-
Oficialii americani își exprimă îngrijorarea cu privire la tehnologia străină din infrastructura de transport
-
Avizul menționează că au fost găsite radiouri nedocumentate în invertoare și baterii fabricate în străinătate
-
Avertismente tot mai intense ale SUA cu privire la tehnologia chineză
Oficialii americani spun că infrastructura autostrăzilor alimentată cu energie solară, inclusiv încărcătoarele, stațiile meteorologice de pe marginea drumului și camerele de trafic, ar trebui verificate pentru a detecta prezența dispozitivelor necorespunzătoare – cum ar fi radiouri ascunse – ascunse în baterii și invertoare, potrivit Reuters.
Avizul, difuzat la sfârșitul lunii trecute de Administrația Federală a Autostrăzilor din cadrul Departamentului Transporturilor al SUA, vine pe fondul intensificării acțiunilor guvernamentale privind prezența tehnologiei chineze în infrastructura de transport a Americii.
Nota de securitate de patru pagini, a cărei copie a fost analizată de Reuters, menționează că au fost descoperite aparate radio celulare nedocumentate „în anumite invertoare de putere și BMS fabricate în străinătate”, referindu-se la sistemele de gestionare a bateriilor.
Nota, care nu a fost raportată anterior, nu specifică de unde au fost importate produsele care conțin echipamente nedocumentate, dar multe invertoare sunt fabricate în China.
Există o îngrijorare crescândă din partea oficialilor americani că dispozitivele, împreună cu sistemele electronice care gestionează bateriile reîncărcabile, ar putea fi echipate cu componente de comunicații necorespunzătoare, care ar permite manipularea lor de la distanță la ordinul Beijingului.
În luna mai, Reuters a raportat că oficialii americani din domeniul energiei au devenit îngrijorați după ce experții au descoperit dispozitive de comunicații necorespunzătoare în unele invertoare și baterii chinezești. Mai târziu în aceeași lună, grupul industrial Green Power Denmark a declarat că au fost găsite componente electronice inexplicabile în echipamentele importate pentru rețeaua de alimentare cu energie a Danemarcei.
Agenția pentru Securitate Cibernetică și Infrastructură din SUA a trimis întrebările către Departamentul Transporturilor, care a declarat într-un comunicat că avizul „rezumă rapoartele publice și neclasificate pentru a se asigura că agențiile implementează măsuri practice de atenuare pentru operatorii de transport”. Acesta a trimis întrebările suplimentare înapoi către Agenția pentru Securitate Cibernetică și Infrastructură.
Ambasada Chinei la Washington a declarat într-un comunicat că se opune „denaturării și denigrării realizărilor Chinei în domeniul infrastructurii energetice”.
În avertismentul său, Administrația Federală a Autostrăzilor a citat rapoarte la nivel federal și statal despre „aparate radio celulare nedocumentate” găsite în interiorul invertoarelor și bateriilor și că evaluările la nivel național au stabilit că acestea pot reprezenta un risc.
Avizul din 20 august menționa că dispozitivele erau utilizate pentru alimentarea unei serii de infrastructuri rutiere din SUA, inclusiv semne, camere de trafic, stații meteorologice, zone pentru vizitatori și depozite alimentate cu energie solară, precum și încărcătoare pentru vehicule electrice. Riscurile menționate includeau întreruperi simultane și furtul ascuns de date.
Alerta sugera ca autoritățile competențe să inventarieze invertoarele din sistemul de autostrăzi din SUA, să scaneze dispozitivele cu tehnologie de analiză a spectrului pentru a detecta orice comunicații neașteptate, să dezactiveze sau să elimine orice aparate radio nedocumentate și să se asigure că rețelele lor sunt segmentate corespunzător.
Separat, Washingtonul a exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la prezența autovehiculelor chineze pe autostrăzile americane, temându-se că companiile chineze ar putea colecta date sensibile în timp ce testează vehicule autonome în Statele Unite.
În ianuarie, Departamentul Comerțului a finalizat regulile care vor interzice efectiv aproape toate mașinile și camioanele chinezești de pe piața americană până la sfârșitul anului 2026, ca parte a unei campanii de combatere a software-ului și hardware-ului auto din China.