- ”90% din turiștii noștri au ales să amâne călătoriile și nu le-au anulat”
În această perioadă, turiștii pot obține nu doar tarife bune, dar și flexibilitate în anulare sau modificarea datelor de călătorie, astfel încât au siguranța că nu pierd nimic în caz că nu pot călători, ne-a spus Sorin Stoica, CEO ETURIA, în cadrul unui interviu.
“Bănuiesc că atunci când pandemia se va termina o să vedem creșteri de prețuri având în vedere pierderile suferite de industrie”, a adaugat el.
***
Cum a afectat epidemia Covid-19 activitatea agenției de turism Eturia?
Sorin Stoica: Domeniul turismului a fost primul afectat de pandemia care a lovit lumea întreagă. Astfel, din luna martie când am resimițit o înghețare a cererilor și am adoptat o politică de amânare a vacanțelor și nu de anulare a acestora oferind clienților opțiunea de a alege între a modifica datele de calatorie sau a primi un voucher valoric valabil timp de 2 ani de zile. Astfel, de atunci toți lucrăm în regim de telemunca și am ales ca în această perioadă să apelăm la măsuri de tipul reducerilor salariale tocmai pentru a ne păstra echipa. În același timp, pentru angajații noștri am intensificat programele de training și learning ca să folosim această perioadă pentru a deveni și mai buni.
În ce măsură vă ajută măsurile adoptate de Guvern? Considerați că sunt necesare alte măsuri pentru salvarea agentiilor de turism? Care sunt acestea?
Sorin Stoica: Sincer, în acest moment orice măsuri iau autoritățile statului în sensul de a sprijini domeniile afectate major de pandemie sunt binevenite și asta cred că este opinia tuturor antreprenorilor mai mici sau mai mari din această țară. Dacă este fac o recomandare consider că ar fi oportun să se adopte măsuri similare cu cele adoptate și în alte țări din UE: Germania, Franța, Belgia, Grecia, Italia, Lituania, Malta care au adoptat legislativ inițiative prin care se aprobă ca agențiile de turism să ofere clienților vouchere pentru vacanțele anulate deblocând astfel industria. Anumite țări ca Danemarca și Olanda garantează guvernamental voucherele emise.
Virgil Popescu a facut apel la români să nu anuleze vacanțele, ci să le reprogrameze. Cum au procedat clienții agenției Eturia?
Sorin Stoica: 90% din turiștii noștri au ales să amâne călătoriile și nu le-au anulat fapt care firește ne bucură și ne dă perspectiva pentru următoarea perioadă. Observând comportamentul turiștilor Eturia constatăm că aceștia caută să găsească o soluție să plece în vacanță mai degrabă decât să o anuleze. Suntem permanent în legatură cu partenerii nostri tradiționali atât companii aeriene, cât și partenerii noștri locali care ne oferă posibilitatea de a schimba datele de călătorie sau de a primi vouchere de călătorie cu valabilitate de 1 sau 2 ani, obțiune pe care am transmis-o clienților deja.
Ce va face Sorin Stoica imediat ce se ridica restricțiile?
Sorin Stoica: Se va întâlni cu echipa, va pune în aplicare planul la care lucrăm post stare de urgență și va pleca firește în vacanță. Sunt deja în plan: USA, Kenya, Papua Noua Guinee, Argentina și Brazilia, aceasta din urmă a fost anulată din cauza Covid-19.
Cum vă motivați angajații în această perioadă?
Sorin Stoica: Am instituit un regim de telemunca consider eu foarte eficient. Pe de alta parte ne întâlnim, via online, de mai multe ori pe săptămână cu toată echipa și discutăm atât subiecte profesionale cum ar fi update situație Covid-19, cât și pentru întâlniri online de socializare – facem zumba, gătim împreună, dezbatem cărți citite etc. De asemenea, sunt extrem de transparent în comunicare. Nu cosmetizăm nimic din tot ce se întâmplă și nu facem promisiuni inutile. Ne focusăm mult pe learning, training pe tehnologie și ne pregătim să fim mai buni.
Ce sfaturi le dați turiștilor?
Sorin Stoica: E greu să dai sfaturi fiindcă fiecare analizează situația în funcție de cazul său particular. Dacă însă au o vacanță rezervată în această perioadă să nu anuleze, ci să amâne vacanța pentru o dată ulterioară. Este important să susțină industria de turism fiindcă astfel va avea în continuare parte de vacanțe reușite, în al doilea rând să profite de această perioadă de stat în casă și să își facă planuri de vacanță. Deși poate pare ciudat, în aceasta perioadă pot obține nu doar tarife bune, dar și flexibilitate în anulare sau modificarea datelor de călătorie astfel încât au siguranța că nu pierd nimic în caz că nu pot călători. Bănuiesc că atunci când pandemia se va termina o să vedem creșteri de prețuri având în vedere pierderile suferite de industrie.