Update articol:

Un atac cibernetic al Qantas ar fi putut fura o cantitate „semnificativă” de date de la șase milioane de clienți

Compania aeriană australiană Qantas declară că un atac cibernetic asupra datelor, efectuat luni, a expus informațiile personale a șase milioane de clienți și se așteaptă ca suma furată să fie „semnificativă”, potrivit CNN.

Atacul cibernetic a penetrat o platformă de servicii terţă pentru clienți, utilizată de un centru de contact Qantas, a anunțat compania aeriană într-un comunicat de miercuri. Șase milioane de clienți au înregistrări de servicii pe platformă – cu date care includ unele dintre numele lor, adrese de e-mail, numere de telefon, date de naștere și numere de călătorie frecvente.

Cu toate acestea, platforma nu conține detalii despre cardul de credit al clienților, informații financiare sau detalii despre pașaport, a declarat Qantas.

După ce Qantas a detectat o „activitate neobișnuită” pe platformă, a luat măsuri și a „izolat” sistemul, a spus aceasta. Declarația a precizat că toate sistemele Qantas sunt acum securizate și nu există niciun impact asupra operațiunilor sau siguranței companiei.

Nu este clar exact câte date au fost furate, „deși ne așteptăm ca acestea să fie semnificative”, a declarat compania aeriană. Acum se lucrează pentru a sprijini clienții afectați și se cooperează cu Centrul Australian de Securitate Cibernetică, Poliția Federală Australiană și experți independenți în securitate cibernetică în cadrul anchetei.

„Ne cerem sincere scuze clienților noștri și recunoaștem incertitudinea pe care o va cauza acest lucru. Clienții noștri ne încredințează informațiile lor personale și ne luăm această responsabilitate în serios”, a declarat Vanessa Hudson, CEO-ul Qantas, în comunicat.

„Îi contactăm astăzi pe clienții noștri și ne concentrăm pe a le oferi sprijinul necesar.”

Prețul acțiunilor Qantas a scăzut cu 3,5% în tranzacțiile de dimineață, față de o creștere de 0,4% pe piața generală, potrivit Reuters.

Australia a cunoscut o serie de atacuri cibernetice majore și atacuri cibernetice asupra companiilor în ultimii ani. În 2019, un atac cibernetic a vizat partidele de guvernământ și de opoziție din Australia cu mai puțin de trei luni înainte de alegerile naționale. Doi ani mai târziu, postul de radio Nine News a suferit un atac cibernetic care a forțat o serie de emisiuni în direct să fie oprite – numindu-l cel mai mare atac cibernetic asupra unei companii media din istoria Australiei.

Cel mai recent, în 2022, infractorii cibernetici din Rusia au efectuat un atac ransomware asupra Medibank, una dintre cele mai mari companii de asigurări private de sănătate din Australia. Date personale sensibile, inclusiv informații despre cererile de despăgubire medicală, au fost furate de la 9,7 milioane de clienți – o parte dintre acestea fiind apoi publicate pe dark web.

Anul trecut, Australia a numit public și a impus sancțiuni unui cetățean rus pentru presupusul său rol în atac. Acesta era un presupus membru al bandei ransomware rusești REvil, care lansase anterior atacuri ample asupra unor ținte din Statele Unite și din alte părți, înainte ca autoritățile ruse să ia măsuri în 2022 și să aresteze mai multe persoane.

BVB | Știri BVB

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (25/07/2025)

Convocare AGA O & E 03(04).09.2025

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (25/07/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 28.07.2025 - 27.08.2025

SIMTEL TEAM (SMTL) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 27.07.2025 - 26.08.2025