International

Renault a obţinut sprijinul sindicatelor pentru a desfiinţa 1.700 de locuri de muncă în Franţa

Majoritatea sindicatelor de la Renault SA a aprobat un plan pe trei ani care include eliminarea a 1.700 de locuri de muncă în Franţa, în conformitate cu strategia producătorului francez de trecere la vehiculele electrice, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

În luna septembrie, Renault anunţa că poartă discuţii cu sindicatele din Franţa pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie şi a 400 de poziţii auxiliare de suport în perioada 2022 – 2024.

Sindicatele CFE-CGC, CFDT şi FO au aprobat planul pe trei ani, în timp ce sindicatul CGT l-a respins, a informat marţi Renault.

În schimbul acceptării eliminării celor 1.700 de locuri de muncă, sindicatele franceze au obţinut un angajament al Renault că va dezvolta nouă noi modele şi va produce peste 700.000 de vehicule pe an la uzinele din Franţa. De asemenea, Renault a promis că până în 2024 va angaja 2.500 de persoane în Franţa şi va oferi programe de training pentru a-i ajuta pe muncitori să facă conversia la producţia de vehicule electrice.

Obţinerea sprijinului sindicatelor pentru măsurile de restructurare este o veste bună pentru directorul general de la Renault, Luca de Meo, având în vedere presiunile venite din partea Guvernului de la Paris, cel mai puternic acţionar de la constructorul auto. Producţia de vehicule electrice necesită mai puţini muncitori decât în cazul vehiculelor pe combustie internă.

Restructurările convenite marţi de Renault cu sindicatele franceze se adaugă altor programe similare anunţate anul trecut, conform cărora Renault va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franţa, şi va scădea capacitatea de producţie cu aproximativ o cincime.

Chiar dacă Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrate anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-a perturbat producţia în ultimele luni şi a impus închiderea unor uzine.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Articole recente

Marco Rubio afirmă că acordul de încetare a focului între Ucraina și Rusia „nu este exclus”

Secretarul de stat a mai declarat că nu crede că impunerea de sancțiuni suplimentare împotriva…

2 ore ago

Zelensky insistă pentru mai multă claritate cu privire la garanțiile de securitate pentru Ucraina în cazul unui acord de pace

Președintele ucrainean Volodymyr Zelensky a insistat pentru mai multă claritate cu privire la forma pe…

3 ore ago

Trump şi Putin au convenit în Alaska asupra unor ‘garanţii de securitate solide’ pentru Ucraina, susţine Witkoff

Preşedintele american şi omologul său rus au convenit în timpul întâlnirii lor de vineri din…

3 ore ago

Bolojan: România îşi poate recâştiga credibilitatea şi predictibilitatea prin respectarea angajamentelor şi consecvenţă în decizii

Respectarea angajamentelor şi consecvenţa în decizii sunt singurele căi prin care România îşi poate recâştiga…

3 ore ago

Ucraina: Von der Leyen salută propunerea lui Trump de a oferi garanţii de securitate inspirate de NATO

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a salutat duminică propunerea preşedintelui american, Donald Trump,…

3 ore ago

Incendii în Spania: Premierul Sanchez propune un pact naţional pentru urgenţă climatică

Prim-ministrul spaniol a anunţat un "pact naţional pentru urgenţă climatică" care să lase deoparte "luptele…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More