Romaero a înregistrat un profit de 2,5 milioane de lei, după ce a recuperat pierderi de 24,77 milioane lei în 2025 şi peste 100 de milioane de lei în 2024, însă noua conducere a Ministerului Economiei a început schimbarea echipei cu care am lucrat, a lui Dan Butunoi din administrator special şi, probabil, şi a lui Bogdan Costaş, director general, a scris, joi, pe pagina sa de Facebook, secretarul general al Guvernului Ştefan-Radu Oprea, fost ministru al Economiei.
“Romaero a trecut pe profit operaţional! A înregistrat profit de 2,5 milioane de lei, după ce a recuperat pierderi de 24,77 milioane lei în 2025 şi peste 100 milioane lei în 2024. Când am preluat mandatul la Ministerul Economiei, Romaero avea datorii de peste 780 milioane de lei şi nicio factură de încasat, salariile nu erau plătite cu lunile. Am schimbat imediat Consiliul de Administraţie, directorul general şi administratorul special. Şi aşa a început bătălia pentru recâştigarea renumelui Romaero”, a notat Oprea.
Fostul şef la Economie a explicat că intrarea în insolvenţă a Romaero a fost o decizie obligatorie în contextul pierderii în prima instanţă a unui proces cu valoare de 16 milioane de dolari, care ar fi dus la blocarea conturilor, executări şi cel mai probabil faliment.
“Ulterior, procesul a fost câştigat. Şi asta se întâmplă când ai o echipă care ţine cu compania şi care se apară bine în instanţă. Însă, intrarea în insolvenţă a adus noi provocări pentru a convinge partenerii/clienţii să îşi menţină încrederea în Romaero. Şi am reuşit inclusiv prin implicarea acţionarului majoritar (Ministerul Economiei) în dialogul cu reprezentanţii companiilor multinaţionale cu care aveam contracte. Astăzi, Romaero are contracte în derulare şi capacitate de execuţie, proprie sau împreună cu parteneri pe cele trei domenii de activitate: producţia de componente, mentenanţa avioanelor comerciale şi mentenanţa avioanelor militare”, a spus Ştefan-Radu Oprea.
Potrivit acestuia, ultimul contract semnat, cel cu Wizz Air, va aduce siguranţă lucrătorilor din Romaero pentru o perioadă de 5 ani.
Cu toate acestea, afirmă secretarul general al Guvernului, noua conducere a Ministerului Economiei a început schimbarea conducerii Romaero, respectiv a administratorului special şi, probabil, şi a directorului general.
“Noua conducere a Ministerului Economiei a început schimbarea echipei cu care am lucrat, a lui Dan Butunoi din administrator special şi probabil şi a lui Bogdan Costaş, director general. Nu comentez decizia de oportunitate pentru că ea aparţine ministrului. Mă deranjează, însă, manipularea grosolană a adevărului prin declaraţii care nu ţin cont de ciclicitatea activităţii de întreţinere a avioanelor. Toată lumea din domeniu ştie că vara avioanele zboară intens pentru că este perioada concediilor şi numărul de pasageri este mai mare, iar mentenanţa începe toamna. Aşa se va întâmpla şi cu contractul Wizz Air”, a transmis Oprea.
El a atenţionat că “orice declaraţie despre lipsa de performanţă a unei companii la care eşti acţionar duce la pierderea credibilităţii acelei companii şi, implicit, la pierderi financiare”.
“Sper ca Romaero să îşi continue drumul început de a redeveni un brand naţional sinonim cu performanţa, cu atât mai mult cu cât are şi o componentă strategică importantă. Noi am fost încăpăţânaţi să construim avioane şi nu blocuri. Şi, iată, Romaero este pe profit, există management performant şi în companiile unde statul este acţionar majoritar”, a subliniat fostul ministru.
În primele şase luni, Romaero a obţinut un profit net de 2,52 milioane de lei şi venituri din exploatare de 49,15 milioane de lei.
Cheltuielile de exploatare s-au ridicat la 55,24 milioane de lei.
Veniturile financiare au fost de 13,53 milioane de lei, iar cheltuielile financiare de 4,92 milioane de lei.