Grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer european, nu are nevoie să se alieze cu un alt grup deoarece are mijloacele financiare pentru expansiunea sa, a declarat vineri preşedintele director general Alexandre Bompard, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
“Carrefour nu are nevoie de consolidare. Are mijloacele pentru dezvoltarea sa”, a declarat Alexandre Bompard la adunarea generală anuală a acţionarilor Carrefour.
Alexandre Bompard a adăugat că, dacă în trecut Carrefour a fost contactat de o serie de rivali, “astăzi, nu mai lucrăm la niciun proiect de acest fel”.
Bompard a reiterat vineri că ţinta Carrefour este să genereze un flux liber de numerar de peste un miliard de euro în 2022.
Numerarul este considerat o condiţie cheie pentru planurile Carrefour vizând extinderea pe segmentul comerţului digital fără resursele financiare suplimentare care ar fi fost disponibile, dacă cele două proiecte de fuziune de anul trecut nu ar fi eşuat, unul cu grupul canadian Couche-Tard şi celălalt cu rivalul francez Auchan.
În luna noiembrie 2021, Carrefour a promis că între 2022 şi 2026 va investi trei miliarde de euro pentru expansiunea sa digitală, unul dintre pilonii noii strategii a grupului francez, care vrea să rămână în faţa Amazon în ceea ce priveşte livrările de cumpărături şi să îşi accelereze relansarea.
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. În România, grupul Carrefour numără 341 de magazine.