu cuprind finanțările rambursabile destinate refinanțării datoriei publice locale, finanțările rambursabile destinate proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană și nici pe cele destinate proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale.
(4) Plafonul privind emiterea de garanţii de către Guvern, prin Ministerul Finanțelor și de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2021, este de 30.000 milioane lei.
(5) Prin derogare de la prevederile art. 6 și 7 din Legea nr.69/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2020, plafoanele nominale ale cheltuielilor totale şi ale cheltuielilor de personal, stabilite potrivit dispozițiilor art.29, alin.(1), lit. g) din aceeași lege sunt prevăzute în anexa nr.1.
(6) Prin derogare de la prevederile art. 6 și 7 din Legea nr.69/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2020, sunt stabilite plafoanele nominale ale soldurilor bugetului general consolidat, bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale și ale altor bugete componente ale bugetului general consolidat și sunt prevăzute în anexa nr.2.
(7) În anul 2021, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de minus 63.135,5 milioane lei.
Art.4. – (1) Obiectivul bugetar pe termen mediu este reprezentat de atingerea unui nivel al soldului structural anual al administrației publice de -1% din produsul intern brut.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 6 – 7 și art.26 alin.(3) din Legea nr.69/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prezentul act normativ nu prevede calea de ajustare către obiectivul bugetar pe termen mediu prevăzut la alin.(1), iar nivelul plafoanelor soldului structural anual al administrației publice este prevăzut în anexa nr.3. Ajustarea soldului structural anual al administrației publice se face începând cu anul 2021.
(3) În anul 2021, prevederile art.14 alin.(1) din Legea nr.69/2010, republicată, nu se aplică.
Art.5. – Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetelor fondurilor speciale vor elabora propunerile de cheltuieli bugetare, în concordanță cu prevederile Legii nr.69/2010, republicată, precum şi cu încadrarea în plafoanele prevăzute în prezenta lege.
Art. 6. – Anexele nr.1 – 3 fac parte integrantă din prezenta lege
Vezi aici anexele: https://mfinante.gov.ro/ro/acasa/transparenta/proiecte-acte-normative
Suspectul care a înjunghiat un bărbat în complexul Cosmopolis este minor și are 15 ani.…
Guvernul va aproba, în şedinţa extraordinară de vineri, ajutoarele financiare de urgenţă pentru persoanele ale…
Sâmbătă, 2 august intră în vigoare reglementările Uniunii Europene pentru inteligenţa artificială (AI), reaminteşte vineri…
Primul pachet fiscal (Legea 141/2025) pune companiile într-o dificultate majoră în situațiile în care un…
China a afirmat vineri că protecţionismul "dăunează intereselor tuturor părţilor", după anunţarea de către preşedintele…
Germania a anunţat vineri livrarea iminentă a două baterii antirachetă Patriot către Ucraina, ţintă a…
This website uses cookies.
Read More