Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzFostul ministru de finanțe Sebastian Vlădescu va scăpa, din 19 septembrie, de controlul judiciar instituit în dosarul în care este acuzat de luare de mită şi trafic de influenţă, potrivit unor surse.
În august, Direcția Națională Anticorupție (DNA) a anunțat că l-a pus sub control judiciar sub acuzația de trafic de influență pe cetățeanul italian La Sala Mario, în dosarul referitor la modernizarea liniei ferate dintre București și Constanța, în care fostul ministru de finanțe, Sebastian Vlădescu, este acuzat de DNA de luare de mită şi trafic de influență în formă continuată.
Potrivit anchetatorilor, în perioada 2008 – 2009, Vlădescu a primit de la administratorul austriac suma de aproximativ un milion de euro (reprezentând partea sa din comisionul pretins) în conturile bancare ale unor societăți comerciale pe care le controla.
Anul trecut, Sebastian Vlădescu a plătit cauţiunea de 1 milion de euro, inclusiv prin garanţii asupra unor lingouri de aur de 3 kg.
În ordonanțele procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
“Infracțiunile de corupție care fac obiectul cauzei au fost comise în legătură cu încheierea și executarea contractelor de reabilitare a liniei ferate București – Constanța, precum și cu recuperarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) restante, pentru lucrări de reabilitare efectuate la o altă linie de cale ferată.
Astfel, a rezultat că, în perioada 2005-2014, oficiali români sau persoane cu influență asupra acestora ar fi primit, de la o companie străină, în baza unor înțelegeri, aproximativ 20 de milioane de euro pentru ca, în schimbul acestor sume, să se asigure încheierea contractelor și plata facturilor pentru reabilitarea unor tronsoane de cale ferată a liniei București-Constanța, precum și plata TVA restante pentru reabilitarea unei alte linii de cale ferată care fusese deja realizată de aceeași companie.
Banii încasați ilegal reprezentau procente din valoarea fiecărei plăți făcute de statul român și erau achitați succesiv, pe măsură ce compania constructoare încasa, la rândul ei, contravaloarea lucrărilor efectuate, de la statul român (respectiv de la compania C.N. C.F.R.).”
Secretarul general al NATO, Mark Rutte, şi comandantul Suprem al Forţelor Aliate (SACEUR), Alexus Grynkewich,…
Ministra Mediului, Diana Buzoianu, l-a demis, vineri, din funcție, pe directorul Administrației Naționale 'Apele Române',…
Grupul austriac OMV, acţionarul majoritar de la OMV Petrom, a anunţat vineri că a demarat…
Compania siderurgică ArcelorMittal a luat decizia de a opri "definitiv" activitatea la fabrica sa din…
Turismul românesc n-a avut vreodată un birou de promovare mai eficient decât jurnalistul britanic Charlie…
Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, a avut, în cadrul vizitei sale de lucru în SUA, mai…
This website uses cookies.
Read More