Update articol:

Purcari a raportat un profit net de 44,2 milioane lei, în 2019, în urcare cu 6%

Pentru 2020, compania se asteapta la o creștere a veniturilor cu +16-20% si o marja a profitului net de 20-22%

Purcari Wineries Plc (WINE) a raportat un profit net de 44,2 milioane lei, în 2019, în urcare cu 6%, potrivit raportului preliminar transmis astăzi.

Veniturile au crescut cu 18%, ajungând la 199 milioane RON, în timp ce EBITDA și Profitul Net normalizat au crescut cu 25% și, respectiv, 19% până la 68.2 milioane RON și 44.5 milioane RON corespunzator, arată compania.

“Continuăm să realizăm planurile noastre ambițioase de creștere și intenționăm să susținem această tendință și în 2020. În 2019, am investit în extinderea capacităților noastre, modernizarea platformelor de producere și în crearea unei baze solide pentru creșterile viitoare. Avem o serie de inovații extraordinare în process de lansare și anticipăm rezultate pe măsură de la acestea în anii care vin” a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

  • România: Contribuție semnificativă a Purcari, +37% an la an. Bardar a crescut de peste patru ori, deși de la o bază mai mica. Crama Ceptura creștere sub 10%, a fost lansată o campanie publicitară largă pentru stimularea vânzărilor, efecte pozitive anticipate în 2020.
  • Moldova: Bardar continuă creșterea puternică. Intensificarea relației cu Coca Cola Hellenic, distribuitorul nostru pentru ultimul an; servicii pentru clienți mai calitative combinate cu disciplină pe partea creanțelor mai bună. Am continuat penetrarea canalelor de distribuție în trimestrul 4, extinderea acoperirii geografice, HORECA și-a recuperat ritmul de creștere afectat de schimbarea distribuitorului.
  • Polonia: creștere pe conturile cheie, au fost introduse majorări de preț ca efect al îmbunătățirii continue a calității. Continuăm să ne concentrăm pe reînnoirea gamei Bostavan și premiumizare. Purcari și Bardar creștere de +50% și +112%, dar de la o bază mai mică.
  • ASIA: creșterea semnificativă a volumelor, optimizarea mixului de produse. În proces de elaborare a unei strategii de piață. Pentru moment nu dispunem de informații suficiente pentru a estima cu acuratețe efectele coronavirusului.
  • Cehia și Slovacia: Impact de la restructurările operaționale ale unui distribuitor cheie, efectele unui stoc tampon de la o comandă mare a unui partener, promoții agresive de preț de la competitorii locali și europeni. Schimbarea strategiei de la vinuri mai dulci, percepute ca fiind ieftine la segmente mai premium ale vinurilor seci.

Pentru 2020, compania se asteapta la o creștere a veniturilor cu +16-20% si o marja a profitului net de 20-22%.

Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din Europa Centrală și de Est. Grupul gestionează în jur de 1,400 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în România și Moldova. Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 25% și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 30 de țări. Fondată în 1827, Purcari este cea mai premiată vinărie din Europa Centrală și de Est, la Decanter Londra 2015-2019 și printre cele mai bine poziționate pe Vivino, cu un scor mediu de 4.0 din 5.0, bazat pe mai mult de 35,000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE). Grupul e condus de Victor Bostan, un veteran de peste 30 de ani în businessul vinicol și susținut de investitori de top ca Fiera Capital, Conseq, East Capital, SEB, Franklin Templeton, Aberdeen.

Eugen Comendant, Purcari: Extinderea este parte a viziunii noastre de a deveni liderul incontestabil în CEE și de a consolida industria foarte fragmentată a vinului