Categories: Fără categorie

Rădoi (USLM): Ne prinde 2020 până inaugurăm Drumul Taberei; Metrorex trebuie să angajeze 1000 de persoane numai acolo

Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei nu va fi dată în folosinţă în acest an, iar Metrorex trebuie să angajeze 1000 de oameni numai pentru operarea acelui tronson, în afară de cei 365 de oameni care trebuie angajaţi pentru actuala reţea în exploatare, a declarat joi preşedintele Unitatea – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, potrivit Agerpres.

“Sperăm să dăm drumul anul ăsta, dar după părerea mea, nici anul ăsta nu reuşim, şi iar o să-mi spună unii că sunt Brucan, pe Magistrala 5 Drumul Taberei/Ghencea, pentru că în anul 2011, când s-a declanşat acea lucrare, spuneam presei că în 2020 o să fie dată în exploatare, deşi angajamentul este pentru 2015. Iată că suntem la mijlocul anului 2019 şi după părerea mea, cu toate angajamentele luate, cred că o să ne prindă 2020 pentru a se da în exploatare Drumul Taberei/Ghencea”, a afirmat liderul sindicaliştilor de la metrou.

Acesta a explicat că nu este posibilă operarea Magistralei 5 Drumul Taberei prin preluarea unora din cele 82 de trenuri care circulă pe celelalte magistrale, iar licitaţia pentru noile trenuri destinate Magistralei 5 nu este finalizată.

De asemenea, preşedintele USLM a arătat că Metrorex are nevoie de 1000 de noi angajaţi pentru operarea Magistralei 5 Drumul Taberei.

“Dacă vrem să facem transportul pe Magistrala Drumul Taberei/Ghencea cu cele 82 de trenuri, ne este imposibil, nu avem cum. Trebuie deci personal, circa 1000 de persoane, noi angajaţi, asta în afară de memorandumul care prevede 354 de angajaţi care trebuiau angajaţi până la ora actuală pentru a asigura toate funcţiile, trebuie încă circa 1000 de angajaţi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei/Ghencea, plus trenuri noi, pentru că sunt 13 staţii”, a afirmat Ion Rădoi.

Acesta a estimat că cele 18 trenuri planificate pentru achiziţie vor fi insuficiente din cauza defecţiunilor dese care trag pe linie moartă garnituri CAF.

“(Licitaţia pentru trenuri, n.red.) este în curs de desfăşurare. Minim 18 trenuri din ceea ce s-a calculat, probabil că va fi nevoie de mai multe, pentru că aceste CAF-uri, unele, ‘trec la gard’ cum spunem noi, adică le tragem pe dreapta din cauza defecţiunilor, altele le punem pe pereţi… IVA (trenurile vechi Astra Arad, n.red.) se pare că a fost refuzată, deci CAF şi Bombardier au prioritate. Adică nu putem să facem treabă cu românii, vrem să facem cu alţii”, a adăugat Ion Rădoi. 

Articole recente

Euronext continuă demersurile pentru achiziţionarea Bursei din Atena

Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…

o oră ago

Atenționare ASF: Un cont fals de Facebook utilizează identitatea Președintelui ASF Alexandru Petrescu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…

2 ore ago

Ministrul Mediului, la Broșteni: O să facem absolut tot ceea ce putem ca să ajutăm; nu doresc să fac o activitate populistă

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…

2 ore ago

Trimisul special al SUA, în Israel pe fondul crizei alimentare din Gaza şi al impasului în negocierile de la Doha

Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…

2 ore ago

Guvernul a corelat normele metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea ce privește modificarea cotelor de TVA

Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…

2 ore ago

Miruţă: Numirile în CA-uri sunt provizorii, indemnizaţiile nu depăşesc 3000 lei; selecţia s-a făcut pe bază de CV, nu politic

Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More