International

Uniunea Europeană: Acord asupra unei serii de drepturi pentru pasagerii companiilor aeriene

Cele 27 de țări ale UE au convenit joi asupra unei serii de constrângeri impuse companiilor aeriene pentru a proteja drepturile pasagerilor, compensațiilor pentru întârzieri și termenului de răspuns la reclamații, notează AFP, potrivit Agerpres.

Noul cadru stabilit prin acest acord își propune să stabilească reguli ‘mai simple și mai clare’ pentru pasageri, păstrând în același timp concurența între companiile aeriene în cadrul pieței interne, potrivit unui comunicat al Consiliului UE, organismul care reprezintă cele 27 de state membre.

Textul, aprobat de miniștrii transporturilor din statele membre, urmează să fie prezentat Parlamentului European.

Acesta a fost apărat de președinția poloneză a UE, care a salutat depășirea ‘unei etape istorice’ în această chestiune, după 12 ani de negocieri.

Acordul stabilește ‘peste 30 de noi drepturi’ pentru pasageri, aplicabile între momentul în care își cumpără biletul și momentul în care ajung la destinație, a salutat ministrul polonez Dariusz Klimczak.

Ministrul francez al transporturilor, Philippe Tabarot, a declarat într-un mesaj pe rețeaua X că este ‘mulțumit de compromisul’ la care s-a ajuns de Uniunea Europeană.

El a citat mai multe progrese concrete, în special drepturi sporite pentru pasagerii cu dizabilități sau mobilitate redusă, un mecanism automat de compensare în cazul anulării zborului și criterii de compensare pe care companiile aeriene vor fi obligate să le respecte în caz de întârziere.

‘Acest text ar fi putut fi mai ambițios, dar este o etapă importantă pentru a continua îmbunătățirea calității serviciilor oferite utilizatorilor transportului aerian’, a adăugat Tabarot.

Asociația Airlines for Europe (A4E), care include printre altele Air France-KLM, Lufthansa, Ryanair și easyJet, și-a exprimat dezamăgirea față de acord.

Aceasta a reproșat textului că introduce ‘și mai multă complexitate’ în comparație cu propunerea inițială a Comisiei Europene din 2013.

În timpul acestor negocieri, a fost ridicată ideea – apărată de companiile aeriene – de a crește pragul de compensare a pasagerilor de la trei la cinci ore de întârziere. Această idee a fost respinsă de Germania. 

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

3 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

3 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

5 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

5 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

5 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

7 ore ago

This website uses cookies.

Read More