International

Uniunea Europeană: Acord asupra unei serii de drepturi pentru pasagerii companiilor aeriene

Cele 27 de țări ale UE au convenit joi asupra unei serii de constrângeri impuse companiilor aeriene pentru a proteja drepturile pasagerilor, compensațiilor pentru întârzieri și termenului de răspuns la reclamații, notează AFP, potrivit Agerpres.

Noul cadru stabilit prin acest acord își propune să stabilească reguli ‘mai simple și mai clare’ pentru pasageri, păstrând în același timp concurența între companiile aeriene în cadrul pieței interne, potrivit unui comunicat al Consiliului UE, organismul care reprezintă cele 27 de state membre.

Textul, aprobat de miniștrii transporturilor din statele membre, urmează să fie prezentat Parlamentului European.

Acesta a fost apărat de președinția poloneză a UE, care a salutat depășirea ‘unei etape istorice’ în această chestiune, după 12 ani de negocieri.

Acordul stabilește ‘peste 30 de noi drepturi’ pentru pasageri, aplicabile între momentul în care își cumpără biletul și momentul în care ajung la destinație, a salutat ministrul polonez Dariusz Klimczak.

Ministrul francez al transporturilor, Philippe Tabarot, a declarat într-un mesaj pe rețeaua X că este ‘mulțumit de compromisul’ la care s-a ajuns de Uniunea Europeană.

El a citat mai multe progrese concrete, în special drepturi sporite pentru pasagerii cu dizabilități sau mobilitate redusă, un mecanism automat de compensare în cazul anulării zborului și criterii de compensare pe care companiile aeriene vor fi obligate să le respecte în caz de întârziere.

‘Acest text ar fi putut fi mai ambițios, dar este o etapă importantă pentru a continua îmbunătățirea calității serviciilor oferite utilizatorilor transportului aerian’, a adăugat Tabarot.

Asociația Airlines for Europe (A4E), care include printre altele Air France-KLM, Lufthansa, Ryanair și easyJet, și-a exprimat dezamăgirea față de acord.

Aceasta a reproșat textului că introduce ‘și mai multă complexitate’ în comparație cu propunerea inițială a Comisiei Europene din 2013.

În timpul acestor negocieri, a fost ridicată ideea – apărată de companiile aeriene – de a crește pragul de compensare a pasagerilor de la trei la cinci ore de întârziere. Această idee a fost respinsă de Germania. 

Articole recente

Percheziții DNA într-un dosar de evaziune fiscală cu prejudiciul de peste 90 de milioane de lei

Procurorii Direcției Naționale Anticorupție efectuează, miercuri, 47 de percheziții într-un dosar în care se investighează…

3 ore ago

Morphosis Capital a atras 130 de milioane de euro pentru Fondul II, depăşind ţinta iniţială

Morphosis Capital a atras 130 de milioane de euro pentru Fondul II, depăşind ţinta iniţială,…

3 ore ago

Ovidiu Wlassopol: Autoritățile europene au exprimat încă din iulie îngrijorările cu privire la măsurile guvernului care pot afecta independența ASF (vezi scrisoarea)

Autoritățile europene au exprimat încă din iulie îngrijorările cu privire la măsurile guvernului care pot…

3 ore ago

Disponibilitate Situații financiare individuale interimare simplificate la 30 iunie 2025 ale LION CAPITAL SA

Sediul social Calea Victoriei nr. 35 A, Arad 310158 • Tel +40257 304 438 •…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More