Update articol:

Vacanțe în Europa 2025: 75% dintre turiști aleg pachetul „zbor + hotel”, iar prețul mediu ajunge la 1.343 euro/persoană. Madeira urcă în top (analiză Eturia)

Sorin Stoica CEO Eturia

Pentru turiștii români, vara nu începe când se deschid oficial plajele, ci atunci când încep căutările online. Datele Eturia, extrase din platforma sejureuropa.ro, arată că peste 58% dintre căutările de vacanțe au loc în perioada iunie–august, cu un interes crescut pentru orașe care permit multiple activitǎti, insule spectaculoase, la cateva ore distanțǎ și pachete cât mai complete.

Vara 2025, la capitolul căutări pentru Europa, are un podium deja conturat:

  • Barcelona și Madeira se află în frunte, fiecare cu 10% dintre căutări,
  • Urmează la egalitate Paris și Roma, ambele cu 8%,
  • Zakynthos (7%), Istanbul (5%)și câte 4% pentru Tenerife, Madrid și Londra.

Astfel, în 2025, 75% dintre căutările înregistrate în platforma Eturia, wwww.sejureuropa.ro, sunt pentru varianta ”zbor + hotel” – alegerea ideală pentru city break-uri și sejururi la plajă. 20% dintre turiști aleg în căutările lor pachetele clasice, care includ și transferuri sau asigurări, în timp ce 4% preferă provocarea unui itinerar personalizat cu mai multe destinații.

”Faptul că destinații precum Mallorca, Madeira sau Lisabona se numără printre cele mai rezervate vacanțe în Europa arată cât de mult apreciază călătorii combinația dintre peisajele deosebite, confort și prețuri corecte. Vedem tot mai des turiști care, folosind platformele online, își construiesc vacanțele pas cu pas, alegând experiențe și servicii adaptate propriilor dorințe. Această combinație între tehnologie și consultanță personalizată le oferă libertatea de a transforma fiecare călătorie într-un moment exact pe gustul lor”, declară Sorin Stoica, CEO Eturia

Când vine vorba despre descrierea profilului turistului de vacanțe estivale în Europa, Capitala rămâne orașul de unde cei mai mulți turiști aleg să plece în vacanță – 73% dintre căutări au la locul de plecare selectat Bucureștiul, urmat de Cluj (12%), Iași (6%), Timișoara (5%) și, mai timid, Sibiu, Suceava și Constanța. Mulți dintre turiști selectează în platformele noastre ca punct de plecare inclusiv capitala Ungariei, Budapesta.

După research, alegerea finală se schimbă ușor. Turiștii care inițial căutau variante simple decid, în cele din urmă:

  • 46% – zbor + hotel,
  • 35% – pachet turistic complet,
  • 11% – trasee cu mai multe destinații, iar restul preferă pachete atipice sau bilete individuale de avion.

Cifrele ne arată că românii devin tot mai creativi în planificarea vacanțelor. Aproximativ 10% dintre cei care aleg combinația clasică ”zbor + hotel” adaugă ulterior experiențe care transformă o simplă călătorie într-o aventură memorabilă: experiențe culinare, bilete la evenimente, tururi de oraș sau chiar bilete de tren pentru escapade de câteva ore. Ce arată asta? Că vacanța nu se oprește la rezervare. Mulți continuă să-și personalizeze sejurul cu doar câteva zile înainte de plecare, în aeroport sau chiar după ce ajung la destinație. Platforma online îi sprijină pas cu pas și pot adăuga oricând servicii extra, chiar și după ce pachetul a fost confirmat.

Un lucru este clar: românii NU mai merg în vacanță pentru 2–3 zile. Majoritatea rezervă cel puțin 3 nopți, călătoresc în cuplu și alocă un buget de peste 1.343 euro/persoană pentru o vacanță decentă. În cazul familiilor cu copii, suma poate ajunge chiar la 5.500 euro, mai ales pentru destinațiile din afara Europei.

Madeira este revelația verii: deși nu este în topul absolut al căutărilor, a fost rezervată de 22% dintre turiștii români în vara 2025.
Urmează:

  • Paris – 11%,
  • Malta – 10%,
  • Barcelona – 9,75%,
  • Mallorca – 9,5%.

(Creta, Istanbul, Milano, Lisabona și Gran Canaria completează lista destinațiilor rezervate.)

O cină romantică în Madeira nu înseamnă neapărat un buget mare. Potrivit datelor Numbeo.com:

  • o masă la restaurant simplu costă în medie 10 euro,
  • o cină completă pentru două persoane ajunge la 50 euro,
  • pentru o cafea scoți din buzunar în medie 1,50 euro,
  • iar o sticlă de apă la 0.33 l este sub 1,50 euro.

Insula atrage prin combinația de peisaje impresionante, climă blândă și prețuri accesibile pentru standardele europene, mai ales în contextul în care multe orașe populare din vestul Europei au înregistrat scumpiri în ultimii ani.

BVB | Știri BVB

C.N.T.E.E. TRANSELECTRICA (TEL) (12/08/2025)

Conferinta telefonica investitori si analisti prezentare rezultate S1-2025

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (12/08/2025)

Modificare detalii teleconferinta S1 2025