Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzPreviziunea JPMorgan privind prețurile triple ale țițeiului Brent ar putea deveni în curând realitate, pe fondul intensificării riscului de conflict în și în jurul Strâmtorii Hormuz. Calea navigabilă, care gestionează aproximativ 20% din comerțul mondial cu petrol, rămâne unul dintre cele mai critice puncte de strangulare maritimă din lume. Orice perturbare, în special în contextul escaladării militare crescânde dintre Iran și Israel, ar putea afecta fluxurile de energie la nivel mondial și ar putea determina creșterea prețurilor, potrivit Zero Hedge.
Cel mai îngrijorător semn al unei potențiale întreruperi a traficului maritim în Strâmtoarea Hormuz a apărut în cursul nopții, printr-o declarație pe X a fostului ministru iranian al economiei, Ehsan Khandouzi. Deși neoficială, momentul și rangul înalt al comentariului pot reflecta sentimentul general al regimului sau pot servi ca avertisment cu privire la ceea ce urmează.
„Începând de mâine, timp de 100 de zile, niciun petrolier sau cargou cu GNL nu va putea trece prin strâmtoare fără aprobarea Iranului”, a declarat Khandouzi.
El a afirmat: „Această politică este decisivă dacă este implementată „în timp util”. Orice întârziere în implementarea ei înseamnă continuarea războiului în interiorul țării. Lupta lui Trump trebuie încheiată printr-o combinație de economie și securitate”.
Astfel de mesaje, mai ales în contextul activității navale a Gărzii Revoluționare Islamice (IRGC) în regiune, crește probabilitatea ca IRGC să ia măsuri împotriva rutelor comerciale din strâmtoare. Această escaladare ar putea fi catalizatorul care transformă previziunea JPMorgan de 120-130 dolari pe baril pentru țițeiul Brent dintr-un scenariu într-o realitate a pieței.
Iată câteva fragmente din nota completă a JPM: “Blocarea Strâmtorii Hormuz, cea mai aglomerată rută maritimă pentru transportul petrolului din lume, ar paraliza comerțul cu petrol din regiune, determinând o creștere vertiginoasă a prețurilor petrolului”.
Canalul îngust – în punctul său cel mai îngust are doar 21 de mile (33 km) lățime – care separă Emiratele Arabe Unite, Oman și Iran, leagă Golful Persic de Oceanul Indian și facilitează transportul a aproximativ 30% din comerțul mondial de petrol transportat pe mare și 20% din aprovizionarea mondială cu GNL.
În ansamblu, cel mai important punct de strangulare maritim din lume pare să se afle în vizorul regimului iranian. Marți, președintele Trump s-a întâlnit cu echipa sa de securitate națională timp de peste o oră pentru a discuta despre Orientul Mijlociu, iar ulterior a purtat o convorbire telefonică cu premierul israelian Netanyahu.
Întrebarea cheie este acum dacă SUA va intra în conflict. Dacă da, întreruperea transportului maritim în strâmtoarea Hormuz este aproape garantată, ceea ce ar crea premisele pentru o criză a piețelor energetice mondiale.
Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…
Grupul Financiar Banca Transilvania a participat pentru prima dată în acest an la exercițiul european…
Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…
Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…
Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…
This website uses cookies.
Read More