Update articol:
România are nevoie urgentă de un cadru modernizat pentru Parteneriatul Public-Privat (Gabriel Grădinescu)

Majorare capital social certificat inregistrare ASF
Demersuri privind vanzare imobil proprietate a societatii
Finalizarea programului de rascumparare actiuni proprii
Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014
Notificare - rascumparare actiuni proprii 29.09.2025 - 03.10.2025
TVA-ul din facturile de energie ar trebui redus pentru ca tarifele să fie mai mici, în timp ce […]
Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, confruntată în Parlamentul European cu două noi moţiuni de cenzură, a […]
Comisia Europeană doreşte ca “toate sau aproape toate” statele membre ale UE să contribuie cu garanţiile necesare pentru […]
Secretariatul General al Guvernului (SGG) anunță selecția pentru ocuparea a unui post de președinte și a două posturi […]
Jan Gijsbertus de Boer, Președintele Consiliului de Administrație al DN AGRAR GROUP și AM ADVIES B.V., au vândut, azi, 3,17 milioane […]
Comunicarea publică despre sectorul energetic are nevoie de “puţină ordine”, în condiţiile în care mesajele din ultima perioadă […]
Astăzi, 6 octombrie 2025, Bogdan Badea, Președintele Directoratului Hidroelectrica, a semnat alături de Șrdan Cenic, Vicepreședinte Vânzări și […]
Fostul cancelar german Angela Merkel a declarat – într-un interviu acordat unei publicaţii din Ungaria – că din […]
Revoluția sistemului dată de energia regenerabilă nu înseamnă doar investiții în zona de producere, transport, distribuție de energie […]
Industria de asset management din România a intrat într-o fază de maturizare accelerată odată cu depășirea pragului de […]
Autor: Andrei Rădulescu Climatul macroeconomic mondial s-a deteriorat în a noua lună a anului curent, într-un context dominat […]
Din păcate, actualul cadru legislativ – OUG nr. 39/2018 – rămâne un instrument neutilizat în practică de peste 7 ani, din cauza unor prevederi rigide, depășite de realitățile financiare și economice actuale, a scris el pe LinkedIn:
🎯 “De ce este necesară modificarea OUG nr. 39/2018?
1️⃣ Un mecanism bun, blocat în teorii depășite.
OUG nr. 39/2018 a fost conceput cu intenții bune, dar a fost limitat de prevederi excesiv de rigide:
Plafon de maxim 25% contribuție publică, descurajant pentru proiecte complexe.
Durată minimă a proiectelor de 5 ani, artificial impusă.
Lipsa unor prevederi clare pentru finanțarea pe piața de capital.
În absența flexibilității legislative, România a pierdut 7 ani în care putea atrage capital privat pentru proiecte critice.
2️⃣ Finanțarea infrastructurii nu se mai poate face exclusiv din buget.
Deficitul bugetar și nevoile uriașe de investiții în spitale, rețele de apă, metrou, drumuri sau energie arată clar că statul trebuie să colaboreze activ cu mediul privat. PPP-urile sunt folosite eficient în toată Europa pentru a degreva bugetul public și a accelera implementarea proiectelor.
3️⃣ Piețele de capital pot deveni un partener strategic al statului.
O modificare esențială propusă: să fie permisă emiterea de obligațiuni corporative de către societățile de proiect (organizate ca S.A.), în care acționari să fie autorități publice locale sau centrale. România are deja experiența Hidroelectrica listată pe bursă, iar fondurile de pensii Pilon II/III sunt disponibile pentru astfel de investiții.
—
💡 Ce se propune concret?
✅ Eliminarea plafonului de 25% contribuție publică
✅ Eliminarea duratei minime de 5 ani
✅ Obligația ca societățile de proiect să fie S.A., apte de finanțare pe bursă
✅ Posibilitatea ca statul să înființeze societăți de proiect, pentru a atrage ulterior capital privat
✅ Introducerea garanțiilor de stat conforme pieței, nu ca ajutor de stat
✅ Studiile de fundamentare să fie obligatoriu realizate de consultanți independenți
✅ Proiectele PPP să fie asumate expres în Programul de Guvernare pentru stabilitate pe termen lung
—
🔍 De ce acum?
📊 România riscă să piardă finanțări și să amâne proiecte esențiale.
💶 Fondurile de investiții, bănci, companii de asigurări și fonduri de pensii sunt interesate să finanțeze astfel de proiecte.
🔧 Avem deja cadrul ASF modernizat pentru emiterea de obligațiuni municipale și corporative.”
Un cadru PPP modern este obligatoriu pentru România daca se dorește să își construiască viitorul pe baze solide si să își dezvolte infrastructura fără a sufoca bugetul de stat, apreciaza Gabriel Grădinescu.