Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzProiectul de lege privind taxa de solidaritate (Legea privind Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 186 din 28 decembrie 2022 privind unele măsuri de punere în aplicare
a Regulamentului (UE) 2022/1.854 al Consiliului din 6 octombrie 2022 privind o intervenţie de urgenţă pentru abordarea problemei preţurilor ridicate la energie), cu amendamentul Coaliţiei privind clarificările la plata taxei, a fost aprobat ieri cu 178 voturi pentru, zero contra, 71 de abţineri şi 3 parlamentari nu au votat. Proiectul a fst depus ieri la Secretarul general al Camerei Deputaţilor pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constituţionalităţii legii.
Compania OMV Petrom a reacţionat ieri la amendamentul aprobat în Parlament, spunând că aplicabilitatea retroactivă a taxei de solidaritate încalcă principiile Constituției României. Acest lucru este foarte îngrijorător, a transmis OMV Petrom, la solicitarea noastră. OMV Petrom ne-a transmis: “Proiectul de lege nu este definitiv până la publicarea în Monitorul Oficial. Cu toate acestea, observăm că amendamentele introduse, cum ar fi aplicabilitatea retroactivă, încalcă principiile Constituției României. Acest lucru este foarte îngrijorător. Planurile noastre viitoare de investiții depind, printre altele, de un regim fiscal și de reglementare previzibil. Menționăm că, în 2022, am plătit deja 20 de miliarde de lei la bugetul de stat, în creștere cu 60% față de anul precedent. Din această sumă, 2 mld lei au reprezentat taxe nou introduse anul trecut”.
Potrivit inițiatorilor amendamentelor, clarificarea legislativă își propune să evite aplicarea neunitară a reglementărilor naționale și implicit Unionale, cu reverberații la nivel de discriminare între contribuabilii care activează în sectoarele economice vizate și cu riscul iminent de disturbare a pieții concurențiale la nivel intern și Unional, având în vedere că economiile naționale sunt interconectate. Parlamentarii susțin că reglementarea propusă se limitează doar la activitățile din Regulamentul (UE) 2022/1854, fără a fi vizate veniturile obținute din activitatea comercială care constă în revânzarea produselor achiziționate și care nu au fost prelucrate de respectivul contribuabil, precum și veniturile obținute din vânzarea energiei electrice produsă de contribuabil prin utilizarea gazelor naturale și/sau a huilei obținute din producția proprie. “Înțelegerea eronată a ponderii activităților în cifra de afaceri deturnează, în mod esențial obiectivele reglementării U.E, în condițiile în care reglementarea Unională își propune să asigure un răspuns rapid și coordonat la nivelul Uniunii”, mai precizează deputații.
Vezi forma transmisă spre promulgare
Forma Proiectului trimis la promulgare precizează:
L E G E pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 186/2022 privind unele măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2022/1.854 al Consiliului din 6 octombrie 2022 privind o intervenţie de urgenţă pentru abordarea problemei preţurilor ridicate la energie Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. – Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 186 din 28 decembrie 2022 privind unele măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2022/1.854 al Consiliului din 6 octombrie 2022 privind o intervenţie de urgenţă pentru abordarea problemei preţurilor ridicate la energie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1270 din 29 decembrie 2022, cu următoarea completare:
– La articolul 1, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
„(6) Determinarea ponderii în cifra de afaceri a activităților prevăzute la alin. (1) se realizează prin includerea următoarelor:
a) în cazul activității economice cu codul CAEN 0610 – «Extracția țițeiului»:
1. prețul de vânzare al țițeiului, pentru cantitățile de țiței extrase de către contribuabil, ce au făcut obiectul vânzării în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, către persoane neafiliate; în cazul vânzării către persoane afiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media prețurilor de vânzare către persoanele neafiliate din anul fiscal/exercițiul financiar de referință; în situația în care nu există tranzacții cu persoane neafiliate, se ia în
considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media cotațiilor la bursa de la Londra în anul fiscal/exercițiul financiar de referință;
2. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor țițeiului la bursa de la Londra din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de țiței extrase de către contribuabil și aflate la sfârșitul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, în patrimoniul contribuabilului;
3. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor țițeiului la bursa de la Londra din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de țiței extrase de către contribuabil și utilizate ca materie primă în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023;
b) în cazul activității economice cu codul CAEN 0620 –«Extracția gazelor naturale»:
1. prețul de vânzare al gazelor naturale, pentru cantitățile de gaze naturale extrase de către contribuabil, ce au făcut obiectul vânzării în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, către persoane neafiliate; în cazul vânzării către persoane afiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media prețurilor de vânzare către persoanele neafiliate din anul fiscal/exercițiul financiar de referință; în situația în care nu există tranzacții cu persoane neafiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media cotațiilor la bursa de la Viena în anul fiscal/exercițiul financiar de referință;
2. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor gazelor naturale la bursa de la Viena din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de gaze naturale extrase de către contribuabil și aflate la sfârșitul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, în patrimoniul contribuabilului;
3. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor gazelor naturale la bursa de la Viena din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de gaze naturale extrase de către contribuabil și utilizate ca materie primă și/sau pentru consumul propriu în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023;
c) în cazul activității economice cu codul CAEN 0510 – «Extracția huilei»:
1. prețul de vânzare al huilei, pentru cantitățile de huilă extrase de către contribuabil, ce au făcut obiectul vânzării în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, către persoane neafiliate; în cazul vânzării către persoane afiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media prețurilor de vânzare către persoanele neafiliate din anul fiscal/exercițiul financiar de referință; în situația în care nu există tranzacții cu persoane neafiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media cotațiilor la bursa de la Londra în anul fiscal/exercițiul financiar de referință;
2. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor huilei la bursa de la Londra din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de huilă extrase de către contribuabil și aflate la sfârșitul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, în patrimoniul contribuabilului;
3. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor huilei la bursa de la Londra din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de huilă extrase de către contribuabil și utilizate ca materie primă și/sau pentru consumul propriu în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023;
d) în cazul activității economice cu codul CAEN 1910 –«Fabricarea produselor de cocserie»:
1. prețul de vânzare al produselor de cocserie, pentru cantitățile de produse de cocserie fabricate de către contribuabil, ce au făcut obiectul vânzării în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, către persoane neafiliate; în cazul vânzării către persoane afiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media prețurilor de vânzare către persoanele neafiliate din anul fiscal/exercițiul financiar de referință; în situația în care nu există tranzacții cu persoane neafiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media cotațiilor la bursa de la Londra în anul fiscal/exercițiul financiar de referință;
2. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor produselor de cocserie la bursa de la Londra din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de produse de cocserie fabricate de către contribuabil și aflate la sfârșitul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, în patrimoniul contribuabilului;
3. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor produselor de cocserie la bursa de la Londra din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de produse de cocserie fabricate de către contribuabil și utilizate ca materie primă și/sau pentru consumul propriu în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023;
4. tariful serviciilor prestate în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023;
e) în cazul activității economice cu codul CAEN 1920 – «Fabricarea produselor obținute prin rafinarea petrolului»:
1. prețul de vânzare al produselor obținute prin rafinarea petrolului, pentru cantitățile de produse obținute prin rafinarea petrolului de către contribuabil, ce au făcut obiectul vânzării în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, către persoane neafiliate; în cazul vânzării către persoane afiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media prețurilor de vânzare către persoanele neafiliate din anul fiscal/exercițiul financiar de referință; în situația în care nu există tranzacții cu persoane neafiliate, se ia în considerare prețul de vânzare, dar nu mai puțin decât media cotațiilor Platts Mediteranean în anul fiscal/exercițiul financiar de referință;
2. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor produselor obținute prin rafinarea petrolului Platts Mediteranean din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de produse obținute prin rafinarea petrolului de către contribuabil și aflate la sfârșitul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023, în patrimoniul contribuabilului;
3. media prețurilor prevăzute la pct. 1, dar nu mai puțin decât media cotațiilor produselor obținute prin rafinarea petrolului Platts Mediteranean din anul fiscal/exercițiul financiar 2022, respectiv 2023, pentru cantitățile de produse obținute prin rafinarea petrolului de către contribuabil și utilizate ca materie primă și/sau pentru consumul propriu în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023;
4. tariful serviciilor prestate în cursul anului fiscal/exercițiului financiar 2022, respectiv 2023.”
La începutul anului, compania petrolieră OMV Petrom a anunțat că nu trebuie să plătească taxa de solidaritate în România, având sub 75% din cifra de afaceri din sectoarele definite: extractia titeiului, extractia gazelor naturale, extractia huilei și fabricarea produselor obtinute din rafinarea petrolului.
„Nu datorăm această taxă. În situația în care, din motive pe care nu le putem vedea în acest moment, ANAF va ajunge la altă concluzie, bineînțeles că vom plăti, așa cum plătim întotdeauna, toate taxele și contribuțiile acolo unde suntem obligați și trebuie să le plătim”, a declarat Alina Popa, Director Financiar și membru al Directoratului OMV Petrom, în cadrul unei conferințe de presă.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More