Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzDepartamentul de Comerț al SUA este așteptat luni să propună interzicerea software-ului și hardware-ului chinez în vehiculele conectate și autonome de pe drumurile americane din cauza preocupărilor privind securitatea națională, au declarat două surse pentru Reuters.
Administrația Biden a exprimat îngrijorări serioase cu privire la colectarea de date de către companiile chineze cu privire la șoferii și infrastructura americană, precum și la potențiala manipulare străină a vehiculelor conectate la internet și a sistemelor de navigație.
Regulamentul propus ar interzice importul și vânzarea de vehicule din China cu software sau hardware cheie de comunicații sau sisteme de conducere automată, au declarat cele două surse, care au refuzat să fie identificate deoarece decizia nu a fost făcută publică.
Măsura reprezintă o escaladare semnificativă a restricțiilor actuale ale Statelor Unite privind vehiculele, software-ul și componentele chinezeşti. Săptămâna trecută, administrația Biden a blocat creșteri tarifare abrupte asupra importurilor chineze, inclusiv o taxă de 100% asupra vehiculelor electrice, precum și noi creșteri asupra bateriilor EV și a mineralelor cheie.
Secretarul Comerțului, Gina Raimondo, a declarat în mai că riscurile de software sau hardware chinezesc în vehiculele americane conectate sunt semnificative.
„Vă puteți imagina cel mai catastrofal rezultat teoretic dacă ați avea câteva milioane de mașini pe drum și software-ul ar fi dezactivat”, a spus ea.
În februarie, președintele Joe Biden a ordonat o investigație pentru a stabili dacă importurile de vehicule chinezești prezintă riscuri de securitate națională în ceea ce privește tehnologia mașinilor conectate – și dacă acest software și hardware ar trebui să fie interzise în toate vehiculele de pe drumurile din SUA.
„Politicile Chinei ar putea inunda piața noastră cu vehiculele sale, prezentând riscuri pentru securitatea noastră națională”, a declarat anterior Biden. „Nu voi permite ca acest lucru să se întâmple sub conducerea mea”.
Departamentul Comerțului intenționează să ofere publicului 30 de zile pentru a face observații înainte de finalizarea normelor, au declarat sursele. Aproape toate vehiculele noi de pe drumurile din SUA sunt considerate „conectate”. Aceste vehicule au la bord echipamente de rețea care permit accesul la internet, permițându-le să partajeze date cu dispozitive atât din interiorul, cât și din exteriorul vehiculului.
Departamentul intenționează, de asemenea, să propună ca interdicțiile privind software-ul să intre în vigoare în anul de model 2027, iar interdicția privind hardware-ul să intre în vigoare în ianuarie 2029 sau în anul de model 2030. Interdicțiile în cauză ar include vehiculele cu anumite funcții bluetooth, satelit și wireless, precum și vehiculele foarte autonome care ar putea funcționa fără un șofer la volan.
În noiembrie, un grup bipartizan de parlamentari americani a tras un semnal de alarmă cu privire la colectarea și prelucrarea datelor sensibile de către companiile chineze din sectorul auto și tehnologic în timpul testării vehiculelor autonome în Statele Unite.
Interdicțiile s-ar extinde la alți adversari străini ai SUA, inclusiv Rusia, au declarat sursele.
Un grup comercial care reprezintă principalii producători auto, inclusiv General Motors (GM.N), Toyota Motor (7203.T), Volkswagen (VOWG_p.DE), Hyundai (005380.KS), și alții, a avertizat că schimbarea hardware-ului și a software-ului va lua timp.
Producătorii auto au menționat că sistemele lor „sunt supuse unor procese ample de inginerie, testare și validare înainte de producție și, în general, nu pot fi schimbate cu ușurință cu sisteme sau componente de la un alt furnizor”.
Departamentul Comerțului a refuzat să comenteze sâmbătă. Reuters a raportat pentru prima dată, la începutul lunii august, detalii ale unui plan care ar avea de către producătorii auto chinezi pe drumurile din SUA. Există relativ puține vehicule ușoare fabricate în China importate în Statele Unite.
Casa Albă a aprobat joi propunerea finală, potrivit unui site guvernamental. Regula vizează asigurarea securității lanțului de aprovizionare pentru vehiculele americane conectate. Ea se va aplica tuturor vehiculelor care circulă pe drumurile din SUA, dar nu și vehiculelor agricole sau miniere, au precizat sursele.
Biden a precizat că majoritatea autovehiculelor sunt conectate precum telefoanele inteligente pe roți, fiind conectate la telefoane, sisteme de navigație, infrastructură critică și la companiile care le-au fabricat.
Preşedintele american Donald Trump a jucat golf duminică la complexul său de la Turnberry, în…
Peste 2200 de consumatori din judeţul Bihor nu au în continuare energie electrică, după furtuna…
Premierul Ilie Bolojan a avut o primă reacție duminică, la câteva zile după ce informații…
Sâmbătă, China a lansat un plan de acțiune global pentru inteligența artificială, care solicită cooperarea…
Acțiunile Palantir au crescut cu peste 2% vineri, atingând un nou record. Furnizorul de software…
Comisarii de la Protecția Consumatorilor au dat amenzi de peste 250.000 de lei în urma…
This website uses cookies.
Read More