Update articol:

Studiu UNSICAR: Românii sunt dispuși să utilizeze instrumente online în achiziția de asigurări, dar rolul brokerului rămâne vital

infiintare firme online Sursa Pixabay

Românii au încredere în brokerii de asigurări (34%) și companiile de asigurări (31%), au deschidere tot mai mare către asigurările încheiate folosind instrumente digitale și consideră vital rolul consultantului în încheierea unei polițe, relevă un studiu lansat, joi, în cadrul Conferinței Naționale a Brokerilor de Asigurări și Pensii, intitulată “Viitorul se întâmplă acum”, organizată de Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România (UNSICAR).

Studiul “Digitalizarea clienților de asigurări din România” a fost realizat de Unlock Research în luna noiembrie pentru UNSICAR și arată că, în ceea ce privește încrederea, clienții de asigurări din România clasează pe primul loc Banca Națională (41%), urmată de brokerii de asigurări (34%) și companiile de asigurări (31%).

“Într-un context în care nivelul de încredere al românilor a scăzut pe toate palierele în 2020 ne bucură să vedem ca brokerii de asigurări au reușit să aibă o cotă mare și mai ales să fie apreciați de consumatori ca fiind principalul factor determinant în încheierea unei polițe de asigurare”, a declarat președintele UNSICAR, Dorel Duță.

Nevoia de a discuta cu un consultant rămâne prioritară  

Nevoile românilor în procesul de achiziție a asigurărilor s-au dovedit a fi diverse, potrivit studiului citat. Printre ele se numără atât oferirea celui mai bun raport între costul primei și valoarea asigurată (84%), siguranța unui asigurator de încredere (80%) cât și interacțiunea cu un consultant care să explice detaliile poliței de asigurare (78%). Criteriul esențial îl reprezintă existența unui specialist cu care clientul de asigurări să poată vorbi pentru clarificarea oricărui detaliu, direct sau prin intermediul instrumentelor digitale.

 Cele mai cunoscute asigurări sunt cele mai simple și ușor de contractat în mediul online  

Cele mai cunoscute asigurări sunt cele mai simple și ușor de contractat, unele obligatorii, pe care mulți sunt dispuși să le achiziționeze online, printre ele numărându-se: asigurarea de răspundere civilă auto (RCA),  asigurarea auto (CASCO), asigurarea obligatorie de locuință (PAD) și asigurarea facultativă de locuință. Asigurările mai complexe sunt mai puțin cunoscute în mediul online, cum ar fi asigurarea de sănătate, asigurarea de viață, asigurarea de studii pentru copii, asigurarea de accidente persoane. În cazul acestora din urmă cei care au participat la studiu au percepția că nu se pot realiza online.

Avantajele și dezavantajele încheierii de asigurări online

Relevant este că românii sunt din ce in ce mai deschiși sa utilizeze instrumente digitale pentru achiziția unei polițe. Printre principalele avantaje ale contractării unei polițe de asigurare în mod digital sunt rapiditatea procesului (42%), simplitatea (29%) și protecția față de COVID (19%). Pe de altă parte românii s-au arătat reticenți în a cumpăra o poliță de asigurare în mediul digital, motivele de bază fiind lipsa expertizei unui consultant (28%) și neîncrederea în spațiul online.

Studiul Unlock a fost realizat în luna noiembrie 2020, pe un eșantion de 600 de persoane din mediul urban, atât bărbați, cât și femei, de peste 18 ani, care au cel puțin un produs de asigurare.

BVBStiri BVB

MedLife S.A. (M) (21/01/2021)

ERATA - Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

VOLKSWAGEN VZ TURBO LONG 0.10/117/127 (EBVWTL12) (21/01/2021)

Reluare tranzactionare - ora 13:45 - Notificare Erste Group Bank AG suspendare limita variatie