Auto

Volkswagen amână decizia privind locul în care va fi construită noua fabrică

Volkswagen AG a amânat decizia privind locul în care va fi construită o mare unitate (gigafactory), a anunţat luni ministrul ceh al Industriei, Karel Havlicek, Cehia fiind una dintre locaţiile luate în calcul de grupul auto german pentru una din cele şase fabrici de baterii pentru vehicule electrice pe care vrea să le construiască în Europa Centrală, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

“S-a presupus că vor decide până la finalul anului, acum au amânat decizia până la mijlocul lui 2022, nu doar în privinţa Cehiei”, a declarat Havlicek pentru Reuters, confirmând informaţiile anterioare date publicităţii de agenţia cehă de presă CTK.

În iulie, Ministerul Industriei de la Praga şi compania de utilităţi CEZ, controlată în proporţie de 70% de statul ceh, au semnat un memorandum referitor la sprijinul pentru un proiect ce prevede construirea unei fabrici de baterii pentru vehicule electrice (gigafactory) în ţara din Europa Centrală.

Investiţia în prima fază a proiectului ar putea totaliza peste 50 de miliarde de coroane (2,29 miliarde de dolari) şi ar putea crea 2.300 de noi locuri de muncă, a anunţat ministrul Industriei, Karel Havlicek.

De asemenea, statul ceh caută să atragă un partener din industria auto sau din domeniul producerii de baterii pentru acest proiect, care va avea o capacitate anuală de 40 GWh. Karel Havlicek a declarat că sunt în derulare negocieri cu Volkswagen, care deţine producătorul auto ceh Skoda Auto, şi cu grupul sud-coreean LG.

În martie, Volkswagen AG a anunţat că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice.

Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.

Un director VW a anunţat luna aceasta că grupul german este în “negocieri avansate” pentru o fabrică în Europa Centrală dar încă nu a fost luată o decizie.

CEZ s-a axat mai mult pe dezvoltarea electromobilităţii, în cadrul tranziţiei industriei auto – componentă cheie a economiei Cehiei – spre un viitor electric. Compania de utilităţi face parte dintr-un proiect din Cehia ce vizează potenţiala implicare în extracţia litiumului, folosit la baterii pentru vehicule electrice.

CEZ este prezent şi pe piaţa din România.

Articole recente

Raiffeisen Bank România continuă ritmul de creștere: +35% mai mulți clienți noi, +12% pe zona de credite nete, +15% la economisire în prima jumătate a anului 2025

Raiffeisen Bank România încheie prima jumătate a anului cu rezultate care confirmă menținerea strategiei de…

o oră ago

Mozaik Investments devine acționar majoritar al Genesis College, unul dintre cele mai mari businessuri educaționale private cu capital integral românesc

Firma de investiții Mozaik Investments anunță achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College, una…

2 ore ago

Evoluții geopolitice mondiale în primul sfert al secolului XXI. România în acest context; Previziuni pentru 2050 (Corneliu Pivariu)

Autor: Corneliu Pivariu - General-maior (cu două stele) în retragere, expert in geopolitică și relații internaționale,…

2 ore ago

Un vânzător de iluzii (Iulian Mareș)

Viktor Orban s-a aflat sâmbăta la Băile Tușnad, ca principal invitat al celei de-a 34-a…

2 ore ago

PROIECT EDITORIAL FEL, DEDICAT PAMÂNTURILOR RARE: Ceriu (Teodora Mîndra)

Echipa Future Energy Leaders România, platforma de tineret al Comitetul Național Român al Consiliului Mondial…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More