Auto

Volkswagen amână decizia privind locul în care va fi construită noua fabrică

Volkswagen AG a amânat decizia privind locul în care va fi construită o mare unitate (gigafactory), a anunţat luni ministrul ceh al Industriei, Karel Havlicek, Cehia fiind una dintre locaţiile luate în calcul de grupul auto german pentru una din cele şase fabrici de baterii pentru vehicule electrice pe care vrea să le construiască în Europa Centrală, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

“S-a presupus că vor decide până la finalul anului, acum au amânat decizia până la mijlocul lui 2022, nu doar în privinţa Cehiei”, a declarat Havlicek pentru Reuters, confirmând informaţiile anterioare date publicităţii de agenţia cehă de presă CTK.

În iulie, Ministerul Industriei de la Praga şi compania de utilităţi CEZ, controlată în proporţie de 70% de statul ceh, au semnat un memorandum referitor la sprijinul pentru un proiect ce prevede construirea unei fabrici de baterii pentru vehicule electrice (gigafactory) în ţara din Europa Centrală.

Investiţia în prima fază a proiectului ar putea totaliza peste 50 de miliarde de coroane (2,29 miliarde de dolari) şi ar putea crea 2.300 de noi locuri de muncă, a anunţat ministrul Industriei, Karel Havlicek.

De asemenea, statul ceh caută să atragă un partener din industria auto sau din domeniul producerii de baterii pentru acest proiect, care va avea o capacitate anuală de 40 GWh. Karel Havlicek a declarat că sunt în derulare negocieri cu Volkswagen, care deţine producătorul auto ceh Skoda Auto, şi cu grupul sud-coreean LG.

În martie, Volkswagen AG a anunţat că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice.

Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.

Un director VW a anunţat luna aceasta că grupul german este în “negocieri avansate” pentru o fabrică în Europa Centrală dar încă nu a fost luată o decizie.

CEZ s-a axat mai mult pe dezvoltarea electromobilităţii, în cadrul tranziţiei industriei auto – componentă cheie a economiei Cehiei – spre un viitor electric. Compania de utilităţi face parte dintr-un proiect din Cehia ce vizează potenţiala implicare în extracţia litiumului, folosit la baterii pentru vehicule electrice.

CEZ este prezent şi pe piaţa din România.

Articole recente

Grupul EVERGENT Investments anunță active record de 3,72 miliarde de lei, la 30 iunie 2025

Grupul EVERGENT Investments, un jucător important în sectorul financiar, a înregistrat un record de 3,72…

10 minute ago

GoCab Software anunță inițierea demersurilor legale pentru depunerea unei cereri de deschidere a procedurii de insolvență

GoCab Software anunță inițierea demersurilor legale pentru depunerea unei cereri de deschidere a procedurii de…

12 minute ago

Raport CA si Situatii Financiare Consolidate la 30 iunie 2025 EVERGENT Investments

Disponibilitatea Raportului Consiliului de administrație și a Situațiilor financiare consolidate interimare simplificate la 30 iunie…

13 minute ago

Bessent: Acordul-cadru pentru TikTok a fost încheiat cu China, Trump și Xi îl vor finaliza vineri

SUA și China au ajuns la un acord-cadru pentru platforma de socializare TikTok, a declarat…

37 de minute ago

Senat: Moțiunea simplă împotriva ministrului Educației – respinsă

Moțiunea simplă împotriva ministrului Educației, Daniel David, a fost respinsă, luni, de plenul Senatului. S-au…

41 de minute ago

This website uses cookies.

Read More