International

Revolut critică abordarea Meta faţă de escrocherii, spune că gigantul tehnologic ar trebui să despăgubească victimele

Firma britanică de tehnologie financiară Revolut a criticat joi Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, pentru abordarea sa de a combate frauda, spunând că gigantul tehnologic din SUA ar trebui să despăgubească direct persoanele care sunt victime ale înşelătoriilor prin intermediul platformelor sale de socializare, transmite CNBC, potrivit News.ro.

La o zi după ce Meta a anunţat un parteneriat cu băncile britanice NatWest şi Metro Bank cu privire la un cadru de partajare a datelor conceput pentru a ajuta la prevenirea ca clienţii săi să cadă pradă schemelor de fraudă, Revolut a spus că pactul ”nu îndeplineşte foarte mult din ceea ce este necesar pentru a combate frauda la nivel global”.

Într-o declaraţie, Woody Malouf, directorul pentru criminalitate financiară al Revolut, a declarat că planurile Meta de a combate frauda financiară pe platformele sale se rezumă la ”pasi mici, când ceea ce are nevoie industria cu adevărat este un salt uriaş înainte”.

”Aceste platforme nu au nicio responsabilitate în despăgubirea victimelor şi, prin urmare, nu au niciun stimulent să facă ceva în acest sens. Un angajament faţă de partajarea datelor, deşi este necesar, pur şi simplu nu este suficient de bun”, a adăugat Malouf.

CNBC a contactat Meta pentru comentarii. Noi reforme în industria plăţilor vor intra în vigoare în Regatul Unit pe 7 octombrie, care impun băncilor şi firmelor de plăţi să acorde victimelor aşa-numitei fraude autorizate cu plata push (APP) o despăgubire maximă de 85.000 de lire sterline (111.000 de dolari).

Autoritatea de reglementare a sistemului de plăţi din Marea Britanie a recomandat anterior o sumă maximă de compensare de 415.000 de lire sterline pentru victimele fraudei, dar a dat înapoi în urma reacţiilor băncilor şi firmelor de plată.

Malouf de la Revolut a spus că, în timp ce compania sa este de acord cu măsurile luate de guvernul Marii Britanii pentru a combate frauda, ​​Meta şi alte platforme de social media ar trebui să îşi facă partea lor pentru a-i despăgubi financiar pe cei care sunt victime ale fraudei ca urmare a înşelătoriilor care apar pe site-urile lor.

Compania fintech a publicat joi un raport în care susţinea că 62% dintre fraudele raportate de utilizatori pe platforma sa de banking online provin de la Meta, în scădere faţă de 64% anul trecut.

Facebook a fost cea mai comună sursă a tuturor înşelătoriilor raportate de utilizatorii Revolut, reprezentând 39% din fraude, în timp ce WhatsApp a fost a doua cea mai mare sursă de astfel de evenimente, cu o cotă de 18%, a declarat banca în ”Raportul privind securitatea consumatorilor şi criminalitatea financiară”.

Articole recente

Trump: Consiliul Fed ar trebui să preia controlul, dacă Powell nu reduce ratele dobânzilor

Preşedintele SUA, Donald Trump, a îndemnat vineri Consiliul Rezervei Federale americane să preia controlul, dacă…

48 de minute ago

Finlanda restricţionează utilizarea telefoanelor mobile în şcoli

Noua legislaţie care restricţionează utilizarea telefoanelor mobile în şcolile finlandeze a intrat în vigoare vineri,…

51 de minute ago

Putin reiterează că obiectivele Rusiei în Ucraina rămân neschimbate, dar speră că negocierile de pace vor continua

Președintele rus Vladimir Putin a reiterat vineri că obiectivele Rusiei în Ucraina rămân neschimbate, dar…

o oră ago

Preşedintele Nicuşor Dan a semnat 73 de decrete de pensionare pentru magistraţi; printre aceştia se numără preşedinta ICCJ

Preşedintele Nicuşor Dan a semnat vineri decretele de pensionare pentru 73 de magistraţi, printre care…

o oră ago

Operaţiunea “Cuibul cu Fantome”: ANAF controlează firmele care împart sediul cu alte zeci sau sute de societăţi

Direcţia Generală Antifraudă Fiscală a demarat în aceste zile Operaţiunea "Cuibul cu Fantome", care presupune…

o oră ago

Insolvențele în București au crescut cu 32% – Risco

Conform platformei de analiză financiară RisCo.ro, în perioada august 2024 - iulie 2025 au fost…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More