Update articol:

Turiştii europeni combină sărbătorile clasice de Crăciun cu dorinţa de a explora destinaţiile îndepărtate (platformă de rezervări)

aeroport Sursa foto: pixabay.com

Europenii care îşi rezervă vacanţele prin agenţiile de turism combină interesul pentru sărbătorile clasice cu dorinţa tot mai mare de a explora comori ascunse în destinaţii îndepărtate, arată o analiză privind tendinţele de călătorie de Crăciun realizată de RateHawk, o platformă de rezervări turistice B2B, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, târgurile tradiţionale de Crăciun şi evenimentele dedicate Adventului continuă să atragă turiştii europeni în căutarea atmosferei festive. Rezervările în destinaţii diverse din Europa reprezintă 35% din totalul rezervărilor efectuate de agenţiile de turism europene la nivel mondial. Cele mai populare cinci destinaţii europene sunt Franţa, Spania, Marea Britanie, Italia şi Germania. Aceste ţări rămân opţiunile cheie pentru călătorii care doresc să experimenteze tradiţiile de sărbători, bucătăria locală şi meşteşugurile artizanale. În afară de marile capitale, printre cele mai populare destinaţii se numără Munchen, Frankfurt, Strasbourg, Salzburg, Colmar şi Bordeaux.

Cele mai populare cinci destinaţii de călătorie îndepărtate pentru turiştii europeni sunt Statele Unite ale Americii, Thailanda, Emiratele Arabe Unite, Japonia şi Mexic. Valoarea medie a tranzacţiilor pentru rezervările de cazare este de 1.487 euro, cu o durată medie a sejurului de patru nopţi.

În ciuda scăderii generale a numărului de vizitatori în SUA pe parcursul anului, aceasta rămâne una dintre destinaţiile de Crăciun cele mai solicitate de europenii, care îşi rezervă vacanţele prin agenţii de turism. RateHawk înregistrează o creştere semnificativă a interesului pentru oraşe precum New York şi Orlando în perioada sărbătorilor.

O altă destinaţie populară îndepărtată este Thailanda, cu sezonul de vârf pentru vacanţele la plajă în timpul vacanţei de iarnă din Europa. Zboruri directe noi din ţările europene către Bangkok şi Phuket, introduse de companii aeriene precum Air France şi Norse Atlantic, au făcut ţara şi mai accesibilă. Pe lângă destinaţiile clasice, tot mai mulţi turişti aleg locuri precum Takua Pa, cunoscut pentru centrul său istoric şi Chiang Rai, renumit pentru impresionantul Templu Alb.

Emiratele Arabe Unite reprezintă o altă destinaţie populară pentru turiştii care caută o escapadă însorită, în special pentru vizitatorii din Marea Britanie, Italia şi Spania. Dubai şi Abu Dhabi sunt cele mai frecvent rezervate oraşe, oferind o gamă largă de experienţe. De la aceste hub-uri, călătorii se pot bucura de atracţii culturale precum Louvre Abu Dhabi, precum şi de situri naturale precum Lacul Hatta şi Munţii Jebel Jais.

Japonia încheie acest an cu o creştere de 188% a rezervărilor hoteliere efectuate prin RateHawk, comparativ cu perioada Crăciunului din anul trecut. Deşi oraşele Tokyo, Kyoto şi Osaka rămân preferate, turiştii explorează şi locuri mai liniştite, printre care Kanazawa, cunoscut pentru bucătăria sa de iarnă, izvoarele termale din Hakone şi instalaţiile luminoase de iarnă din Matsumoto. Regiunile montane din Japonia, precum Hokkaido, devin din ce în ce mai populare pentru vacanţele de schi.

“Anul acesta, observăm că tot mai mulţi călători caută experienţe noi şi aleg oraşe mai puţin aglomerate, chiar şi în cadrul destinaţiilor cunoscute. Oferim agenţiilor de turism acces la peste 2,9 milioane de opţiuni de cazare selectate cu atenţie. Cu o selecţie atât de largă şi filtre de căutare utile, agenţii pot găsi cele mai bune opţiuni pentru a satisface diferite nevoi şi pentru a ajuta la rezervările de ultimă oră”, a declarat Astrid Kastberg, director general al RateHawk, citată în prezentarea analizei.

RateHawk este o platformă inovatoare de rezervări turistice B2B dezvoltată de Emerging Travel Group. Aceasta oferă cazare în unităţi hoteliere hotele, bilete de avion, bilete de tren, închirieri auto şi multe altele, totul prin intermediul unui singur sistem uşor de utilizat. Partenerii RateHawk au acces la peste 2,9 milioane de proprietăţi de la peste 220 000 de hoteluri contractate direct şi 330 de furnizori globali, alături de zboruri de la peste 400 de companii aeriene şi transferuri în peste 150 de ţări.