Afaceri

Studiu Bestjobs: 6 din 10 angajați admit că fac cumpărături online în timpul serviciului

 Un angajat român alocă, în medie, o oră și jumătate pe lună pentru cumpărăturile online pe care le face de la birou

Aproape 6 din 10 angajați români admit că fac cumpărături online în timpul orelor de program cel puțin odată pe lună, iar cei mai mulți (52%) spun că alocă, în medie, 30 de minute pentru fiecare sesiune de cumpărături, arată un sondaj desfășurat de BestJobs. Există, însă, și angajați care iau o pauză de la atribuțiile de serviciu pentru a face cumpărături pe internet mai des de câteva ori pe săptămână (7%) sau chiar zilnic (aproape 2%), iar în unele cazuri timpul alocat pentru căutarea produselor și finalizarea cumpărăturilor depășește o oră (2%), potrivit sondajului BestJobs.

Cei mai mulți angajați (54%) preferă să facă cumpărături pe internet după-amiază, între orele 15:00 și 18:00, în timp ce 19% dintre respondenți găsesc timp pentru astfel de cumpărături dimineața, între 9:00 și 11:00. Doar 15% dintre respondenți spun că fac pauză de la birou pentru cumpărături în jurul pauzei de prânz.

Unul din doi angajați folosește cel mai adesea telefonul personal pentru a face cumpărături online în timpul orelor de program, iar 32% folosesc calculatorul sau laptopul de serviciu. Alte dispozitive folosite de către angajații românii pentru cumpărături online sunt PC-ul/laptop-ul personal (7%), tableta personală (4%), telefonul de serviciu (2%) sau tableta oferită de companie (1%).
Ce și de unde cumpără angajații românii

Printre produsele cele mai cumpărate prin intermediul internetului de către angajații români se află produsele de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii (39.8%), produse electronice și electrocasnice (33%), produse IT&C (28%), cadouri (24.3%), produse cosmetice (15.5%), jucării și produse pentru copii (9%) și produse de bricolaj și amenajări interioare (9.2%).

Sondajul a fost desfășurat de BestJobs în luna august 2018 pe un eșantion de 1.302 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban.

Articole recente

Raiffeisen Bank România continuă ritmul de creștere: +35% mai mulți clienți noi, +12% pe zona de credite nete, +15% la economisire în prima jumătate a anului 2025

Raiffeisen Bank România încheie prima jumătate a anului cu rezultate care confirmă menținerea strategiei de…

o oră ago

Mozaik Investments devine acționar majoritar al Genesis College, unul dintre cele mai mari businessuri educaționale private cu capital integral românesc

Firma de investiții Mozaik Investments anunță achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College, una…

o oră ago

Evoluții geopolitice mondiale în primul sfert al secolului XXI. România în acest context; Previziuni pentru 2050 (Corneliu Pivariu)

Autor: Corneliu Pivariu - General-maior (cu două stele) în retragere, expert in geopolitică și relații internaționale,…

2 ore ago

Un vânzător de iluzii (Iulian Mareș)

Viktor Orban s-a aflat sâmbăta la Băile Tușnad, ca principal invitat al celei de-a 34-a…

2 ore ago

PROIECT EDITORIAL FEL, DEDICAT PAMÂNTURILOR RARE: Ceriu (Teodora Mîndra)

Echipa Future Energy Leaders România, platforma de tineret al Comitetul Național Român al Consiliului Mondial…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More