Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa Pixabay
Românii au încredere în brokerii de asigurări (34%) și companiile de asigurări (31%), au deschidere tot mai mare către asigurările încheiate folosind instrumente digitale și consideră vital rolul consultantului în încheierea unei polițe, relevă un studiu lansat, joi, în cadrul Conferinței Naționale a Brokerilor de Asigurări și Pensii, intitulată “Viitorul se întâmplă acum”, organizată de Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România (UNSICAR).
Studiul “Digitalizarea clienților de asigurări din România” a fost realizat de Unlock Research în luna noiembrie pentru UNSICAR și arată că, în ceea ce privește încrederea, clienții de asigurări din România clasează pe primul loc Banca Națională (41%), urmată de brokerii de asigurări (34%) și companiile de asigurări (31%).
“Într-un context în care nivelul de încredere al românilor a scăzut pe toate palierele în 2020 ne bucură să vedem ca brokerii de asigurări au reușit să aibă o cotă mare și mai ales să fie apreciați de consumatori ca fiind principalul factor determinant în încheierea unei polițe de asigurare”, a declarat președintele UNSICAR, Dorel Duță.
Nevoia de a discuta cu un consultant rămâne prioritară
Nevoile românilor în procesul de achiziție a asigurărilor s-au dovedit a fi diverse, potrivit studiului citat. Printre ele se numără atât oferirea celui mai bun raport între costul primei și valoarea asigurată (84%), siguranța unui asigurator de încredere (80%) cât și interacțiunea cu un consultant care să explice detaliile poliței de asigurare (78%). Criteriul esențial îl reprezintă existența unui specialist cu care clientul de asigurări să poată vorbi pentru clarificarea oricărui detaliu, direct sau prin intermediul instrumentelor digitale.
Cele mai cunoscute asigurări sunt cele mai simple și ușor de contractat în mediul online
Cele mai cunoscute asigurări sunt cele mai simple și ușor de contractat, unele obligatorii, pe care mulți sunt dispuși să le achiziționeze online, printre ele numărându-se: asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), asigurarea auto (CASCO), asigurarea obligatorie de locuință (PAD) și asigurarea facultativă de locuință. Asigurările mai complexe sunt mai puțin cunoscute în mediul online, cum ar fi asigurarea de sănătate, asigurarea de viață, asigurarea de studii pentru copii, asigurarea de accidente persoane. În cazul acestora din urmă cei care au participat la studiu au percepția că nu se pot realiza online.
Avantajele și dezavantajele încheierii de asigurări online
Relevant este că românii sunt din ce in ce mai deschiși sa utilizeze instrumente digitale pentru achiziția unei polițe. Printre principalele avantaje ale contractării unei polițe de asigurare în mod digital sunt rapiditatea procesului (42%), simplitatea (29%) și protecția față de COVID (19%). Pe de altă parte românii s-au arătat reticenți în a cumpăra o poliță de asigurare în mediul digital, motivele de bază fiind lipsa expertizei unui consultant (28%) și neîncrederea în spațiul online.
Studiul Unlock a fost realizat în luna noiembrie 2020, pe un eșantion de 600 de persoane din mediul urban, atât bărbați, cât și femei, de peste 18 ani, care au cel puțin un produs de asigurare.
Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…
Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…
Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…
Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…
Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…
Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…
This website uses cookies.
Read More