Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzFață de ultimii ani în care mediul de afaceri s-a confruntat în special cu riscuri legate de inflație și de indisponibilitatea unor produse critice și materii prime datorate disfuncționalităților lanțurilor logistice internaționale cauzate de evenimente extraordinare și total impredictibile (pandemia Covid, războiul din regiunea Mării Negre), începând de anul trecut cea mai importantă provocare a devenit cea legată de impredictibilitatea și modificările cadrului fiscal, consideră Vlad Tigoiu, Chief Strategy Officer, Fildas Catena Group.
Acesta ne-a spus: “Efectele negative inerente afectează în mod direct și indirect atât firmele, cât și consumatorii, prin diminuarea puterii de cumpărare. Un exemplu relevant este introducerea, începând de anul trecut, a taxării firmelor considerate mari cu un procent din cifra de afaceri, un principiu inechitabil care descurajează creșterea economică și competitivitatea în plan european, datorită lipsei oricărei legături directe cu rezultatul economic, sursa taxării.
Impredictibilitatea caracteristică ultimilor doi ani este amplificată și de creșterea arieratelor către firmele din sectorul privat, începând de la decontarea concediilor medicale și până la plata cu întârziere a unor bunuri și servicii critice (ex.: medicamente compensate).
O altă provocare pentru firme este introducerea de sarcini de raportare extrem de complexe, multe dintre ele repetitive. O factură este acum declarată de patru ori în formate și programe diferite. Ne întrebăm unde se stochează și cum se prelucrează asemenea volume de date. Oricum, aceste măsuri au avut 0 rezultate în ceea ce privește colectarea. Faimosul „gap de TVA” a crescut – ca și costurile administrative ale companiilor. Este evident că nu companiile raportoare sunt problema și că cerințele de raportare trebuie optimizate.”
O lecție importantă pe care am învățat-o în criza financiară din 2008 a fost să ne uităm cu prioritate la profitabilitate, în termeni relativi și absoluți, fluxuri de numerar, capital de lucru și nivel de îndatorare bancară și mai puțin la cifra de afaceri, ne-a mai spus reprezentantul Fildas: „O poziție financiară solidă, un grad sănătos de îndatorare coroborat cu agilitatea și flexibilitatea specifică business-urilor antreprenoriale creează premisele depășirii cu succes a provocărilor și crizelor.
Seriozitatea, soliditatea financiară, transparența și comunicarea proactivă sunt elemente cheie în relația cu partenerii de afaceri, asigurând accesul la credit comercial și creșterea, în timp, a limitelor acestuia.”
România are nevoie de măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, deoarece creşterea economică se realizează…
Autorizațiile de securitate acordate de guvernul SUA pentru cel puțin 37 de actuali și foști…
Preşedintele american, Donald Trump, a declarat marţi că a exclus desfăşurarea de trupe americane pe…
Exim Banca Românească a lansat o nouă soluţie de finanţare pentru persoanele fizice, disponibilă începând…
Nişte directoraşi şi nişte şefuţi care ţin puterea strânsă încearcă, astăzi, să manipuleze o reformă…
Ca participant la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), UniCredit Bank va fi în măsură să…
This website uses cookies.
Read More